Zandvoortse bunker boys

Krantenknipsels, TV-tips, websites
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door Danny »

Beetje raar dan, misschien dat ze expres een vals Wn. hebben opgegeven?... Ach ja, we zullen het wel zien. Als het niet waar is houden wij er in ieder geval een heerlijk belegd broodje aap aan over.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door AvB »

Ik heb nog een klein belrondje gedaan langs NRC, NOS en Netwerk.
Netwerk was van alle Nederlandse media zo slim het item niet te publiceren
aangezien er aan het waarheidsgehalte getwijfeld werd.
Het NRC reageerde nogal geirriteerd ("Wat wilt U nou eigenlijk??") en NOS
zag het als zo'n nieuws (stel dat het waar is) dat werd besloten het uit te zenden.

Netwerk denkt dat het item gewoon goed verkoopt, een mooie combinatie
van geld en mysterie.
Een kleindochter van een van de kunstenaars waar het over ging acht het
zeer onwaarschijnlijk dat er kunstwerken zouden liggen.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door PdK »

Arthur,

Leer jij op school nu al bijdehand op te treden naar de pers/media ;)
Erg leuk om de reacties van hun kunt te lezen. Dat van de NOS begrijp ik prima. Mocht het een één april graag zijn kunnen ze mooi referen naar de vorige uitzending. En dat zonder een beeld te scheppen dat ze erin getrapt zijn.

Maar bestaat die zoon dan eigenlijk wel, gezien de kleindochter reageerd?
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door Nathan »

De kleindochter van de kunstenaar Peet.... niet van de Duitse officier
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door Ruud »

pdijkstra schreef:
NEE :mrgreen:
:P Ruud toch!!, hoeist met de Freya radar? lukt dat al wat?
NEE :mrgreen:



Voor diegene die er geen genoeg van kunnen krijgen;
http://www.nrc.nl/kunst/article963058.e ... rlogskunst" target="_blank" target="_blank" target="_blank
http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laats ... oenenschat" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Is het idee origineel?
http://bieslog.vpro.nl/programma/bieslo ... s=39331108" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Let bij het eerste filmpje ook eens op het special research vehicle op de achtergrond, het ultimie vervoermiddel in dit ´woeste´gebied!

g,Ruud
nachtburgemeesters.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door PdK »

Nathan schreef:De kleindochter van de kunstenaar Peet.... niet van de Duitse officier
Mijn vergissing, sorry zit even niet op te letten.. En ook bij het filmpje blijkbaar niet, welk vervoersmiddel Ruud?
En waar luistert deze betonfluisteraar nu eigenlijk zo aandachtig naar in z'n hand? En wie is die vreemde stille vogel naast hem... raadsels, raadsels...

Ook altijd leuk hoe verslaggevers mensen dingen laten doen om beeld te maken.. Beetje gespeeld schoffelen door het zand en in bunkers kruipen enz..
Alleen blijft de 'kunt u zich eens achter die bosjes verstoppen' van de HBP bij Man Bijt Hond het allerleukst...
jan lugtmeijer †

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door jan lugtmeijer † »

Ik heb me al die tijd in kunnen houden maar ik moet toch een keer reageren :P
Wat ik me afvraag is hoe een Duitse officier midden in de oorlog een complete bunker kan laten verdwijnen zonder dat het in de gaten loopt.
Als er voor miljoenen aan schilderijen in zou liggen dan is alleen dichtmetselen natuurlijk onzinnig, nee dan moet je de hele bunker onder de grond verstoppen en de volgende dag heel verbaasd kijken dat die Verdammte Hollanders weer een bunker hebben gejat en een rapportje naar Berlijn sturen :mrgreen:
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door ducatim901 »

Jongens jongens jongens, laten we even reeel blijven en Engel voldoende credits geven voor dit fantastische avontuur, bij mij op de zaak hebben collega's me nog nooit zo vaak aangesproken of gemailed over het verhaal, normaal gesproken ben ik degene die erover begint.........
Ik weet niet of we personen die nog geen account hebben op dit forum ook preventief een ban kunnen geven?
Ik denk dat ik wel iemand weet.........ik noem geen namen maar het is een Engel..... 8-)
Groeten JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door Danny »

Tja het blijft een geweldig verhaal... Fictie of non-fictie, das de kwestie... Biertje voor engel als het waar is?..
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Mir
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:14

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door Mir »

:!:
Laatst gewijzigd door Mir op 08 mar 2008, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Mir
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:14

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door Mir »

:!:
Laatst gewijzigd door Mir op 08 mar 2008, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door Nathan »

Beste iedereen,

Uiteraard heeft iedereen recht op zijn mening aangaande dit verhaal... Of je beschouwt het als een goede grap, of je neemt het serieus. De tijd zal het leren. Ik wil alleen wel een oproep doen om mensen/groepen/ploegen, hier niet openlijk te veroordelen voor hun manier waarop ze de hobby bedrijven. Daar kan men het mee eens of oneens zijn, maar dit forum is niet de plek om daar een discussie over op gang te brengen.
Dit zal alleen maar leiden tot een welles/nietes verhaal en het voegt namelijk niks toe in onze "honger naar kennis" omtrend fortificaties!
Iedereen is welkom om een steentje bij te dragen en om zoveel mogelijk kennis te delen met mekaar!!!

Groeten, Nathan
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door Danny »

Helemaal mee eens. Het zijn natuurlijk ook serieuze bunkeraars die nu iets unieks gevonden denken te hebben. Van mij mogen ze, maar ik blijf er weinig vertrouwen in hebben.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
jeel

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door jeel »

Ik gok nog steeds op een 1 april grap. In mijn ogen maak je jezelf niet geloofwaardig door dit in een uniform te vertellen en waarnaar die ronald aan het luisteren is (film 1) is mij onduidelijk, dus waarom dat tvshot gemaakt moest worden ook. Dit verhaal zal dan ook geen vervolg krijgen denk ik zo.
pauldijkstra

Re: Zandvoortse bunker boys

Bericht door pauldijkstra »

Serieus genomen worden is nu echt iets waar Engel zich volgens mij HEEEL erg mee bezig houd. Ik kreeg een mailtje, want hij neemt ineens alles serieus. Een paar pagina's terug opperde ik het plan om Engels PC te hacken, en bedoelde dit natuurlijk humoristisch, maar ik kreeg het volgende mailtje :P:

"Dit deel van het bericht wordt door mij verwijderd Paul"
Het plaatsen van privé e-mails op dit 'openbaar' forum is niet de bedoeling.

Peter (PdK)


Zelf begrijp ik niet wat een provider hier mee te maken heeft, want dat is echt internet....

Een serieuse groet,

Paul "die echt serieus is" Dijkstra
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”