Vaudricourt

Het gebied vanaf het eiland Walcheren in Nederland tot aan de rivier de Seine in Frankrijk
Weikich

Re: Vaudricourt

Bericht door Weikich »

Rood kruis?!! in die Wirtschaftsbaracke?

heb je der oudere foto's van Rony?!!
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Vaudricourt

Bericht door rony »

Neen, anders zou ik het niet vragen ,misschien is informeren bij Michel
of José ?
Gr
rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
Weikich

Re: Vaudricourt

Bericht door Weikich »

Ha, je bedoelt waarschijnlijk dat rode kruis in één van die Wellblech's van het stützpunkt Ca 016 (enkele honderden meters ten noorden van de radarbasis van Vaudricourt), daar ligt ook die kantine met podium (en fresco's)

Ben een plan aan het maken en aan het vergelijken met luchtfoto's van '61, sebiet zet ik dit plan hier wel in een nieuwe map dan ;) (stp Ca 016)

grtz,
Weikich
Weikich

Re: Vaudricourt

Bericht door Weikich »

Zeg, de wasserbehälter, is dat niet die 646 naast "Freya 09"?

Heb een luchtfoto van 1947 gevonden, daar steekt nog wel veel meer dan ik eerst dacht hoor...

Is het mogelijk dat er zowel een L485 ALSOOK een L480 op één radarbasis staan? want ik denk dat ik de contouren van zo'n lange L485 variant zie (zoals op predefin)...
Weikich

Re: Vaudricourt

Bericht door Weikich »

Heb hier enkel de St-bunkers op aangeduid (er liggen er nog, maar die staan niet op dit stukkie kaart)
IGNF_PVA_1-0__1952-04-29__C2007-0061_1952_F2007-2307_0126 (detail).jpg
Die mammut zou die onder dat jachtkotje kunnen zijn, maar dit is een zéééééér groot vraagteken want die support-sokkels voor de radarmast die breek je niet zomaar af. Op de luchtfoto lijkt het wel alsof hier support sokkels staan...

Maar vlakbij ligt er een L480 (wassermann) (ook nog niet opgegraven, op luchtfoto zie je wel een bunker, maar je ziet het gat niet van de wassermann.... dus Rony, ik denk dat we es moeten gaan graven om er zeker van te zijn welke types het juist zijn ;) )

Deze trip mee integreren in dat Dieppe weekend in augustus?
gr. Weikich (Bunkerfreak Tom)
Weikich

Re: Vaudricourt

Bericht door Weikich »

Zoals de meesten wel zullen weten, de eerste letter van de codenaam van een radarbasis, is dezelfde letter als die van het dorp waar ie instaat. Voor deze flugmeldemess-stellung "Skorpion" is dit niet anders, Vaudricourt is slechts een gehuchtje van het dorp Saint-Blimont. Dus eigenlijk word deze radarbasis foutief die van "Vaudricourt" genoemd ;-)

Hetzelfde voor andere Flugmeldemess-stellungen:

BULDOGGE -- Boulogne-sur-mer
AUERHAHN -- Cap Antifer
PFERD -- Prédefin
DORSCH -- Douai
SKORPION -- St. Blimont
...

JAFU 4 -- Brias
mja, das een ander verhaal, Brias is een hoofdkwartier voor de "tagjagd" (L479 zonder gaten in de vloer (seeburg-tisch) en ook zonder radar-machines in deze basis, dus enkel een kommandobunker en verschillende verblijven voor de verwerking van alle gegevens. Wat je in de buurt van Brias wel vind zijn twee aparte locaties (op enkele kilometers van brias vandaan) met Heinrich-peilers en andere antenne-bunkers (best wel uniek) (meer info later ;) )

Gr. Weikich
Weikich

Re: Vaudricourt

Bericht door Weikich »

Ok lads,

Hier een planmatige update van SKORPION:
(ik ben al maanden met 15 KVA B bezig, nu omdat dit voor mij ook een interessant onderwerp is, heb ik even wat sectoren geskipt en ben ik aan deze sector begonnen (15 KVA E1). -- enkel voor SKORPION hoor! Heb de oude luchtfoto's verwerkt en overgezet op google earth. Voorgaande gebouwen en hun plannr's zijn nu wel lichtjes gewijzigd, daar er meer uit de bus is gekomen met die oude luchtfoto's van '47 en '51.)

Dus voorgaande plannr's behoren nog tot het oude systeem, de volgende die ik post zullen tot deze luchtfoto's behoren:
1A4 Google Earth 01 -- BFA.jpg
1A4 Google Earth 02 -- BFA.jpg
1A4 Google Earth 03 -- BFA.jpg
1A4 Google Earth 04 -- BFA.jpg
1A4 Google Earth 09 -- BFA.jpg
1A4 Google Earth 10 -- BFA.jpg
Gr. Weikich
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Vaudricourt

Bericht door rony »

De kantine met de welblechs is het niet, daar staat er ook één , maar heb ik niet
gezien , ik ben er in vier binnen geweest ééntje ervan is totaal uitgefikt als het
kruis hierin staat is het totaal verloren doch in een andere nog een mooie fresco
gevonden. De andere welblechs zitten mommenteel onder een grote hoop mest.
Skorpion dan, Ik zou het plan ééns willen zien uit het boek dat heb ik niet bij de
hand is uitgeleend, naast die freya hebben ze ook nog wat ondergestopt, dat klopt
wat weet ik niet. Die L480 ligt bij die tuinier met zijn serres achter een depot
of zoiets en dan zou volgens jou die L 485 nog binnen het privédomein van die
jagers liggen ongeveer onder het jachthuis op een steenworp van die L479.
Gr
rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
Weikich

Re: Vaudricourt

Bericht door Weikich »

Dat van dien L485 ben ik niet zeker hee, dat kan evengoed iets anders zijn, maar op die luchtfoto van '47 hierboven lijkt het sylhouwet wel enorm op een L485 (type zoals op Dickhauter (dieppe) en Pferd (Predefin)).
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: Vaudricourt

Bericht door jopaerya »

Zenne

The combinatie L 485 ( Mammut ) en L 480 ( Wassermann ) in een radarpost lijkt mij erg onwaarschijnlijk .

Groeten Jos
Weikich

Re: Vaudricourt

Bericht door Weikich »

Bedankt Jos,

dat was het antwoord waarop ik aan het wachten was ;-)

Nu moeten we zowel bij die kweker (plaats van vermoedelijke L480) alsook onder dat jachtkotje (plaats eventuele L485) een gaan graven, want op die luchtfoto's van '47 noch van '51 zie je wel een bunker zitten (waar volgens bronnen die L480 zou zitten), maar deze lijkt er van vorm totaal niet op... Openen die handel is de boodschap ;)

(maar eerst ffie bekommen van Status Quo, the Animals, Sweet, Slate en Uriah Heep die ik vannacht gezien heb (off-topic), haha, pffff ben wat wasted nu :D )

Cheerz,
Tom Oliviers, BFA
Plaats reactie

Terug naar “AOK 15”