Avatar

Overige onderwerpen aangaande het forum
Plaats reactie
fortwestervoort

Avatar

Bericht door fortwestervoort »

ik probeer al een paar dagen een avatar in te stellen. zelfs al heb ik ver kleind en binnen de maximale grote lukt het nog niet. hoe zit dat, is het een bug of nog iets anders?
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: avatar

Bericht door PdK »

Oei, dit durf ik niet zo te zeggen Robin. Het is geen bmp, png of psd bestand? Beste is gewoon jpeg.

Peter
fortwestervoort

Re: avatar

Bericht door fortwestervoort »

Het is gewoon een jpeg. Ik ben er zelf Al achter. Als het normale bestand 3kb is, is het na het verkleinen met 256,56% groter in ruimte geworden?!
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: avatar

Bericht door WimVe »

Beste Robin,

Ik denk dat je struikelt over je jeugdig ethousiasme ;)

De grootte van een afbeelding wordt primair bepaald door het aantal beeldpunten, pixels per inch, (dpi) en het aantal kleuren. Wat we in het algemeen beschouwen als groote, fysieke afmetingen heeft daar eigenlijk weinig mee te maken.
Als je je plaatje dus wilt verkleinen, dwz zeggen in Mb/kB, dan moet jet het aantal pixels verkleinen of de kleurdiepte. Afgezien van allerlei compressie methoden.

Bij de meeste beeldverwerkingsprogrammas kun je kiezen: verkleinen van printafmetingen, aantal pixels of procenten.

Ga met je muis eens op de avatar van peter staan > re muisklik > afbeeldings eigenscahppen. Dan zie je : 97x97 pixels en x aantal kB. Je moet je jpg plaatje dus verkleinen naar 97x97 pixels. Het aantal kb zal dan ook verkleinen en afhankelijk wat er ingesteld staat bij de forum software is of dit of het aantal kb maatgevend.

Kom je er niet uit mail het dan even naar me.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: avatar

Bericht door WimVe »

Robin,

Is blijkbaar gelukt. Bij profiel staat trouwens:

Avatar gebruiker
Maximale afmetingen; breedte: 120 pixels, hoogte: 120 pixels,
bestandsgrootte: 60.00 KiB.
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”