Bunkers Suikerunie Groningen

Krantenknipsels, TV-tips, websites
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Bunkers Suikerunie Groningen

Bericht door Ties »

Goedenavond,

Vorig jaar was ik veel actief op het Suikerunieterrein in Groningen met betrekking tot de bunkers daar. Na verloop van tijd kon ik het terrein niet meer op ivm. sloopwerkzaamheden. Hierdoor heb ik mijn onderzoek moeten stoppen. Maar terwijl alles gesloopt werd kon de heer K. Timmer het terrein gek genoeg wel op.
Hij heeft er toen werk van gemaakt door met de locale pers contact op te nemen en met succes. Hier was ik niet zo super blij mee, maar ik heb het project sinds gisteren ''terug''. Ik mag weer vrolijk verder gaan met de tobruk opengraven en het verder onderzoeken van de bunkers.
Ook RTVNoord was aanwezig en die hebben mij uitgebreid geinterviewd. Hierbij hebben ze enkele stukjes uiteindelijk gebruikt voor de uitzending en het radioprogramma. Hier de link naar het betreffende filmpje en radiofragment.

http://www.rtvnoord.nl/home/pagina.asp?pid=104532

Ik wil Klaas Timmer trouwens wel bedanken dat dit op zo'n manier kon.
Het liefst had ik dat het later bekend werd zodat je meer feiten dan suggesties hebt. Maar dit is ook leuk.(eerste keer dat ik een camera in m'n gezicht gedrukt kreeg. :lol: )
Een grijs verleden...
Gebruikersavatar
johannes winius
Berichten: 273
Lid geworden op: 08 mei 2010, 10:52
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Re: Bunkers Suikerunie Groningen

Bericht door johannes winius »

Hoi Ties,

Das mooi waak man dat je weer verder kunt daar!
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Bunkers Suikerunie Groningen

Bericht door Ties »

Bijzondere foto van de tobruk op het Suikerunie terrein in Groningen. Hier stond de tobruk nog midden in de vloeivelden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een grijs verleden...
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”