De Gouden Betonmolen 2008

De jaarlijks terugkerende prijs voor de erkenning van opvallende ondernemingen, gerelateerd aan fortificaties.
jan lugtmeijer †

De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door jan lugtmeijer † »

De Gouden Betonmolen verkiezing van 2008

Het einde van 2008 nadert al weer met rasse schreden, dus tijd voor het vergaren van kandidaten voor de tweede editie van deze Nationale verkiezing!

Welke bunker vond u in 2008 het meest spraakmakend en/of lag er het mooiste bij?
We zijn op zoek naar bunkers die iets bijzonders hadden in 2008. Misschien door een veranderde omgeving, invloedrijke activiteiten rondom dit werk of omdat hij gewoon deze extra aandacht verdiend.

Ter nominatie kunt je hier je foto's en argumenten van een specifieke bunker in Nederland plaatsen. Na een bepaalde datum zullen er vervolgens stemrondes volgen.
Meerdere aanmeldingen per gebruiker zijn mogelijk.

De winst voor de bunker is de felbegeerde en loodzware Gouden Betonmolen.

(met dank aan PdK voor het merendeel van bovenstaande tekst :mrgreen: )
pauldijkstra

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door pauldijkstra »

Haaai,
Hmm ik ga eigenlijk voor de FL250 in Den Helder, die dit jaar nog nooit zo vaak opengesteld geweest is als dit jaar (al minstens 2x)
Dus, ik vind het a. een mooie bunker, b. geweldig grote ruimte, en c. de ruimtelijke omgeving en architectonische waarde is prachtig.

Afbeelding

Gr,

Paul
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door Remco de Goede »

Ik ga toch (weer) voor Complex overvoorde in Rijswijk. En dan vooral de BB bunker (ik weet het, het is niet mijn hoofdinteresse) maar ik heb afgelopen jaar van dichtbij meegemaakt wat hier allemaal gedaan is en ik kan niets anders zeggen dan hulde voordegene die dit gerealiseerd hebben, en ook wat betreft de toekomstplannen.
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door Bunkertju »

Ik sluit me bij Remco ...

Jan
jan lugtmeijer †

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door jan lugtmeijer † »

Laat ik dan ook maar mijn nominatie bekend maken. Vond het een moeilijke keuze tussen drie stuks.
1) De 611 in HvH
2) De 608 in Den Haag
3) De 616 in Den Helder

De stichtingen in HvH en Den Haag hebben heel veel werk verzet aan beide bunkers om ze te behouden, restaureren en open te stellen. Waarvoor alle hulde. Er zit veel meer werk en vrije tijd in dan de meeste mensen zich realiseren. Resultaat van al dat werk is dan ook dat beide bunkers behouden blijven (voor zover dat zeker is in ons kikkerlandje).

Desondanks heb ik ervoor gekozen de 616 te nomineren. Deze bunker die in de nabije toekomst bedreigd wordt kan denk ik wel wat extra publiciteit gebruiken. Dat wil niet zeggen dat hij niet gesloopt gaat worden maar laten we in ieder geval proberen om hem niet roemloos ten onder te laten gaan!.

Ik ben bij deze dan ook bereid om de betonmolen, mocht de 616 winnen, persoonlijk uit te gaan reiken met zoveel mogelijk pers er bij aanwezig. Iemand connecties bij TV en kranten?? :mrgreen:

laten we zo in ieder geval een poging doen om de 616 niet hetzelfde lot te laten ondergaan als de 621 en 134, eveneens in Den Helder, die momenteel gesloopt worden.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door Remco de Goede »

Jan wellicht straks een poll maken als er meerdere keuzes zijn, of een overzichtje met tussenstanden?
pauldijkstra

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door pauldijkstra »

jan lugtmeijer schreef: Ik ben bij deze dan ook bereid om de betonmolen, mocht de 616 winnen, persoonlijk uit te gaan reiken met zoveel mogelijk pers er bij aanwezig. Iemand connecties bij TV en kranten?? :mrgreen:
Misschien kan ik het reformatorisch dagblad regelen ;-)
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door Nathan »

pauldijkstra schreef:Misschien kan ik het reformatorisch dagblad regelen
He Paul, da's een hele goeie..... grap

*doet hard zijn best de grap te begrijpen*
pauldijkstra

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door pauldijkstra »

Hmm, okee de Leeuwarder Courant en de Drachtster Courant dan...

Dat reformatorisch dagblad ziet ons het liefste verdwijnen dan, denk ik... (A). ( ik herinner mij een topic over een nieuwsbericht in de Reformatorisch Dagblad... lees terug)
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door PdK »

Nog even wat belangrijke dingen m.b.t. De Gouden Betonmolen van dit jaar.
De nominaties zijn wat vroeg gestart, maar duren wel tot eind december. Dus mocht je nog even willen afwachten/nadenken, dan kan dat.

Nominaties: mogelijk van 11 oktober t/m 25 december
Stemrondes: mogelijk van 25 december t/m 3 januari 2009 (Uitslag)
Uitreiking: Een toepasselijke dag in januari

Op deze manier is de prijs nog in handen van Bunkerbehoud tot januari. Net geen twaalf maanden gezien het forum werd gestart in februari 2008.
Maar des te meer reden om hem voor dit jaar opnieuw in de wacht te slepen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Lenco †
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:34
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door Lenco † »

Hallo,

Ik wil graag een steentje bijdragen.
- de 618 in Park Toorenvliedt, Middelburg, een projekt van de Stichting Bunkerbehoud.
(so sorry voor de rest van Nederland ..) ;-)

http://www.bunkerbehoud.com/618

Lenco,
Eine Reise ans Ende des Verstandes.
Rob Mans

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door Rob Mans »

Ik stem ook voor de 618 op Toorenvliedt. Ik ben er tweemaal binnen geweest, en ik zou zeggen...niet opknappen maar laat hem in de originele staat. Het is toch heerlijk met al die originele stahlturen er nog in, en al het andere ijzerwerk....ongerept!! Zo laten dus ;)

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door PdK »

Graag aandacht voor het volgende;

De Gouden Betonmolen voor het jaar 2008 komt te vervallen.
Dit is besloten vanwege o.a. de constructie status van de trofee.

Voor het jaar 2007 is de prijs gewonnen door de Stichting Bunkerbehoud voor hun werk aan de 143 bij de Oranjemolen in Vlissingen.
Nu is er alleen nooit de mogelijkheid geweest de trofee te kunnen tentoonstellen, of zelfs overhandigen. En dat zou in 2009 betekenen dat de prijs als eerste in handen komt van de 2e winnaar (voor het jaar 2008).
2009 wordt nu het jaar dat Bunkerbehoud kan gebruiken om de prijs uit 2007 te ontvangen en tentoonstellen. En gezien deze winnaar van 2007 bekend werd in mei zal de trofee gelden voor het jaar 2007/2008.

De nominaties voor over het jaar 2009 zullen plaatsvinden in december van dat jaar. De uitreiking vind dan vervolgens plaats in januari 2010.

Hopelijk dus allemaal weer tot dan! En alle bunkers krijgen zo een extra jaartje om wat aan hun uiterlijk te doen.
Adrie
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 mar 2008, 11:15
Locatie: Oostvoorne
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door Adrie »

Ha mensen

Denk dat het toch maar gewoon de L487 (biber) uit de biber stelling in oostvoorne moet worden.
Zijn er nu hard bezig om de plottertafel en het bordes te realiseren.

groeten adrie
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2008

Bericht door Remco de Goede »

Adrie schreef:Ha mensen

Denk dat het toch maar gewoon de L487 (biber) uit de biber stelling in oostvoorne moet worden.
Zijn er nu hard bezig om de plottertafel en het bordes te realiseren.

groeten adrie
Jammer dat er zo weinig mogelijkheden zijn om de bunker te bezoeken.
Gesloten

Terug naar “De Nationale Gouden Betonmolen”