Luchtfoto's online

Discussie en uitwisseling omtrent archieven en cartografie m.b.t. de Tweede Wereldoorlog en Fortificaties
BunkerOwner

Re: Luchtfoto's online

Bericht door BunkerOwner »

Het was gewoon een prachtig concept als tool voor velen. Zoveel geld in ontwikkeling iets moois te bouwen en dan schaamteloos dumpen als het winstmodel niet werk (of nooit in gang is gezet...).

Maar laat me positief blijven :D

Gelukkig blijft het nog altijd wel beschikbaar op een aantal locaties inderdaad.
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Luchtfoto's online

Bericht door maarten-stahlbeton »

Helaas is de WUR sinds de 17e van deze maand overgestapt naar andere websoftware (geoserver) voor het benaderen van de luchtfoto's. Ze hebben de software is nog niet werkend zo te zien.

Dit betekend dat de directe link naar de PNG's op de server van de WUR is komen te vervallen en je dus niet meer de hoge resolutie foto's via een omweg kan downloaden.

Ik heb toen het nog mogelijk was om de directe files te downloaden alleen de voor mij toen interessante foto's opgeslagen.

Het waren ruim 10.000 foto's die online stonden, dus ik verwacht niet dat alles gedownload is, maar heeft iemand toevallig de flights van Arnhem/Oosterbeek opgeslagen?
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Luchtfoto's online

Bericht door AvB »

Vreemd om voor PNGs te kiezen. Moeten enorme bestanden zijn, kwaliteit goed?

Kan je helaas niet met Oosterbeek en Arnhem helpen.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Luchtfoto's online

Bericht door ErwinZ »

AvB schreef: 24 okt 2017, 10:53 Vreemd om voor PNGs te kiezen. Moeten enorme bestanden zijn, kwaliteit goed?
Transparantie. Ze zijn als overlay gedraaid. 5mb per bestand dus de kwaliteit is niet heel denderend.
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Luchtfoto's online

Bericht door maarten-stahlbeton »

Ik moet zeggen dat ik wel tevreden was over de kwaliteit van de PNG's. Ik heb wel eens de luchtfoto's bekeken in de bibliotheek van de WUR, maar om daar zelf in hogere kwaliteit te fotograferen of te scannen werd toch lastig. Sowieso zijn het allemaal erg glanzende foto's.

Maar goed, dat feestje is dus voorbij. Ik ben al op zoek geweest naar de bestandsindeling van GeoMapServer, maar blijkbaar word nu alles in tiles opgedeeld. Een beetje zoals watwaswaar vroeger was.
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Luchtfoto's online

Bericht door ErwinZ »

Zit jij op een andere site ofzo?

http://mapserver.library.wur.nl/cache/132_09_4053.png

Hebben ze daar fysiek alleen de afgedrukte foto's? Dat is wel jammer want dan heb je kwaliteitsverlies ten opzichte van de negatieven.
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Luchtfoto's online

Bericht door maarten-stahlbeton »

ErwinZ schreef: 25 okt 2017, 09:17 Zit jij op een andere site ofzo?

http://mapserver.library.wur.nl/cache/132_09_4053.png

Hebben ze daar fysiek alleen de afgedrukte foto's? Dat is wel jammer want dan heb je kwaliteitsverlies ten opzichte van de negatieven.
Hah! Hij doet het weer! Snel alles downloaden. :D

Nee, ik zit op dezelfde site. Blijkbaar hebben zijn ze (even?) terug gegaan naar de oude software, de nieuwe werkte nog niet goed.

Voor zover ik weet alleen afdrukken ja. Ik geloof zelfs dat de negatieven vernietigd zijn.
Lord of the Ringstand
Plaats reactie

Terug naar “Archieven & Cartografie”