Sloop Wn 31 M

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Sloop Wn 31 M

Bericht door wattman »

Voor alle duidelijkheid, het was niet mijn bedoeling om mij speciaal in te zetten voor deze bepaalde bunkers maar e.e.a. via een werkgroepje o.i.d. te inventariseren hoe dit soort gevallen beter en doeltreffender aangepakt kunnen worden (reeds bestaande ervaringen, het nader benoemen van normen voor wat beschermingswaardig is, etc). Uit de ontvangen reacties heb ik begrepen dat er op dit gebied al iets gebeurd, zo bijv. de Stichting Menno van Coehoorn . Ik heb vooralsnog geen gelegenheid gehad om hier verder mee te gaan. Wellicht dat ik om te beginnen eens bij wat mensen langs ga. Ik houd iedereen updated, en reacties (hier of PM) zijn en blijven natuurlijk welkom.

groet,
Hendrik
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Sloop Wn 31 M

Bericht door Ruud »

Voor diegene die voor het behoud graag in de pen klimt .... viewtopic.php?f=15&t=154&p=10373#p10373" target="_blank
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Sloop Wn 31 M

Bericht door PdK »

Vreemd, ik kreeg enkel een bevestiging van ontvangst van mijn bezwaar (10-2-2009). Sindsdien niets meer gehoord. Daarnaast hoorde ik dat er mensen zijn die helemaal geen bevestiging of reactie hebben verkregen.

Het lijkt er dan op dat er dan zelfs nog steeds geen aanvraag ligt tot een sloopvergunning?
Patrick

Re: Sloop Wn 31 M

Bericht door Patrick »

Mogge Peet,

Ik weet niet of de sloopaanvraag er al ligt, maar de gemeente wijst het bezwaar af omdat ZIJ nog geen besluit hebben genomen over het wel of niet slopen van de bunkers, en dus nog geen voor bezwaar vatbare beschikking (vergunning) hebben afgegeven. Wel wordt de brief als zienswijze ingevoegd in het dossier (hopelijk zijn deze ambtenarern wel serieus, Annelies), en worden we op de hoogte gehouden.

Wel vreemd dat jij niets gehoord hebt dan. Afwachten maar. Ze moeten binnen bepaalde tijd reageren.
jan lugtmeijer †

Re: Sloop Wn 31 M

Bericht door jan lugtmeijer † »

Net in de brievenbus een afschrift van het verlenen van de sloopvergunning gevonden.
Een ieder die nog bezwaar wil maken en andere redenen dan vleermuizen en cultuurhistorische waarde kan bedenken, kan dat binnen nu en 6 weken nog doen.
bezwaarsloopwn31m.jpg
bezwaarsloopwn31m2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Patrick

Re: Sloop Wn 31 M

Bericht door Patrick »

Ik heb m ook binnen. Ik zou alleen niet meer weten waar ik nog bezwaar tegen moet maken. Is toch vechten tegen het grote geld.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Sloop Wn 31 M

Bericht door PdK »

Ook ontvangen.
één ding vind ik wel vreemd. Er is aanvraag voor twee bunkers, terwijl er officieel drie staan?

Nieuwe succesvolle argumentatie tot bezwaar lijkt inderdaad onmogelijk... Jammer, zelfs nu de bunkers al deels gesloopt zijn. (Moderne) Ruïnes uit bunkers kennen we in Nederland immers niet veel (toch nog een argument...).

Gekeken naar komende plannen in de gemeente Westland en HvH lijkt dit echter pas het begin. We mogen de borst nat maken.
jan lugtmeijer †

Re: Sloop Wn 31 M

Bericht door jan lugtmeijer † »

PdK schreef: Nieuwe succesvolle argumentatie tot bezwaar lijkt inderdaad onmogelijk... Jammer, zelfs nu de bunkers al deels gesloopt zijn. (Moderne) Ruïnes uit bunkers kennen we in Nederland immers niet veel (toch nog een argument...).
Succesvol of niet. Er zijn nog 6 weken te gaan om een bezwaarschrift in te dienen waarvan nog 3 weken vakantie voor mij. En ik ga zeker nog een bezwaarschrift indienen :evil: . ik bedenk wel wat... helemaal roemloos ten onder laat ik ze ook niet gaan....
Het is jammer dat de griffierechten voor een voorlopige voorziening zo hoog zijn .....
Annelies

Re: Sloop Wn 31 M

Bericht door Annelies »

Krijg net foto's binnen van een collega vrijwilliger bij het museum.
De 134 wordt momenteel gesloopt...
Annelies

Re: Sloop Wn 31 M

Bericht door Annelies »

Het kwaad is geschied, de 134 en 621 zijn gesloopt
_MG_6944.jpg
_MG_6954.jpg
_MG_6974.jpg
_MG_6981.jpg
_MG_6978.jpg

:D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BunkerOwner

Re: Sloop Wn 31 M

Bericht door BunkerOwner »

May they rest in peace....

Er moet toch iets op te vinden zijn waardoor de sloop van bunkers voorkomen kan worden. Een bepaalde bestemming/hergebruik waar men niet omheen kan. De hoeveelheid die de laatste tijd wordt afgebroken is enorm. Alles naar museum omtoveren is geen doen en zou ten koste gaan van het bezoek aan bestaande musea wellicht. Echter het een waardige functie geven met e.v.t. deels een hoek met museumstukken en de 'geschiedenis', moet toch mogelijk kunnen zijn?
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sloop Wn 31 M

Bericht door AvB »

Die discussie is al vaker gevoerd en ik denk dat daar geen mogelijkheden, althans, niet extra naast alle musea die er al bestaan.
Daarnaast valt de sloop wel mee, alleen is het nu op een zelfde plek waardoor het op valt.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”