Stp. Clingendael - Ouwenlaan - bevindingen bunker R8742

De Stützpunktgruppe Scheveningen
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door Bas de Mos »

Datacenter dus? Lijkt me zonde, dit zal betekenen dat het interieur verloren gaat. Al is alles beter dan sloop. Kon dat hergebruik maar zonder aantasting :cry:
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

Dat kan ook, 1 ruimte als Dataruimte maakt het in principe al lonend.
Mooiste is natuurlijk volledig behouden.

De pest is dat er vaak ook wat projectontwikkelaars mee doen (vaak met de meeste centen).
Deze laten het OF afbreken, of willen het als fundering gebruiken.

Dat was met de bunker in Oegstgeest ook het geval, de 2e bieder was een projectontwikkelaar welke er een flat op wilde zetten (wat ook mocht volgens het bestemmingsplan).

Dat zou in mijn ogen echt rampzalig zijn.

Dergelijke kaarten bijvoorbeeld... die zijn van grote historische waarde en moeten hoe dan ook behouden blijven.
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1096
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door wattman »

Mocht e.e.a. lukken, ga je dan t.z.t. ook een open dag organiseren? Al dan niet voor 'serieuse bunkerliefhebbers"?
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

wattman schreef:Mocht e.e.a. lukken, ga je dan t.z.t. ook een open dag organiseren? Al dan niet voor 'serieuse bunkerliefhebbers"?
Sterker nog!
;)

Mocht dat lukken dat gaat hij sowieso eerst een jaartje ter beschikking komen van de liefhebbers natuurlijk.
Onze bunker in Oegstgeest is ook nog steeds in volledig originele staat, op 1 dataruimte na voor de glasvezels.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door tim »

Misschien kunnen we combineren, atlantikwallmuseum en datacentrum..
Dat heeft waarschijnlijk meer kans van slagen m.b.t. het bestemmingsplan..
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door Bas de Mos »

Ik wou net zeggen, ik voel een samenwerking naderen :D Denk dat het qua grootse plannen wel zal meevallen. Hij ligt vlak tegen een hele chique buurt, die mensen gaan al zeuren als je een scheet laat richting hun voortuin dus zo'n projectontwikkelaar kan een hoop tegenstand verwachten!
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door tim »

De bunker is ook gemeentelijk monument? Dat stelt ook voorwaarden aan hergebruik neem ik aan..
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

Dat kan absoluut een optie zijn.
Zeker een mooie gezien de historische waarde.

Erg apart ontwerp zo moet ik zeggen.

Is dit een voor een Duitse, een unieke bunker?
Niet meer van dit design in de Atlantic Wall?

Met glasvezel zou je de aankoop en deel exploitatie al kunnen bekostigen eventueel.
Kan zeker opties bieden, wellicht keer samen over babbelen op korte termijn.
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

sirpsycho schreef:Ik wou net zeggen, ik voel een samenwerking naderen :D Denk dat het qua grootse plannen wel zal meevallen. Hij ligt vlak tegen een hele chique buurt, die mensen gaan al zeuren als je een scheet laat richting hun voortuin dus zo'n projectontwikkelaar kan een hoop tegenstand verwachten!
Dat is waar.
En aan de andere kant is juist een Datacenter vaak wel gewenst: rust en weinig aanloop.

Maar het mooiste is openstelling, zeker als het bestemmingsplan daar openingen voor heeft.
Zal het er eens bij pakken.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door tim »

Hoi Ric,
Het is een unieke bunker waar er maar 1 van is..
Duitsers noemden dit S.K. (sonderkonstruction).

Deze bunker is ontworpen en gebouwd onder regie van seyss bouworganisatie 'abteilung siedlung und bauten'.

Meer info in; abteilung siedlung und bauten door Hans Sakkers of schuilstad van Koos Bosma.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

tim schreef:Hoi Ric,
Het is een unieke bunker waar er maar 1 van is..
Duitsers noemden dit S.K. (sonderkonstruction).

Deze bunker is ontworpen en gebouwd onder regie van seyss bouworganisatie 'abteilung siedlung und bauten'.

Meer info in; abteilung siedlung und bauten door Hans Sakkers of schuilstad van Koos Bosma.
Merci, helemaal duidelijk!
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door WimVe »

Mooi ontwerp.
Leuk voor een 3D model, museum. Iets als alternatief voor museum Hoek van Holland ?
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door tim »

jammer dat ik nog steeds geen tijd heb gehad om de tekeningen te fotograferen in het N.A...
Ik denk niet dat men in het fort aan de hoek zit te wachten op een bunker in Den Haag..
Het fort met z'n collectie is zo bijzonder, dat is niet te verplaatsen. Ze moeten gewoon niet raar doen daar in Rotterdam :twisted:
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
BunkerOwner

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door BunkerOwner »

tim schreef:jammer dat ik nog steeds geen tijd heb gehad om de tekeningen te fotograferen in het N.A...
Ik denk niet dat men in het fort aan de hoek zit te wachten op een bunker in Den Haag..
Het fort met z'n collectie is zo bijzonder, dat is niet te verplaatsen. Ze moeten gewoon niet raar doen daar in Rotterdam :twisted:
Helemaal mee eens!
Gekke Rotterdammers altijd ;)
En mocht dat al ergens heen gaan, dan lijkt me een ander fort het juiste alternatief.
Gebruikersavatar
jacco1908
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 mar 2011, 19:30

Re: Te Koop, Bunker Van Ouwenlaan 11

Bericht door jacco1908 »

vandaag in AD
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Scheveningen”