Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Krantenknipsels, TV-tips, websites
Joop Schreuder †

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Joop Schreuder † »

Ha Ruud,

Nee ik sta niet op de foto, ben een stuk lelijker, gemener en gevaarlijker :mrgreen: .... waarschijnlijk heb ik de foto gemaakt, heb boeken vol..... Is overigens een oudje, 25 jaar geleden of daaromtrent. Mooie tijd, hele grote brommers, kameraadschap en veldtochten. We zien elkaar nog steeds, nu met de kinderen en al wat kleinkinderen. Nog steeds een voor allen, allen voor een.

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
Robin de Goede
Berichten: 376
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:20
Locatie: STP Gruppe Scheveningen

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Robin de Goede »

Haha prachtige plaatjes, mooi tijdsbeeld! Hoop dat er op een of andere manier een oplossing komt. Misschien was de start niet helemaal goed maar ik vind wel dat mensen die met een dergelijke passie en enthousiasme een initiatief starten ook niet van de een op de andere dag aan de kant geschoven moeten kunnen worden.
Denk dat teveel toegeven aan irritaties en jij -bakken op dit forum niet bijdraagt. Succes voor de toekomst!
The fortification, once an object, tended to become a "subject".
steviev

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door steviev »

misschien is het een idee om juridisch advies in te winnen bij stichting menno van coehoorn. wie weet kunnen ze jullie helpen. ik vind dat het wel tijd word voor een interessant museum bij de Moerdijk . succes gewenst vanuit papendrecht .
PS ik heb getekend
moerdijk 1945
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2012, 21:49

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door moerdijk 1945 »

Hallo Arnold.
Voor het geval de gemeente Dordrecht niet toegeeft en de ME op jullie afstuurt dan kun je wel even twee maal MG34, of als je wilt twee maal MG42 van mij lenen voor de ingangsverdediging inclusief een zes duizendtal patronen. Moet je toch even mee vooruit kunnen denk ik.
Je reactie laat je hier maar even achter.
Gr. moerdijk1945
moerdijk 1945
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2012, 21:49

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door moerdijk 1945 »

steviev schreef:misschien is het een idee om juridisch advies in te winnen bij stichting menno van coehoorn. wie weet kunnen ze jullie helpen. ik vind dat het wel tijd word voor een interessant museum bij de Moerdijk . succes gewenst vanuit papendrecht .
PS ik heb getekend
Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Het zou zonde zijn als de gemeente Dordrecht zijn zin krijgt en de boel weer laat afglijden naar de zwijnenstal die het was ten tijde van LAVELOOS die motorbende. In die tijd was de gemeente nergens te bekennen en nu moet opeens het bestemmingsplan worden uitgevoerd. Zeer waarschijnlijk op verkeerde gronden [verkeerde rapportage politie en mensen die vinden dat deze jongens daar niks te zoeken hebben] en die vinden dat ze de bunker verkloten. Wel niets is minder waar, ziet er allemaal perfect uit en is in originele staat hersteld inclusief pantserdeuren en luiken.
gr. moerdijk1945
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Bas de Mos »

Moerdijk 1945 wil graag de AIVD op de koffie hebben zo te zien :lol:

Inderdaad was het kraken toen nog toegestaan. Nu mogen kraakpanden ontruimd worden dus dat kun je helaas niet meer als argument gebruiken bij de gemeente.

Over het algemeen is het denk ik veel belangrijker dat je een positief beeld schetst bij de gemeente ipv te 'strijden' om je gelijk te krijgen. Geloof me, als ze je niet mogen dan vinden ze altijd een reden om je af te wijzen al doe je nog zo je best. Misschien kunnen jullie de gemeente nog overtuigen met een goed plan van aanpak ;)

Reputatie staat op 1. Dan heb je natuurlijk nog gemeentes die gewoon niet mee willen werken (zie fort HVH) en dan ligt het compleet buiten je macht, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk bij jullie.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door AvB »

moerdijk 1945 schreef:Hallo Arnold.
Voor het geval de gemeete Dordrecht niet toegeeft en de ME op jullie afstuurt dan kun je wel even twee maal MG34 of als je wilt twee maal MG42 van mij lenen voor de ingangsverdediging inclusief een zes duizendtal patronen moet je toch even mee vooruit kunnen denk ik.
Je reactie laat je hier maar even achter.
Gr. moerdijk1945
Moerdijk, graag je onderbuikgevoelens via persoonlijke berichtjes, maar niet zo op het forum.
Nicht ärgern - Nur wundern!
moerdijk 1945
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2012, 21:49

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door moerdijk 1945 »

AvB schreef:
moerdijk 1945 schreef:Hallo Arnold.
Voor het geval de gemeete Dordrecht niet toegeeft en de ME op jullie afstuurt dan kun je wel even twee maal MG34 of als je wilt twee maal MG42 van mij lenen voor de ingangsverdediging inclusief een zes duizendtal patronen moet je toch even mee vooruit kunnen denk ik.
Je reactie laat je hier maar even achter.
Gr. moerdijk1945
Moerdijk, graag je onderbuikgevoelens via persoonlijke berichtjes, maar niet zo op het forum.
Ik zal er rekening mee houden gr.moerdijk1945
moerdijk 1945
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2012, 21:49

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door moerdijk 1945 »

sirpsycho schreef:Moerdijk 1945 wil graag de AIVD op de koffie hebben zo te zien :lol:

Inderdaad was het kraken toen nog toegestaan. Nu mogen kraakpanden ontruimd worden dus dat kun je helaas niet meer als argument gebruiken bij de gemeente.

Over het algemeen is het denk ik veel belangrijker dat je een positief beeld schetst bij de gemeente ipv te 'strijden' om je gelijk te krijgen. Geloof me, als ze je niet mogen dan vinden ze altijd een reden om je af te wijzen al doe je nog zo je best. Misschien kunnen jullie de gemeente nog overtuigen met een goed plan van aanpak ;)

Reputatie staat op 1. Dan heb je natuurlijk nog gemeentes die gewoon niet mee willen werken (zie fort HVH) en dan ligt het compleet buiten je macht, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk bij jullie.
Hallo Bas.
Alle wapens legaal en op vergunning.
Wat betreft gemeente op zich denk ik dat ze wel mee zouden willen werken maar het probleem is denk ik een persoon die het niet kan of wil hebben dat deze jongens daar zitten en via een ander kanaal is dit dan weer terecht gekomen bij de gemeente ik kan en wil hier geen namen noemen maar ik ben er achter gekomen wie er verantwoordelijk voor is en door dit domme geklets is de gemeente op het verkeerde been gezet.
Zowel de aanzetter als de tweede persoon die hier bij betrokken zijn ,zijn beiden uitgenodigd om te komen kijken en pas daarna commentaar te geven helaas zijn ze dan niet thuis dit is een kwalijke zaak ik vind voordat je ergens over begint te piepen moet je wel weten waar je het over hebt maar er zijn natuurlijk altijd mensen met de plaat beton voor hun hersens.

Ik weet dat de jongens veel hebben gedaan om in goed contact te komen met de gemeente maar deze wil gewoon niks doen ze hebben gewoonweg verkeerde info gehad.
gr.moerdijk1945
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door WimVe »

Tjonge jonge, wat een emoties.

Ik ben voorstander van elk initiatief om bunkers te restaureren en te behouden.

Maar toch wat tips aan de hand van de discussies:

Gemeentes kunnen nu eenmaal op eerder gemaakte afspraken/toezeggingen e.d. terugkomen. Meestal wordt dan het bestemmingsplan gebruikt als pressie middel.

Kraken, vroeger versus nu zou ik niet gebruiken. Kraken heeft nog steeds een negatieve klank en bijsmaak.

Schoppen tegen een gemeente, in welke manier dan ook (ook gemeente ambtenaren kunnen hier lezen) lijkt mij niet handig als je nog iets voor elkaar wit krijgen.
Nodig ze uit samen met pers en politie (ter controle op onregelmatigheden) geef ze een bak koffie en ga om de tafel zitten.
Maar maak vooraf en plan. Wat wil je, openingstijden, parkeergelegenheid, veiligheid etc. Zorg dat je alles vooraf geregeld hebt zodat je kan laten zien dat je serieus bezig bent.

Verder vind ik dat het noemen en verwijzen naar een strafbaar feit en veroordeling hier op dit forum totaal niet thuis hoort. Als iemand iets gedaan heeft en gestraft is, dan is onze rechtsstaat zodanig dat dat niet meer tegen iemand gebruikt mag worden.
Uitzonderingen daar gelaten. En daar hoort dit initiatief,volgens mij, niet bij. Noch zijn forumleden de aangewezen personen om daar iets over te schrijven.

Zo maar wat gedachten die opkwamen uit het lezen van alle stukjes....
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door maarten-stahlbeton »

sirpsycho schreef:Inderdaad was het kraken toen nog toegestaan. Nu mogen kraakpanden ontruimd worden dus dat kun je helaas niet meer als argument gebruiken bij de gemeente.
Als we het heel technisch gaan bekijken valt dit niet onder de Kraakwet. De politie moet geconstateerd hebben dat er huisvrede in het pand is, dit moet aangekondigd worden tijdens (vlak na) de kraak. Ten tweede dienen er een bed, tafel en een stoel aanwezig te zijn. Zijn die er niet en is de politie niet geinformeerd is het niet officieel gekraakt.
En ondanks het kraakverbod mag je ten alle tijden toegang aan instanties weigeren, het recht op huisvrede is nog altijd een groter recht dan het verbod op kraken.

Ik ken vele mensen die nog gekraakt wonen. In veel gevallen valt er gewoon met instanties en/of eigenaren een soort gedoogconstructie op te zetten waardoor er voor beide partijen een een fatsoenlijke regeling valt te treffen. Je wilt niet weten hoeveel "krakers" er gewoon huur, gas, water en licht in hun pandje betalen.

Het is jammer dat we in deze rechtse maatschappij steeds verder onze blinddoeken opzetten. De jeugd die je zelf gehad hebt, gun je je eigen kinderen niet! Kan me niet voorstellen dat alle mensen die hier zich als heilig boontje voordoen zelf nooit iets fout hebben gedaan.
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Bas de Mos »

maarten-stahlbeton schreef:
sirpsycho schreef:Inderdaad was het kraken toen nog toegestaan. Nu mogen kraakpanden ontruimd worden dus dat kun je helaas niet meer als argument gebruiken bij de gemeente.
Als we het heel technisch gaan bekijken valt dit niet onder de Kraakwet. De politie moet geconstateerd hebben dat er huisvrede in het pand is, dit moet aangekondigd worden tijdens (vlak na) de kraak. Ten tweede dienen er een bed, tafel en een stoel aanwezig te zijn. Zijn die er niet en is de politie niet geinformeerd is het niet officieel gekraakt.
En ondanks het kraakverbod mag je ten alle tijden toegang aan instanties weigeren, het recht op huisvrede is nog altijd een groter recht dan het verbod op kraken.

Ik ken vele mensen die nog gekraakt wonen. In veel gevallen valt er gewoon met instanties en/of eigenaren een soort gedoogconstructie op te zetten waardoor er voor beide partijen een een fatsoenlijke regeling valt te treffen. Je wilt niet weten hoeveel "krakers" er gewoon huur, gas, water en licht in hun pandje betalen.

Het is jammer dat we in deze rechtse maatschappij steeds verder onze blinddoeken opzetten. De jeugd die je zelf gehad hebt, gun je je eigen kinderen niet! Kan me niet voorstellen dat alle mensen die hier zich als heilig boontje voordoen zelf nooit iets fout hebben gedaan.
Interessant! Goed dat die mensen nog kunnen blijven wonen door afspraken te maken met de eigenaar. Net als leegstandbeheer, niks mis mee. Dan worden vanzelf wel die viezerikken die een pand nog 5 keer zo erg naar de verdoemenis helpen er uit gefilterd.

Maarja, terug naar de Dordechtse bunker?

Natuurlijk zijn we niet allemaal perfect. In de bunkerhobby doe je juist meestal iets fout (land betreden waar je niet mag komen etc). Wapens liggen nou eenmaal wat gevoeliger dan dat je over het hekje in het duin stapt als je een museum wilt beginnen. Het gaat om het totaalplaatje, dat snap je toch wel? Op foto's zag ik bijvoorbeeld ook een enorme hakenkruisvlag in de bunker hangen. Al bedoel je het goed, dan draagt het weer een beetje bij aan een negatieve indruk. Wim geeft hierboven een paar goede tips.
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Bas de Mos »

Hm, nu ik het zo terug lees.. zou een moderator al mijn berichten willen verwijderen? Ik kwam hier om een paar tips te geven uit eigen ervaring en een beetje mee te denken, maar deze hele discussie heeft niemand wat aan en is al helemaal geen motivatie voor de jongens uit Dordrecht.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Remco de Goede »

Bas, voor de volledigheid van de discussie stel ik voor je berichten te laten staan.
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Bas de Mos »

Remco de Goede schreef:BaBas, voor de volledigheid van de discussie stel ik voor je berichten te laten staan.
Remco, had het er met Arthur al over. Is inderdaad beter.
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”