Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Krantenknipsels, TV-tips, websites
bunker622
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2010, 03:03

Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door bunker622 »

Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door tim »

slechte zaak joh!
misschien moete njullie een petitie starten, en dit via de media bekendmaken...
op www.petities.nl. kun je dit doen en kunnen heel veel mensen tekenen.
als de dordtse bevolking jullie initiatief steunen kan dit de gemeente misschien op andere gedachten brengen?

gr, Tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door AvB »

Waarom is de gemeente er tegen?
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Bas de Mos »

Als ik het goed heb begrepen is er nooit toestemming gegeven om de bunker in te richten? Dan kon je dit ooit wel verwachten. Neemt niet weg dat het eeuwig zonde zou zijn. Zoals Tim zei, een online petitie zou kunnen werken. Reken maar dat veel mensen hem zullen tekenen. Veel sterkte!

Voortaan iig eerst toestemming vragen en dan pas inrichten, lijkt me logischer ;)
bunker622
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2010, 03:03

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door bunker622 »

sirpsycho schreef:Als ik het goed heb begrepen is er nooit toestemming gegeven om de bunker in te richten? Dan kon je dit ooit wel verwachten. Neemt niet weg dat het eeuwig zonde zou zijn. Zoals Tim zei, een online petitie zou kunnen werken. Reken maar dat veel mensen hem zullen tekenen. Veel sterkte!

Voortaan iig eerst toestemming vragen en dan pas inrichten, lijkt me logischer ;)
Er is wel contact geweest met de gemeente vanaf 2010 alleen van hun kant hebben ze alles een beetje laten versloffen
( ze hadden natuurlijk toen gelijk kunnen zeggen dat kan niet of willen wij niet) er was toen immers ook al een bestemmingsplan.
We hebben conceptplannen ingediend waar niets mee gedaan is vervolgens hoor je ze jaren niet meer.
Tot dat ze dit jaar van mening zijn dat het niet in het bestemmingsplan past.
Maar er spelen hele andere zaken en het bestemmingsplan is slechts afleiding.

De petitie gaan we starten en dan kijken of daar reactie op komt.
Vandaag komt de krant dus dan zal ik dat in het interview ook aan de kaart brengen.

alvast bedankt voor jullie steun!
Joop Schreuder †

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Joop Schreuder † »

Gemeente Dordrecht staat zeer positief tegenover de historie, zeker die van de tweede wereldoorlog, dus daar ligt het niet aan.

Er zijn echter gegronde redenen voor de gemeente Dordrecht om te vorderen dat deze bunker leeg en weer in originele staat wordt opgeleverd.
Bunker is door initiatiefnemers gekraakt en zonder toestemming van de gemeente in gebruik genomen, waarbij de originele staat is aangetast. Dan vraag je erom.

Deze bunker zal nooit kunnen functioneren als een publiek toegankelijk museum.

De locatie sluit het verkrijgen van de benodigde vergunningen en toestemmingen voor het gebruik van de bunker als museum vrijwel uit. Hiervoor zijn meerdere gronden, die ook eventueel gedogen uitsluiten. De onduidelijkheid over de doelstellingen van het beoogde museum, de aard van de collectie en de achtergrond van de initiatiefnemers doen de rest.

Petities en publieke acties zijn derhalve zin- en kansloos. Als het "bunkergevoel" voor het tonen van de collectie van belang is kunnen de initiatiefnemers wellicht beter een oude hal kraken en daarin de bunker replica's uit het fort in Hoek van Holland opstellen, deze komen binnenkort beschikbaar als het tegenzit...

Ik ben het met Sirpsycho eens, Bezint eer ge begint.

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Remco de Goede »

Ik ben het eens met de heren dat de volgorde (en een bepaald bericht in de krant over een van de iniatiefnemers) niet in het voordeel werken. Ook al is het jammer. Wellicht kunnen jullie je aansluiten bij een andere stichting waar ze om enthousiaste mensen zitten te springen.
bunker622
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2010, 03:03

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door bunker622 »

petitie gestart en hoop dat jullie tekenen

https://petities.nl/petitie/bunkermuseum-dordrecht

grt,

Arnold
bunker622
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2010, 03:03

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door bunker622 »

Joop Schreuder schreef:Gemeente Dordrecht staat zeer positief tegenover de historie, zeker die van de tweede wereldoorlog, dus daar ligt het niet aan.

Er zijn echter gegronde redenen voor de gemeente Dordrecht om te vorderen dat deze bunker leeg en weer in originele staat wordt opgeleverd.
Bunker is door initiatiefnemers gekraakt en zonder toestemming van de gemeente in gebruik genomen, waarbij de originele staat is aangetast. Dan vraag je erom.

Deze bunker zal nooit kunnen functioneren als een publiek toegankelijk museum.

De locatie sluit het verkrijgen van de benodigde vergunningen en toestemmingen voor het gebruik van de bunker als museum vrijwel uit. Hiervoor zijn meerdere gronden, die ook eventueel gedogen uitsluiten. De onduidelijkheid over de doelstellingen van het beoogde museum, de aard van de collectie en de achtergrond van de initiatiefnemers doen de rest.

Petities en publieke acties zijn derhalve zin- en kansloos. Als het "bunkergevoel" voor het tonen van de collectie van belang is kunnen de initiatiefnemers wellicht beter een oude hal kraken en daarin de bunker replica's uit het fort in Hoek van Holland opstellen, deze komen binnenkort beschikbaar als het tegenzit...

Ik ben het met Sirpsycho eens, Bezint eer ge begint.

Greetz,

Joop


Wat hebben wij volgens u aan de originaliteit veranderd dan? hebben we er een aanbouw aangemaakt of wat?
Ik ben wel benieuwd naar uw reactie.
U bent ook eens 2 jaar geleden op een blauwe maandag wezen kijken.
Rob Mans

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Rob Mans »

bunker622 schreef:petitie gestart en hoop dat jullie tekenen

https://petities.nl/petitie/bunkermuseum-dordrecht

grt,

Arnold
Heb getekend ;)
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door maarten-stahlbeton »

Joop Schreuder schreef:Gemeente Dordrecht staat zeer positief tegenover de historie, zeker die van de tweede wereldoorlog, dus daar ligt het niet aan.

Er zijn echter gegronde redenen voor de gemeente Dordrecht om te vorderen dat deze bunker leeg en weer in originele staat wordt opgeleverd.
Bunker is door initiatiefnemers gekraakt en zonder toestemming van de gemeente in gebruik genomen, waarbij de originele staat is aangetast. Dan vraag je erom.

Deze bunker zal nooit kunnen functioneren als een publiek toegankelijk museum.

De locatie sluit het verkrijgen van de benodigde vergunningen en toestemmingen voor het gebruik van de bunker als museum vrijwel uit. Hiervoor zijn meerdere gronden, die ook eventueel gedogen uitsluiten. De onduidelijkheid over de doelstellingen van het beoogde museum, de aard van de collectie en de achtergrond van de initiatiefnemers doen de rest.

Petities en publieke acties zijn derhalve zin- en kansloos. Als het "bunkergevoel" voor het tonen van de collectie van belang is kunnen de initiatiefnemers wellicht beter een oude hal kraken en daarin de bunker replica's uit het fort in Hoek van Holland opstellen, deze komen binnenkort beschikbaar als het tegenzit...

Ik ben het met Sirpsycho eens, Bezint eer ge begint.

Greetz,

Joop
Sorry hoor Joop, vind deze reactie van je nogal kort door de bocht.

Je kan het misschien niet eens zijn met de manier waarop dit tot stand is gekomen of met de huidige gebruikers, maar de negativiteit straalt er van af. Ik snap best dat je alles liever volgens de regels ziet, maar zon initiatief zou mijn inziens gesteund moeten worden. Met betrekking tot je standpunt over kraken, zonder het kraken hadden we nu het Slaakhuys, fort Pannerden, de Ubica, Ruigoord en hotel Bosch niet meer gehad. Burgelijke ongehoorzaamheid kan is deze tijden waarin alles, tot aan plezier maken toe, een vergunning vereist niet alleen een vinger richting de overheid, maar zorgt juist het behoud van onze historie!
Lord of the Ringstand
Joop Schreuder †

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Joop Schreuder † »

Vraag was:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door AvB » 05 dec 2012 00:13
Waarom is de gemeente er tegen?

Daarop heb ik de aan mij bekende argumenten weergegeven.

Dat forumleden wellicht de inhoud van de boodschap vervolgens als de mening van de boodschapper beschouwen en boos op hem worden vind ik ongepast in deze.

Je kan het uiteraard altijd eens of oneens zijn met mijn stelling dat, als je bewust een risico neemt en het gaat niet goed, je niet moet klagen. No guts no glory.


Greetz,

Joop
bunker622
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2010, 03:03

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door bunker622 »

Scan0009.jpg
bunkervoordordt.JPG
Vandaag een stuk in de AD dordtenaar 1 pagina vol. Morgen komt TV Rijnmond dus hou de tv in de gaten. Zal de krant dalijk uploaden. http://petities.nl/petitie/bunkermuseum-dordrecht in dordrecht word de petitie getekend door aandacht in de krant. Morgen doe ik op TV rijnmond ook een oproep. voor wie getekend hebt alvast dank! grt Arnold
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door bunker622 op 07 dec 2012, 02:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door AvB »

Bedankt Joop. Dan weten we in ieder geval waar de andere partij staat.
Hoe zit het met "Maar er spelen hele andere zaken en het bestemmingsplan is slechts afleiding."?
Voordat ik een project steun wil ik over dit soort zaken openheid.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Remco de Goede »

Arnold.

Mag ik je als poitieve tip meegeven dat je mischien wat aandacht kan schenken aan je spelling en zinsopbouw. Met name de petitie leest niet echt lekker weg, als je een breed publiek wilt bereiken is dit denk ik erg belangrijk.
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”