kazemat gevonden op de bloklaan te loosdrecht !

Fortificaties onderdeel van bijv. de Nieuwe Hollandse Waterlinie, Afsluitdijk en Rivierkazematten.
Plaats reactie
mijnden

kazemat gevonden op de bloklaan te loosdrecht !

Bericht door mijnden »

:roll: Goeiedag !

Ik heb vorige week met toeval een bunker gevonden.

Nou zou ik willen weten waar de ingang van deze bunker zit, ik heb hem samen met een vriend een stuk uitgegraven waarna het nummer tevoorschijn kwam !

misschien dat jullie hier iets meer over kunnen vertellen ?

zie fotos voor meer info ! hopelijk kunnen jullie me vertellen wat voor soort kazemat het is en waar de ingang zit. :roll:

Ik hou jullie op de hoogte mocht ik iets vinden !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: kazemat gevonden op de bloklaan te loosdrecht !

Bericht door AvB »

Ziet er uit als een G-kazemat waar de koepel is uitgeblazen. Wat overblijft is een blok beton. Wel leuk om dat nummer te vinden.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: kazemat gevonden op de bloklaan te loosdrecht !

Bericht door ducatim901 »

Waar staat deze precies?
Ben wel benieuwd, als ie naast het fort ligt is hij wel bekend maar als hij verder naar achter ligt dan is hij iig minder bekend.
De laatste twee weken hebben we ook nog twee Groepsschuilplaatsen gevonden in de omgeving van Asperen en Heukelum.
Deze staan niet in het GE bestand die op de site van "de Menno" er is dus nog wel wat nieuws te vinden zo her en der.
En toch leuk!
Heb je toch het idee dat je echt met een expeditie bezig bent.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
mijnden

Re: kazemat gevonden op de bloklaan te loosdrecht !

Bericht door mijnden »

Dus er is geen ingang meer ?

Deze bunker staat op zoals mijn naam al doet vermoeden :D op camping mijnden ! helemaal achteraan op de camping.

Ik ben 8 uur bezig geweest op het nummer te voorschijn te toveren ! en ben zeer benieuwd of ik nog een ingang kan vinden ? daarom is alle hulp welkom !

Graag misschien een plattegrond of een verwijzing van waar de ingang zich bevind ? meestal onder het nummer toch ? van wat ik weet met de p kazematten.

Btw ! ik ben tegenover fortspion laatst nog de p kazemat ingekropen en ben op zoek gegaan naar de houten kist deze ligt nu helemaal verstopt in de hoek en keer volgende week of aanstaande vrijdag terug om deze op te graven met een maat van mij aangezien deze behoorlijk diep ligt

mvg mijnden
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: kazemat gevonden op de bloklaan te loosdrecht !

Bericht door AvB »

Ingang zit bij een P direct onder het nummer. En dat is hier niet echt te zien. Bij een G staat die rechts van de ingang of in de ingang. Het vele betonstal duidt op een opgeblazen G.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: kazemat gevonden op de bloklaan te loosdrecht !

Bericht door ducatim901 »

Ik heb op het recreatiecentrum Mijnden aan de Bloklaan geen G's staan alleen Groepsschuilplaatsen, aan de overkant van de weg staat volgens het bestandje van de Menno wel een G samen met enkele Groepsschuilplaatsen.
Op de camping kom ik er niet uit waar dat ie nog moet staan.
Kun je aangeven waar precies?
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
mijnden

Re: kazemat gevonden op de bloklaan te loosdrecht !

Bericht door mijnden »

Goeiemorgen !

Als de koepel is weggeblazen blijft er dan nog een ruimte over ? of is dan de hele bunker vernield ?

zie fotos voor locaties ! wil je zelf gaan kijken ? zet je auto dan op camping mijnden neer en loop gewoon de camping op ! :roll:

het is wel even zoeken maar het is een fraai exemplaar !

Btw ! tegenover fort spion liggen 2 p kazematten en 1 opgeblazen g kazemat, 1 van de twee P kazematten is open waar ik al eerder een stuk over heb geschreven :lol:

Ik ga aanstaande vrijdag of in dit weekend samen met een paar maten de bunker compleet uitgraven, zodat deze makkelijker toegangbaar is :D

ook wil ik kijken voor de houten kist die ik toendertijd gevonden had, die zeeeer diep in het zand begraven lag.

Ik krijg de fotos niet goed door dus dan maar handmatig de coordinaten ;)

"bunker bloklaan (mijnden)" lat=52.203417985, lon=5.02559272833

mvg mijnden
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: kazemat gevonden op de bloklaan te loosdrecht !

Bericht door wattman »

De G (op enkele zeer vroege 'prototypes' na - is op het forum een topic over - bestaat alleen uit de gietstalen koepel ingebed in een betonnen "bak". Er is dus geen andere verblijfsruimte.
Plaats reactie

Terug naar “Fortificaties van 1922 tot 1940”