Algemene vragen

De Stützpunktgruppe Schouwen.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Algemene vragen

Bericht door ducatim901 »

PM = een persoonlijk mailtje via het forum.
Onder het kopje van het forum (het plaatje met de koepel) staat aan de rechterkant je gebruikersnaam (kobus2) en daar weer links van staat een envelopje en Privéberichten, als je daar op klikt dan kun je een berichtje versturen.
Maar makkelijker is om op het tekstballonetje te klikken onder de avatar (het plaatje dat je bij je bericht kunt zetten, bij mij is dat het de gele gevleugelde granaat van de Marine Küstenartillerie) van degene die je een berichtje wilt sturen.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
kobus2

Re: Algemene vragen

Bericht door kobus2 »

Bedankt.
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Algemene vragen

Bericht door Sjarel »

Ik vond vandaag aan de rand van het voormalige schijnvliegveld dit gemetselde bunkertje. Is het schuine dak ter camouflage of extra bescherming? Vrij dikke muren ook. Heeft iemand een idee van de mogelijke functie?

(voor zover bekend is dit het enige bunkertje nabij het schijnvliegveld?)
bunker 1.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Algemene vragen

Bericht door maarten-stahlbeton »

Lijkt me een schuilonderkomen voor de bezetting van het schijnvliegveld. Dikte van de muren is te verklaren doordat de Duitsers de hoop hadden dat ipv het vliegveld zelf het schijnvliegveld werd gebombardeerd. Het risico is dus groter op deze locatie.

Ben wel benieuwd waar je deze ongeveer gevonden hebt. Binnenkort maar weer eens naar m'n favo eiland :)

Hoe is het met de teken gesteld nu?
Lord of the Ringstand
kobus2

Re: Algemene vragen

Bericht door kobus2 »

Waar is dat ergens bij Burgsluis toch? En met de teken, dat hangt er van af waar je bent.
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Algemene vragen

Bericht door Sjarel »

Teken zijn deze maanden nauwelijks actief, ze suffen zo'n beetje de winter door. Over een maandje of twee zal ik wel wat voorzichtiger zijn ;)

Hierbij een snel schetsje van de locatie, de stip geeft het bunkertje weer. Het is wel privé terrein dus hou daar rekening mee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kobus2

Re: Algemene vragen

Bericht door kobus2 »

Is het in burgsluis?
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Algemene vragen

Bericht door ducatim901 »

Nee, tussen Renesse en Burgh.
Vroeger lag daar de weg maar deze is enkele jaren geleden weggehaald om er weer één aaneengesloten natuurgebied te maken.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
kobus2

Re: Algemene vragen

Bericht door kobus2 »

Het is zeker verboden daar?
Bedankt , ik weet nu waar het ongeveer is! :D
En kan iemand zeggen waar ik het barakken kamp kan vinden?
peterms50

Re: Algemene vragen

Bericht door peterms50 »

Hoi, oud topic ik weet het, maarrr..

Zijn er mensen wel eens gaan zoeken naar de Wn320h en Wn321h ?? (zie kaart in start post)
Misschien een heel andere hoek dan het slotbos en het gebied rondom het vliegveld maar toch..
Bij het Toledopad (westenschouwen) heb ik rechts van dat pad wel eens een bunker gevonden, 2 jaar terug. Dat bleek een paarden stal geweest te zijn. Maar daar in de duinen bij toledopad moet ook zat geweest zijn, wat is hier nog van over ?

grt, Peter
peterms50

Re: Algemene vragen

Bericht door peterms50 »

Niemand dus ???
peterms50

Re: Algemene vragen

Bericht door peterms50 »

Dit weekeinde dus gezocht naar Wn320H en 321, op die locatie achter in het bos niets te vinden, helemaal niks, geen brokstuk puin, niks. door gewandeld over strand naar Neeltje jans en daar links, op zoek naar Wn323, daar tussen de schapen idd beton gezien, maar is van een soort waterpomp en ernaast stuk asfalt. Zal wel iets van rijkswaterstaat zijn, ivm bouwketen neeltje jans.

grt, Peter
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Algemene vragen

Bericht door Sjarel »

Van deze stellingen is inderdaad vrij weinig over. Dat geldt trouwens voor alle stellingen welke direct in de zeereep zijn gebouwd. Tevens ligt de kustlijn een stuk meer landinwaarts dan voorheen.

Wel komen er nog geregeld resten beton en zelfs schuttersputjes en tevoorschijn. Met name sinds de laatste storm ligt het strand ter hoogte van Wn.320 bezaaid met beton!

Wn.323 is verdwenen met de aanleg van de kering.

Gelukkig heb je kunnen genieten van het mooiste stukje strand en stuifduinen van het eiland!
DSC_1916.jpg
DSC_0008.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
peterms50

Re: Algemene vragen

Bericht door peterms50 »

Klopt zeker! kom daar vaak, maar is ook soort 2de huis.
onlangs is ook het strand opgehoogd, is jou foto van net daarvoor ?

grt, Peter
peterms50

Re: Algemene vragen

Bericht door peterms50 »

Sjarel schreef:Van deze stellingen is inderdaad vrij weinig over. Dat geldt trouwens voor alle stellingen welke direct in de zeereep zijn gebouwd. Tevens ligt de kustlijn een stuk meer landinwaarts dan voorheen.

Wel komen er nog geregeld resten beton en zelfs schuttersputjes en tevoorschijn. Met name sinds de laatste storm ligt het strand ter hoogte van Wn.320 bezaaid met beton!

Wn.323 is verdwenen met de aanleg van de kering.

Gelukkig heb je kunnen genieten van het mooiste stukje strand en stuifduinen van het eiland!
DSC_1916.jpg
DSC_0008.jpg
Hoi is 323 echt weg gehaald of onder een vd parkeerplaatsen verdwenen ? toen de dam in aanbouw was, was er een auto parkeerplek en een bussen plek. Beide nog goed zichtbaar, de doorgaande N weg loopt er nu precies tussendoor. Wat is die ´verboden´ kuil als je bij westbout omhoog rij en dan boven aan in de binnenbocht. Heb wel wat steen gevonden maar is niet wo2 denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Schouwen”