BFK's

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Plaats reactie
robin-stahlbeton

BFK's

Bericht door robin-stahlbeton »

Hallo,

Kan iemand mij misschien helpen aan Baufortschrittkaarten van Bp 14e Batteriestellung, Bp 87 en Bp 88?

Alvast bedankt,

Robin
pauldijkstra

Re: BFK's

Bericht door pauldijkstra »

robin-stahlbeton schreef:Hallo,

Kan iemand mij misschien helpen aan Baufortschrittkaarten van Bp 14e Batteriestellung, Bp 87 en Bp 88?

Alvast bedankt,

Robin
Hoi Robin,

Daar bestaan geen BFK's van. Wel zijn er BRV opmetingen van gemaakt die ik niet bezit. Misschien iemand anders?

Gr,

Paul
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: BFK's

Bericht door PdK »

Ha Robin,

Baufortschrittkaarten zoals we ze kennen zijn er idd niet van de stellingen in HvH. Maar alle stellingen zijn wel degelijk opgetekend in '43. De kaarten lagen ooit in het NIMH, maar zijn inmiddels al 2 jaar kwijt... Mocht iemand nog goeie kopieën hebben? Ik poog al een tijdje alles compleet te krijgen... Misschien mist men zelf ook nog stukken?

Van jou verzochte kaarten vond ik er twee. 14e en 88. Helaas wat donkere kopieën.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
pauldijkstra

Re: BFK's

Bericht door pauldijkstra »

PdK schreef:Ha Robin,

Baufortschrittkaarten zoals we ze kennen zijn er idd niet van de stellingen in HvH. Maar alle stellingen zijn wel degelijk opgetekend in '43. De kaarten lagen ooit in het NIMH, maar zijn inmiddels al 2 jaar kwijt... Mocht iemand nog goeie kopieën hebben? Ik poog al een tijdje alles compleet te krijgen... Misschien mist men zelf ook nog stukken?

Van jou verzochte kaarten vond ik er twee. 14e en 88. Helaas wat donkere kopieën.
In het Küverbunkerboekje staat volgens mij ook een dergelijke tekening van HvH. Misschien weet Klaas meer?

Gr,

Paul
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: BFK's

Bericht door Danny »

PdK schreef:Helaas wat donkere kopieën.
donkere kopieën zijn uiteraard te photoshopperen.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: BFK's

Bericht door PdK »

Danny,

Dat is in dit geval al gebeurt.. Het was nog erger. Zwart is hier in dit geval net zo zwart als de omschrijvingen. Maar mijn geringe photoshop kunsten rijken wellicht nog niet ver genoeg.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: BFK's

Bericht door Danny »

Ja het is inderdaad een lastige ja. Maar het moet kunnen denk ik, misschien een beetje veel werk maar toch. Heb laatst ook weer lekker zitten photoshoppen. Had er ook een maar dan met bruine achtergrond en van die vouwlijnen erin. Das natuurlijk net even makkelijker weg te halen als zwart. Het is wel leuk om te proberen, dat programma heeft zo ontiegelijk veel functies dat het wel zou moeten kunnen.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
pauldijkstra

Re: BFK's

Bericht door pauldijkstra »

Heb ook nog even gephotoshopt, het is er een tikkeltje duidelijker van geworden...

Gr,

Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
robin-stahlbeton

Re: BFK's

Bericht door robin-stahlbeton »

Bedankt voor de reactie mannen!

Ik kan in ieder geval weer even verder,

Groet Robin
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”