Fotowedstrijd

De fotowedstrijd van het Fortificatieform
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Fotowedstrijd

Bericht door rony »

Dat is nog zo een slecht idee niet Bas, het thema is wel een belangrijke schakel.
HDR foto's zou ik niet gebruiken ( puur natuur ) en iedereen gelijk voor de wet.
Meerdere suggesties altijd welkom .
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd

Bericht door Remco de Goede »

Goed idee, ik zeg begin maar. Heb het aantal mogelijkheden voor de poll gewijzigd naar 25 (als er meer nodig zijn, kunnen we dit zo aanpassen)

Een opzetje, vul maar aan, of schiet maar af...

1) Verkiezing 1x per maand ? starten op 1 dec?
2) Thema gebaseerd op een bepaalde "tijdsperiode" (bijv. WO I, WO II, koude oorog, periode 1920-1939 etc. etc)
3) Winnaars trakteren op gebak/bier bij de eerstvolgende forummeeting/gouden betonmolen uitreiking ;) :lol:
4) Alleen originele foto's, geen bewerkingen
5) Alleen foto's die jezelf gemaakt hebt (geen jatwerk dus)
6) Stemmen kan vanaf de 15e van de maand? Tot de laatste dag van de betreffende maand.
7) Max 1 foto per maand per persoon
8) Stemmen kan alleen als je aan het begin van de maand al lid van het forum was (om problemen zoals eerder bij de gouden betonmolen te voorkomen
9) Foto's mogen hergebruikt worden voor een volgende verkiezing?
10) Geen discussies over foto's in het betreffende topic? of juist wel?
11) Een korte omschrijving onder de foto met bijv de locatie en evt. instellingen van de camera
12)...........
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Fotowedstrijd

Bericht door rony »

Goed Remco, er begint leven in de brouwerij te komen.
Regel 4 en 5 ? Hoe kan je zien dat de foto zelf gemaakt is ?
Ik kan B.V. een foto maken van een mooi prentkaart die ik hier heb liggen ,
is daar een mogelijkheid voor om dat te controleren ?
Met vraag 10, wat bedoel je hier mee ?
Hoeveel mensen kunnen er tegelijker tijd meedoen ?
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd

Bericht door ErwinZ »

- 1x per maand vind ik wel veel voor een klein forum. Voorstel om een verkiezing per kwartaal te doen. En optioneel dat 1 gebruiker elke maand 1 foto mag inzenden? Dus per kwartaal heeft 1 gebruiker 4 kansen. Bij grootschalig succes kan het naar 1 maand gaan natuurlijk.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Fotowedstrijd

Bericht door rony »

Ha Erwin, dan moet er toch ook elke maand gestemd worden, of niet ?
Gaat het dan per kwartaal over één en hetzelfde thema ?
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd

Bericht door Remco de Goede »

rony schreef:Goed Remco, er begint leven in de brouwerij te komen.
Regel 4 en 5 ? Hoe kan je zien dat de foto zelf gemaakt is ?
Ik kan B.V. een foto maken van een mooi prentkaart die ik hier heb liggen ,
is daar een mogelijkheid voor om dat te controleren ?
Met vraag 10, wat bedoel je hier mee ?
Hoeveel mensen kunnen er tegelijker tijd meedoen ?
4 en 5, ja dat is een goed punt. Ik doelde eigenlijk erop dat je geen foto's van het internet gaat plukken en ergens gaat plaatsen. Dit is wel lastig te controleren maar we gaan maar uit van het beste van de mens ;) je kunt natuurlijk altijd even snel "foto googelen" als je het niet vertrouwd.

10, in het topic kunnen alleen foto's geplaats worden, en er kan niet gediscuseerd worden over de foto's. Of we kunnen er ook voor kiezen dit juist wel te doen, maar dit maakt het geheel wel wat rommelig denk ik.

Ik denk niet dat er een limiet gesteld hoeft te worden, wie wil mag meedoen lijkt mij..
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd

Bericht door Remco de Goede »

ErwinZ schreef:- 1x per maand vind ik wel veel voor een klein forum. Voorstel om een verkiezing per kwartaal te doen. En optioneel dat 1 gebruiker elke maand 1 foto mag inzenden? Dus per kwartaal heeft 1 gebruiker 4 kansen. Bij grootschalig succes kan het naar 1 maand gaan natuurlijk.
Per kwartaal is dan wel weer erg weinig, maar we kunnen kijken hoe het loopt en evt de tijdsperiode aanpassen. Beginnen met een maand en als het geen storm loopt, evt verlengen (of stoppen ;) )
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd

Bericht door Bas de Mos »

Ik zou het wel per maand doen om er een beetje leven in te houden. Je moet er ook niet echt een prijs aan hangen ofzo, behalven natuurlijk eeuwige roem van de overige forumgebruikers (maar dat biertje gaat er altijd in ;) )

Als ik het goed begrijp Remco, wil je tot de 15e inzending doen, en vanaf de 15e tot het eind van de maand stemmen? Lijkt me wel oké, of misschien iets opschuiven naar het eind (tot de 20e inzending, dan stemmen, stemmen is zo gebeurt).

Qua thema's is een bepaalde oorlog wel lekker ruim en krijgt iedereen een kans. Loopt het lekker dan kunnen we vast wel eens wat uitdagenders doen, bijvoorbeeld resterend houtwerk in/op een fortificatie, of fortificatie icm natuur. Ik noem maar wat :P

En discussie over foto's zou ik niet doen om het overzichtelijk te houden. Locatie en exif info lijkt me ook niet zo heel belangrijk, laat het beeld maar spreken ;) Exif kun je natuurlijk wel zelf uitlezen.

Misschien nog een standaard formaat bepalen voor kijkgemak? 1000px ofzo...

Rony, ik zou graag zien dat een onbeperkt aantal mensen kunnen meedoen. Meer zielen meer vreugd, en zo vreselijk veel zal het niet worden.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd

Bericht door Remco de Goede »

Inzenden moet wat mij betreft de hele maand kunnen, maar stemmen bijv vanaf de 15e, dit vraagt wel wat extra aandacht van de moderators, maar daar maken we wel een dienstrooster voor ;) .

Qua thema's moeten we gewoon even kijken hoe het loopt.
Gebruikersavatar
johannes winius
Berichten: 273
Lid geworden op: 08 mei 2010, 10:52
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd

Bericht door johannes winius »

Gewoon over de maand december eens proberen en dan kijken of het zo werkt (elke maand lijkt me wel kort)
Gebruikersavatar
jacco1908
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 mar 2011, 19:30

Re: Fotowedstrijd

Bericht door jacco1908 »

Een opzetje, vul maar aan, of schiet maar af...


1) Verkiezing 1x per maand ? starten op 1 dec?
Eenmaal per kwartaal om ergens naar toe te leven en bijzonder te houden. Ik denk bijv aan categorie winterfoto's

2) Thema gebaseerd op een bepaalde "tijdsperiode" (bijv. WO I, WO II, koude oorog, periode 1920-1939 etc. etc)
Ik zou zeggen vrijlaten of een thema /onderwerp voor te stellen (bijv doorkijkjes, close up etc.)

3) Winnaars trakteren op gebak/bier bij de eerstvolgende forummeeting/gouden betonmolen uitreiking ;) :lol:
eeuwige roem

4) Alleen originele foto's, geen bewerkingen
Alles mag (wat is mooi?)

5) Alleen foto's die jezelf gemaakt hebt (geen jatwerk dus)
Zeker, maar niet altijd te controleren (wie wil er mee doen met een foto die niet van zichzelf is?)

6) Stemmen kan vanaf de 15e van de maand? Tot de laatste dag van de betreffende maand.
Prima

7) Max 1 foto per maand per persoon
Prima

8) Stemmen kan alleen als je aan het begin van de maand al lid van het forum was (om problemen zoals eerder bij de gouden betonmolen te voorkomen
Prima

9) Foto's mogen hergebruikt worden voor een volgende verkiezing?
Nee

10) Geen discussies over foto's in het betreffende topic? of juist wel?
Topic (na)babbelen erbij

11) Een korte omschrijving onder de foto met bijv de locatie en evt. instellingen van de camera
Foto voor zichzelf laten spreken... evt in topic (na) babbelen

Mvg Jacco
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Fotowedstrijd

Bericht door ducatim901 »

Remco,
Ik doe niet mee....hou niet zo van taart weggeven.....winnen wel natuurlijk.
Maar natuurlijk ook omdat anders de verliezers in spé ook een kans te geven om.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Fotowedstrijd

Bericht door wattman »

"Alleen originele foto's, geen bewerkingen"

Dit is op zich aardig bedacht, maar wat bedoel je in deze digitale tijd met "origineel"? Is een stukje wegsnijden een bewerking? Het kiezen van instellingen op je camera m.b.t. kleuren, beeldformaat reeds een bewerking?
Ik zou alles openlaten, dan zien we wel of HDR's en andere extremiteiten zo geliefd zijn.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Fotowedstrijd

Bericht door rony »

Een stukje wegsnijden of de foto iets verlichten of verdonkeren vind ik dat mag,
de foto blijft origineel.
Nog drie dagen voor het startschot.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd

Bericht door AvB »

Bewerken is gewoon toegestaan, het 'volk' beslist wel of het over-the-top is door niet te stemmen.
En ik mag er van uit gaan dat iedereen hier gewoon z'n eigen werk gebruikt :lol:
Nicht ärgern - Nur wundern!
Plaats reactie

Terug naar “Fotowedstrijd”