Decoratief

Andere (abstracte) benaderingen van Fortificaties. Bijv. door middel van Fotografie, Beeldende kunst, en hergebruik.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Decoratief

Bericht door PdK »

Tegenwoordig zie je met name Atlantikwall bunkers steeds vaker als decor in photoshoots. Van een modeshoot tot complete trouwreportage. Beton doet het goed bij de vak- en amateurfotografen in Nederland. Verbazingwekkend vind ik soms hoe de ideologie en oorlog achter bunkers volledig kunnen verdwijnen tegen de achtergrond van positieve oppervlakkigheid. Alles onder het mom van creativiteit natuurlijk, dus het leek me hier een onderwerp waard :)

Ben benieuwd of er meer voorbeelden te vinden zijn. Of dat je misschien zelf dergelijke foto's hebt gemaakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Decoratief

Bericht door PdK »

En nog een paar uit de eigen collectie, genomen door een fotograaf uit Steenbergen in de jaren '90.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1098
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Decoratief

Bericht door wattman »

Mijn indruk van deze foto's: Mwah... Sorry, maakt totaal niets bij mij los.
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Decoratief

Bericht door Bas de Mos »

Heb even op www.sterknet.com gekeken, wat een mooie portretfoto's staan daar op! Echt gaaf zo met een losse flitser. Bunkers doen het ook best goed als achtergrond. Het is inderdaad weer een hele andere insteek, het gaat ineens puur om de sfeer van een compositie en niet om het goed in beeld brengen van de bunker. Het geeft een hoop karakter aan de foto's, dat ruwe beton.
Plaats reactie

Terug naar “Creatief met Fortificaties”