Industrieterrein te Naarden?

Algemene discussie omtrent de verschillende verdedingswerken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Industrieterrein te Naarden?

Bericht door Rene Ros »

Is er hier iemand bekend met een militair magazijn op het Industrieterrein te Naarden? Ik heb er een plattegrond van (winter 1977-1978) en vier van de acht gebouwen lijkt nog aanwezig. Maar ik heb geen idee met welk door of voor welke eenheid het werd gebruikt.
Gelegen aan de Energiestraat te Naarde. De huidige Kobaltweg loopt over het terrein en leidt naar de vier (voertuig?)loodsen.
Google Maps

Ik hoor graag van je!

Mvg,
René Ros
FitzChevalric
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:56

Re: Industrieterrein te Naarden?

Bericht door FitzChevalric »

http://www.stelling-amsterdam.nl/nieuws ... brief-398/
Met daarnaast vooral van de dienstkring Naarden bedrijfskaarten (1:2.500) van individuele terreinen waaronder drie forten: Fort Zuidwijkermeer, Fort bij Vijfhuizen en Fort Uitermeer. Op de bedrijfskaarten staat aangegeven welke soort beplanting er staat en soms het jaar van aanplant.

Één complex was me onbekend en dat was "Industrieterrein te Naarden". Een voormalig provinciaal militair commandant liet weten dat dit complex in gebruik is geweest bij de Verbindingsdienst van de Landmacht.
Uiteraard ben ik ter plekke gaan kijken. Vier voertuigloodsen zijn nog aanwezig en worden voor bedrijfsactiviteiten gebruikt.

De meeste kaarten zijn te groot voor mijn scanner zodat ik ze voorlopig niet op de website kan plaatsen. Maar uiteraard zal ik deze kaarten ter inzage geven aan personen die zich serieus met de militaire terreinen en beplanting bezig houden. Of voor tentoonstellingen.
Ik zal de kaarten ook onder de aandacht brengen bij de Dienst Landelijk Gebied en de gemeente Bussum die er mogelijk in geïnteresseerd zijn vanwege de herontwikkeling van verschillende militaire terreinen. Alhoewel ze de kaarten via Defensie zouden moeten hebben...
w-en-am

Re: Industrieterrein te Naarden?

Bericht door w-en-am »

Het arsenaal werd bebruikt door een herstel compagnie van de verbindingsdienst. Hier werden de meest ingewikkelde reparaties verricht die nergens anders kon worden gedaan. het personeel was gelegerd in de Weeshuiskazerne.
Willem
LucLinden
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2019, 23:54

Re: Industrieterrein te Naarden?

Bericht door LucLinden »

Ik heb hier mijn dienst tijd door gebracht.
Als radio hersteller/ chauffeur. 110 2e peleton.
We deden 3e echelon' s onderhoud.
In het weeshuis sliepen, aten en dronken we. Nu wordt er geleefd, erg mooi gemaakr!
Op het industrieterrein werden de reparaties gedaan, en was de opslag van voertuigen.
Er hoort ook het batelonsstaf bij, die in het bastion actief was. Nu zijn hier winkels.
Plaats reactie

Terug naar “Nederlandse Fortificaties algemeen”