Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

De Stützpunktgruppe Scheveningen
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

tim schreef:Hoi heren,
ik denk dat ik precies weet waarom dat biedboek gekocht moet worden:
op deze wijze voorkomen ze dat mensen zich voordoen als potentiele kopers en gewoon de bunker willen zien..
Nu vangen ze sowieso 150 euries voor een bezichtiging ;)

is maar een gokje van mijn kant he!
Dat zou heel goed kunnen.

De bunker in Oegstgeest kon 1 dag bezocht worden meen ik.

Wij hebben hem destijds gekocht op basis van verkregen tekeningen, de bergen foto's en de kennis van bunkers uit die periode (1955-1990), niet op basis van de/een bezichtiging. Begreep een lokaal verslaggever overigens niets van... "als je een blouse koopt pas je hem toch ook eerst? Wie gaat er nu zo'n bedrag bieden op iets waar ze nooit geweest zijn?" :mrgreen:

Zolang het bestemmingsplan de mogelijkheden bied en de financiering gedekt is kan een bunker als één van de weinige zaken zonder bezichtiging aangeschaft worden... zeker als je toch al weet dat je hem volledig zult moeten herstellen.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door WimVe »

BunkerOwner schreef:...
Als ik een datum weet dan zal ik zorgen dat de gene die me een PM sturen en mee willen, die datum horen.
We zijn al een paar maanden verder: is er al een bezoek geweest ? Ben benieuwd naar de foto's.
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

... Meerdere zelfs.

Foto's voegen verder weinig toe aan de al bestaande foto's.
Ziet er nog het zelfde uit als alle voorgaande jaren (paar dagen terug nog wel in ieder geval).
Wel begint de schimmel haar tol te eisen en heeft men het mooie beng een stuk van de muur getrokken.

De asbestsanering is overigens 'killing' geweest voor het origine interieur.
Erg veel onnodig gesloopt.

Schijnt dat de twee kijkdagen vrij druk bezocht zijn.
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

Ik ben inmiddels wel achter de oorspronkelijke bestemming gekomen. Hij is nooit bedoeld (of gebruikt) als hospitaalbunker... Rustig rondneuzen geeft direct het antwoord. Maar dat houd ik nog ff voor me.

Alsnog speciaal voor Wim (komen er nog meer..)..
Ouwenlaan1.png
Ouwenlaan2.png
Ouwenlaan3.png
Ouwenlaan4.png
Ouwenlaan5.png
Ouwenlaan6.png
Ouwenlaan7.png
Ouwenlaan8.png
Ouwenlaan9.png
Ouwenlaan10.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

Ouwenlaan11.png
Ouwenlaan12.png
Ouwenlaan14.png
Ouwenlaan15.png
Ouwenlaan16.png
Ouwenlaan17.png
Ouwenlaan18.png
Ouwenlaan19.png
Ouwenlaan20.png
Ouwenlaan21.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

Ouwenlaan22.png
Ouwenlaan23.png
Ouwenlaan24.png
Ouwenlaan25.png
Ouwenlaan26.png
Ouwenlaan27.png
Ouwenlaan28.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door tim »

Hoi Rik,
Leuke plaatjes.
Van de originele inrichting was toch al niks meer over helaas..

Ik ben wel benieuw waarop je bovenstaande aanname baseert.
Ik denk namelijk dat de bunker wel gebouw en bedoelt was als hospitaal.
Of ie ooit gebruikt is is weer een ander verhaal :roll:

Leuk dat de kijkdagen druk bezocht zijn, toch een hoop animo blijkbaar.

Gr, Tim.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

Ben zelf die twee dagen niet geweest, dus kan moeilijk zeggen wat voor publiek het was.

Ik baseer het op een aantal zaken, overduidelijke zaken ook.
Kom ik nog op terug ;)
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

Het Rijk heeft een bunker aan de Van Ouwenlaan in Den Haag voor € 350.000,- verkocht aan Data Protectors B.v. Dat bedrijf was de hoogste bieder.

Bron: http://rvob.nl/nieuws/nieuwsberichten_r ... g_verkocht
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door Bas de Mos »

Gekraakt? Dat kan ik maar moeilijk geloven. De bunker is toen na ons bezoek hermetisch op slot gegaan en met het huidige kraakverbod zou dit toch niet zomaar moeten kunnen?

Als het echt zo is ben ik benieuwd of ze dan ook een staf opgelegd krijgen. Lijkt me wel zo eerlijk. Als ze vrijuit gaan dan ga ik voortaan elke bunker die ik wil fotograferen even een uurtje 'kraken' :roll:
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

sirpsycho schreef:Gekraakt? Dat kan ik maar moeilijk geloven. De bunker is toen na ons bezoek hermetisch op slot gegaan en met het huidige kraakverbod zou dit toch niet zomaar moeten kunnen?

Als het echt zo is ben ik benieuwd of ze dan ook een staf opgelegd krijgen. Lijkt me wel zo eerlijk. Als ze vrijuit gaan dan ga ik voortaan elke bunker die ik wil fotograferen even een uurtje 'kraken' :roll:
Jup, gekraakt.
Onbewoonbaar, geen water, levensgevaarlijk, geen woonbestemming etc. kan nooit stand houden.
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door maarten-stahlbeton »

BunkerOwner schreef:Jup, gekraakt.
Onbewoonbaar, geen water, levensgevaarlijk, geen woonbestemming etc. kan nooit stand houden.
Zeker nog nooit in een kraakpand geweest?
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door ErwinZ »

maarten-stahlbeton schreef:
BunkerOwner schreef:Jup, gekraakt.
Onbewoonbaar, geen water, levensgevaarlijk, geen woonbestemming etc. kan nooit stand houden.
Zeker nog nooit in een kraakpand geweest?
Ghehe inderdaad 8-)
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door tim »

Lekker een rookbom in alle 3 de ingangsportalen gooien.. uitroken.

Ik heb nog maar heel weinig gevallen waar een pand na gekraakt te zijn geweest er beter van is geworden..
Pannerden was 1 van die weinige gevallen.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door maarten-stahlbeton »

tim schreef:Ik heb nog maar heel weinig gevallen waar een pand na gekraakt te zijn geweest er beter van is geworden..
Dat zijn er echt wel meer als alleen Pannerden hoor Tim. Je moet niet vergeten dat Nederland een lange historie heeft mbt kraken. Niet elke kraker is vies-en-stink en niet elke kraker stript een pand leeg. De kraakcultuur ligt ook aan de basis van kunst & cultuur. Vrijplaatsen zijn ook noodzakelijk voor mensen om zich te kunnen ontplooien. Hier zijn legio voorbeelden van. Veel kraakpanden van vroeger zijn overgegaan in legale gelegenheden of woonruimtes. Veel bands hadden nooit bestaan zonder de kraakwet.

Ik ken zat krakers die in goede verstandhouding met de eigenaar een pand beheren en gewoon netjes betalen. Er zijn zat (monumentale) panden die van de sloopkogel gered zijn door een tijdige kraakactie. Waren we tegenwoordig nog maar zo strijdvaardig als het om idealen ging!

Het is helaas wel zo dat tegenwoordig een overvloed aan voornamelijk buitenlandse krakers wel écht misbruik maken van ons gedoogbeleid tov de kraakwet. Dit heeft niks meer met woningnood en leegstand te maken, maar gewoon weer een plek om te strippen, drugs te gebruiken en te feesten.

Ik zal hier verder geen pleidooi houden, maar een verhaal heeft altijd meerdere kanten.

Nu weer over de bunker? Ik wil nu wel eens weten wat volgens BunkerOwner de functie is geweest. ;)
Lord of the Ringstand
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Scheveningen”