Britse ondervragingsdocumenten

Discussie en uitwisseling omtrent archieven en cartografie m.b.t. de Tweede Wereldoorlog en Fortificaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Britse ondervragingsdocumenten

Bericht door maarten-stahlbeton »

Ik ben op zoek naar Britse ondervragingsdocumenten. Speciek het document A.I.l.(k) No 106/1940. Heeft iemand een idee waar deze te vinden kan zijn?
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Britse ondervragingsdocumenten

Bericht door Ruud »

Even diep graven. meen dat de ondervragingen van verzetslieden (zegsman ... ) en ook wat Duisers na wo2, in NIMH te vinden zijn. Archief referenie heb ik nie voor je.
G,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Britse ondervragingsdocumenten

Bericht door Dikkieturf »

Er liggen van dit soort documenten in het nationaal archief onder de noemer "Bureao bijzondere rechtspleging" een groot deel hiervan is nog niet openbaar.

DT
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Britse ondervragingsdocumenten

Bericht door maarten-stahlbeton »

Het gaat specifiek over een Duitse vlieger die in mei 1940 is neergestort en daarna krijgsgevangen genomen is en naar Engeland getransporteerd. Ik denk ook dat dit rapport is opgesteld in Engeland en verwacht daarom niet dat deze in Nederland te vinden is.

Ik ben niet zo op de hoogte van Britse archieven en de zoekwijze daarin.
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Britse ondervragingsdocumenten

Bericht door Dikkieturf »

Ik begreep uit het stukje van Ruud dat het ging om naoorlogse ondervragingen in Nederland.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Britse ondervragingsdocumenten

Bericht door WimVe »

maarten-stahlbeton schreef:Het gaat specifiek over een Duitse vlieger die in mei 1940 is neergestort en daarna krijgsgevangen genomen is en naar Engeland getransporteerd. Ik denk ook dat dit rapport is opgesteld in Engeland en verwacht daarom niet dat deze in Nederland te vinden is.
Ik ben niet zo op de hoogte van Britse archieven en de zoekwijze daarin.
Ik heb "mijn" britse contact gevraagd.

En meteen antwoord, lang leve fb ;-)

Hello Wim.
I have seen files with information from POW's but they are generally non-specific, ie, they don't have individual files but the information gleaned from them all is in one file. Can you give me a name?

Maarten, heb je een naam ?
Plaats reactie

Terug naar “Archieven & Cartografie”