Radarstellung Leeuwarden

Duitse stellingen in het achterland als versterkte steden, Stp.Gr. Moerdijk, De Vordere en Hintere Wasserstellung, Eendrachtstellung, Pantherstelllung en radarlocaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robin de Goede
Berichten: 376
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:20
Locatie: STP Gruppe Scheveningen

Radarstellung Leeuwarden

Bericht door Robin de Goede »

Hier wat plaatjes van Leeuwarden. De onderste komt uit een fotoalbum van Löwe. De rest heb ik verder geen idee van??
f7aa_1.jpg
f717_1.jpg
23.jpg
lowe leeuwarden.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
The fortification, once an object, tended to become a "subject".
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Radarstellung Leeuwarden

Bericht door ducatim901 »

Dit was zo te zien aan het schild, Löwe en dat was bij Trimunt/Marum, het terrein is nu een crossbaan en deels weiland, helaas is dwars door de stelling een rijksweg heengelegd........
Er zijn nog wel aardig wat werken van te zien.
Groeten JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
luchtkastelen 40-45

Foto van Leeuwarden

Bericht door luchtkastelen 40-45 »

Is me net iets te makkelijk om deze foto's alleen als Löwe af te doen als er toch duidelijk staat "Abteilunggefechtsstand Leeuwarden". Foto 2 lijkt me eerder een straatbeeld in Leeuwarden en niet in een dorp als Marum. De gecamoufleerde bunker van foto 3 heeft een overstekend dak; zeer a-typisch voor de Küvers waaruit Löwe overwegend bestond. De Kerstkaart is een bekende prent en die is inderdaad van Löwe.

:idea: Na wat puzzelen heb ik het straatbeeld in Leeuwarden kunnen thuisbrengen. De foto is genomen vanaf een achterbalkon van een flatgebouw aan de Valeriusstraat (dit is de huidige stadsring NW) in OZO richting over de Schubertstraat. De stompe toren rechts in de achtergrond is de Oldenhove.

:?: Als er nou iemand anders is die de bunker kan thuisbrengen....

grt, René D.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Duitse stellingen in Nederland”