Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door maarten-stahlbeton »

Welkom. Mijn grootvader woonde ook in de omgeving van de Q-Linie (Martenshoek) en is tijdens de oorlog in Arbeitseinsatz geweest. Er zijn een aantal informatieve boeken over de verschillende kampen in Noord-Duitsland verschenen. O.a. "Gevangen in het Veen" van Pieter Albers en "Het spoor terug" van Jan Niemeijer over een dwangarbeider uit Tweede Valthermond.
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom bij de club,

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
valtrajohnie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2017, 13:03
Locatie: Valthermond

Re: Even voorstellen....

Bericht door valtrajohnie »

Hey bedankt voor het warme welkom hier op het forum. Hmm vanmiddag uit nieuwsgierigheid, over de Pekelderstraat gereden
op de terug weg naar huis. Bijna aan het einde van die weg dacht ik de kazemat niet meer te zullen vinden, die daar aan de weg zou staan.
Echter kom ik de S bocht door en wat schetst mijn verbazing, een kazemat oftewel S57.
Mvg Arno.
Terror laus
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:58

Re: Even voorstellen....

Bericht door Terror laus »

Goedendag,

Laurens is de naam, uit omgeving van Katwijk dus zodoende ook wat met bunkers gekregen, maar mede door het nog ontbreken van een auto altijd in de buurt gebleven. Informatie is altijd welkom :)
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Remco de Goede »

Welkom Laurens, nog een kattuker erbij.
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom bij de club,

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
PMR
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2017, 20:29

Re: Even voorstellen....

Bericht door PMR »

Mijn naam is Peter 63 jaar, ben nieuw op dit forum woonachtig in Schelluinen vlakbij de vesting driehoek en het zuidelijk gedeelte van de waterlinie.
Veel interesse in alles wat met verdedigingswerken te maken heeft.
Dit forum is een leuk hulpmiddel om mijn kennis aan te vullen
Peter
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom bij de club,


Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Peter!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Qwartz
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2017, 10:09

Re: Even voorstellen....

Bericht door Qwartz »

Hallo, Ik wil me even voorstellen aan de groep, Ik ben 63 j. en woonachtig in Winschoten. Mijn naam op forum is Qwartz, mijn echte naam is Wim Perdok.

Ik ben heel erg geïnteresseerd in de 2 wereld oorlogen, en of dit komt dat ik ben opgegroeid in Termunten weet ik eigenlijk niet, daar stonden veel bunkers nu nog, enkele bunkers zijn vernietigd en enkele zitten in de dijk begraven , dit is gebeurt tijdens het op delta hoogte maken van de de dijken. Mijn vader heeft hieraan meegeholpen destijds. Ook reis ik veel door Europa, b.v. Frankrijk Normandië, Duitsland , Mittelbau Dora , Prora, Peenemunde, Obersalsberg, Berlijn, Hamburg, Dresden, Polen heb bijna alle kampen in Duitsland en Polen bezocht, heb ook enkele dvd's meegenomen. Verder heel veel foto's gemaakt. Zal binnenkort wat foto's opsturen. Zo dit was het voor nu even. P.S. mijn vader heeft als dwangarbeider in Hamburg gezetten, hij is afgelopen november overleden op 93 jarige leeftijd, heel veel heeft hij op papier laten zetten wat ie daar allemaal heeft moeten doorstaan. Dit zou ik ook willen delen met mensen die geïnteresseerd zijn.

M.vr.gr. Wim Perdok.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom op het forum! Persoonlijke verhalen zijn altijd welkom. Ik nodig je uit om dat in het gedeelte "De mens achter" te doen. viewforum.php?f=118
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door ErwinZ »

Welkom. Over Termunten hebben we in ieder geval genoeg ;)

viewforum.php?f=5
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum,

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door tim »

Welkom!
Persoonlijke verhalen van dwangarbeiders zij heel interessant, mijn opa heeft ook in Duitsland moeten werken bij de reichspost in Hannover en in het Harzgebergte, iets met het fabriceren van munitie.
helaas weet ik hier niet zoveel over.. ooit ga ik dit nog uitzoeken!
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Marcel van Genderen
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2017, 14:44

Re: Even voorstellen....

Bericht door Marcel van Genderen »

Hallo Allemaal,

Ik wilde me graag even voorstellen, Marcel van Genderen uit Amersfoort 36 jaar. Hier in de regio is genoeg te vinden op bunker gebied, Grebbelinie, pantherstellung. Hier om de hoek is laatst een Grebbelinie Kazemat opgegraven en die staat nu mooi op het kruispunt bij de Ring.
Mijn interesse in wo2 is in mijn jeugd al ontstaan, mede door het modelbouwen wat ik zo nu en dan nog doe. Verder bezoek ik zo af en toe een museum of historische plek. Afgelopen week nog een rondleiding gehad in Eben Emael, heel boeiend!
Voor mijn hobby modelbouw doe ik ook veel onderzoek, wat inmiddels ook een groot deel daarvan in beslag neemt.

M.vr.gr. Marcel
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”