Werkzaamheden Kornwerderzand 2017 - 2025

Krantenknipsels, TV-tips, websites
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Werkzaamheden Kornwerderzand 2017 - 2025

Bericht door Janus X »

Ai, Nieuws uit de Noordelijke Provincies, Kornwerderzand gaat op de schop, geplande werkzaamheden beginnen in 2017 en het project moet klaar zijn eind 2025.

Deze eilanden rond de afsluitdijk waren in de mei dagen van 1940 het toneel van serieuze oorlogshandelingen, dit is een van de weinige plaatsen waar het Nederlandse leger met succes de Duitse Oorlogsmachine kon tegenhouden!

Ik mag ook hopen dat deze plannen voor de afsluitdijk niet zullen betekenen dat de duurzame verdedigingswerken hiervoor moeten wijken.....
Dit zou een uitermate disrespectvolle daad zijn tegenover de gebeurtenissen die daar ooit zijn gebeurd.

Zoals je op het plaatje kan zien heb ik even op het zicht wat rondjes gezet bij verdedigingswerken, hopelijk moeten deze niet weg, evenals de tank versperringen.
Een Vis migratie Rivier is leuk bedacht, maar als dat ten koste moet gaan van Cultuur Historische objecten dan is dit uiteraard een NO GO!


Afbeelding
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Kornwerderzand 2017 - 2025

Bericht door tim »

Hoi ramon, ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.. het complex is van nationaal belang! Tevens rijksmonument?
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Kornwerderzand 2017 - 2025

Bericht door AvB »

Ja Rijksmonument. En gezien het verloop van dit riviertje blijft alles wel staan. Wel jammer dat het originele gezicht gaat verdwijnen. Maar is dit definitief. Waar komt die plan vandaan?
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Werkzaamheden Kornwerderzand 2017 - 2025

Bericht door Janus X »

AvB schreef:Ja Rijksmonument. En gezien het verloop van dit riviertje blijft alles wel staan. Wel jammer dat het originele gezicht gaat verdwijnen. Maar is dit definitief. Waar komt die plan vandaan?

Ja maar er zijn al meer Rijksmonumenten verdwenen he ;)
Langs de nieuwe waterweg, of in binnensteden.
Het ligt er maar net aan wat er gebeurt op die plek.

Dit stond vanmorgen in de PZC, ze gaan dijkverzwaringen uitvoeren op de gehele afsluitdijk dus ik ben benieuwd wat dit voor alle bunkers inhoud?
Word alles ondergeschoven, of word de dijk uitgebrijdt tichting zee ?
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”