Algemene literatuur over de Atlantikwall langs de Vlaamse kust?

Discussies over de Atlantikwall en andere Duitse fortificaties in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Algemene literatuur over de Atlantikwall langs de Vlaamse kust?

Bericht door wattman »

Nu in de afgelopen 20 jaar veel verzameld te hebben en locaties bezocht te hebben als het gaat om het Nederlandse deel, vroeg ik mij af welke overzichtsliteratuur bestaat over de werken langs de Vlaamse kust.

Als ik op internet zoek kom ik heel veel materiaal over Raversijde tegen (daar ben ik zelf geweest en heb er ooit wat literatuur gekocht), en een website die het boek 'De Atlantikwall van Willemstad tot Somme' uit 2004 als 'nieuw' aankondigt. Kortom is er in de afgelopen 20 jaar nog wat verschenen dat als overzichtswerk kan dienen? En dan doel ik niet op typologie, maar een algeheel overzicht van de werken, maar ook de impact op de kustplaatsjes zelf.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Algemene literatuur over de Atlantikwall langs de Vlaamse kust?

Bericht door AvB »

Knokke-Heist in WO2 - Atlantikwall en bezetting van Eddy Lambrecht is een aardige recente publicatie maar dus gericht op alleen Knokke. Geeft wel inzicht in de impact op een Belgische kustplaats.
Alain van Geeteruyen heeft ook een aantal boeken over België geschreven maar ik geloof dat dat erg bunkergericht is, niet zozeer de context.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Algemene literatuur over de Atlantikwall langs de Vlaamse kust?

Bericht door wattman »

Veel dank! Zag bij bol dat deze waren gerubriceerd onder binnenhuisarchitectuur en een nog opmerkelijkere rubriek die ik inmiddels ben vergeten.
Ik zal zeker eens kijken naar het boek over Knokke.
Plaats reactie

Terug naar “Atlantikwall in België”