Kernwerk

Het Verteidigungsbereich Vlissingen & Freie Küste Walcheren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Kernwerk

Bericht door WimVe »

Op zoek naar een niew 3D project heb ik naar aanleiding van dit topic even op internet gezocht en deze drie schitterende tekeningen gevonden in de topografische atlas !

Mischien sluit het niet helemaal aan bij de vraag van Jos maar wat mij verbaast is de datum op de tekeningen 1980 tot 1996. En de hoge mate van detail.
Heeft iemand een idee waarom deze bunkers nog zo laat zijn ingemeten ?

Ik heb trouwens bij het archief 1:1 kopien aangevraagd en als ik die heb geef ik dat wel door.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kernwerk m.10.5 cm K.K. bunker

Bericht door AvB »

Misschien omdat het gaat om bunkers op het terrein van de brandweer in Vlissingen die nog bruikbaar zouden kunnen zijn?
Nicht ärgern - Nur wundern!
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Kernwerk m.10.5 cm K.K. bunker

Bericht door a.weijerman »

o.k De tekeningen zijn van dhr C v/d Burght... die naam komen we vaker tegen hier in het Zeeuwse als het om tekeningen/schilderijen en maquettes van bunkers/WOII gaat.
De 6-Schartenturm bunker heeft hij ook gemaakt als maquette bijv. - heeft nog in de Oranjemolen bunker van St Bunkerbehoud gestaan...
.. envenals een model van een landingsvaartuig.
Hij is al decennia bezig hiermee, dus dat verklaard weer een hoop, toch?
Hoi, Lex.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Kernwerk m.10.5 cm K.K. bunker

Bericht door WimVe »

a.weijerman schreef:o.k De tekeningen zijn van dhr C v/d Burght... die naam komen we vaker tegen hier in het Zeeuwse als het om tekeningen/schilderijen en maquettes van bunkers/WOII gaat.
De 6-Schartenturm bunker heeft hij ook gemaakt als maquette bijv. - heeft nog in de Oranjemolen bunker van St Bunkerbehoud gestaan...
.. envenals een model van een landingsvaartuig.
Hij is al decennia bezig hiermee, dus dat verklaard weer een hoop, toch?
Hoi, Lex.
Net even zitten zoek op de naam: heeft de beste man al een eigen museum ?
Zijn tekeningen zijn echt TOP ! Eigen stijl die echt heel gaaf is.

Leeft de man nog ?

ps
Topic even verplaatsen naar de juiste lokatie.
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Kernwerk m.10.5 cm K.K. bunker

Bericht door a.weijerman »

... ja best leuk werk hoor (understatement)...
Zeer illustratief/beeldend/verhalend, en over het algemeen zeer accuraat.
Volgens mij leeft de man nog, weet alleen niet helemaal zeker.
Geen eigen museum, mogelijkerwijze is zijn eigen huis en "museum" geworden - dat krijg je zo vanzelf als je creatief bent nietwaar... alleen niet voor bezoekers dan :D
Hoi, Lex.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Kernwerk

Bericht door PdK »

In het eerste bericht schrijft Wim over dit onderwerp;
viewtopic.php?f=38&t=1870" target="_blank

Nu is het originele onderwerp opgesplitst en bestaat er dus een nieuw onderwerp 'Kernwerk' onder Vlissingen.
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Kernwerk

Bericht door Janus X »

Dit is zo laat ingemeten omdat het altijd millitair terrein was, de data's komen overeen met het vervallen van de millitaire functie, een paar jaar niks geweest daar en toen naar de Brandweer gegaan.

Gr, Ramon

WimVe schreef:Op zoek naar een niew 3D project heb ik naar aanleiding van dit topic even op internet gezocht en deze drie schitterende tekeningen gevonden in de topografische atlas !

Mischien sluit het niet helemaal aan bij de vraag van Jos maar wat mij verbaast is de datum op de tekeningen 1980 tot 1996. En de hoge mate van detail.
Heeft iemand een idee waarom deze bunkers nog zo laat zijn ingemeten ?

Ik heb trouwens bij het archief 1:1 kopien aangevraagd en als ik die heb geef ik dat wel door.
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
vendet
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 mar 2010, 01:20
Locatie: Vlissingen

Re: Kernwerk

Bericht door vendet »

Op de achterkant van het boek "Atlantikwall in Zeeland en Vlaanderen" van H.Sakkers en J.N. Houterman, staat een mooie afbeelding van Walcheren.
Nu kom ik daar ook W.N. Karlshoven of Karlshofen en W.N. Osterstein tegen.
Zijn dit steunpunten binnen één van de 3 Nettelbeck's(op de kaart is dit niet duidelijk te zien), en welk gebied/bunkers behoren dan tot die Widerstandnesten?

gr. John
Plaats reactie

Terug naar “V.B. Vlissingen”