Krantenknipsels

Krantenknipsels, TV-tips, websites
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Krantenknipsels

Bericht door rony »

Wat gevonden tussen enkele oude kranten. Wat me aanspreekt is het verhaal
van de kinderen over hun vader. Het verbaasd me dat toch het merendeel van
deze kinderen, die intussen niet meer van de jongsten zullen zijn , zich eigenlijk
toch niet echt slecht voelen om kind van een nazi-kopstuk te zijn , sommige onder
hen hebben er zelfs voordelen aan overgehouden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Krantenknipsels

Bericht door ducatim901 »

Ach ja die Edda hé.
Beetje zwart-wit misschien....
Bij haar geboorte of doop had ze schilderij gekregen van Cranach de oudere of de jongere de stad waar ze deze van had gekregen die heeft ze terug moeten geven (uiteindelijk) deze schilderijen en andere kunstwerken waren "gevraagd" door paps......verder heeft ze altijd contact gehouden met verschillende vriendjes van haar vader, op zich niet raar dat zou ik misschien ook doen maar er zaten ook gasten bij die niet fris waren.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Krantenknipsels

Bericht door rony »

Zoals je spreekt , ach ja die Edda hé , is het net of je komt ze nog dagelijks tegen :)
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Krantenknipsels

Bericht door KWD »

Dromen zijn bedrog zong onze Marco of toch niet
zie hier het relaas van de Hoekse Soap rond het Fort

Ik ben het spoor inmiddels wel zoek, heb ook nooit bij de padvinderij gezeten.
Gr Klaas-Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
jacco1908
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 mar 2011, 19:30

Re: Krantenknipsels

Bericht door jacco1908 »

van begin deze maand
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Krantenknipsels

Bericht door tim »

bedoelt als woonverblijf voor Duitse soldaten om op adem te komen.. Bullshit!

gewoon infanteriereserve!
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Krantenknipsels

Bericht door KWD »

In navolging van een eerder Krantenbericht over Horst Tappert
de volgende stukjes uit de Telegraaf van deze week

Gr Klaas-Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Krantenknipsels

Bericht door Janus X »

Dat men zich zo kan opwinden over Derrick he!
Kijk het is niet niks als je in de SS hebt gezeten toen, maar ik snap best dat je je eigen spullen uit die tijd bewaart, je hebt ze toch gekregen voor iets wat je toen hebt bereikt.

En de krant zal vast wel wat eigen inbreng hebben in het artikel, want er word gesteld dat hij ze vol trots heeft bewaart.
Dat is maar de vraag natuurlijk, de media probeert gewoon zo een man in een extra kwaad daglicht te krijgen.....

Mensen uit die tijd uit Duitsland die hebben nou eenmaal vrijwillig of niet mee moeten doen met die gekte toen.


Engelse commando's staan er ook om bekend in de oorlog Duitsers te hebben gëexcuteerd nadat ze hadden overgegeven, maar dat word nooit echt hard op verteld en de daders worden al helemaal niet vervolgt, want dat is een oorlogs misdaad.
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Krantenknipsels

Bericht door KWD »

Daar kan ik mij helemaal in vinden, Helden van toen waren ook niet allemaal van die lievertjes
maar ja er kan er maar één de slechterik zijn op dat moment en als held komt het nou eenmaal
raar over als je later een slechterik blijkt te zijn.

Klaas-Willem
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Krantenknipsels

Bericht door KWD »

Is het doek nu dan toch gevallen voor het Hoeks fort ?
Gr KWD
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Krantenknipsels

Bericht door ducatim901 »

Het probleem met zo een (opgedrongen) situatie waar iets of iemand in komt waar plotseling een derde partij ook mee gaat draaien en dat er (nog) niet duidelijk is over het hoe en wat, alleen dat er een ander management komt met andere prio's dan voorheen (geld verdienen om de gedane "investeringen" eruit te halen), dat het heel erg aftasten is.
Er zijn altijd mensen die zo niet gewend zijn te werken, dat is vaker zo als je gedwongen in een nieuwe situatie komt.
Splijtzwammen genoeg, de een wil dit en de ander zo, vroeger werd de derde partij (met afwijkende ideeen) gewoon gemeld over het hoe en wat, veel kennissen zijn zo bij het fort weggegaan nadat zij zich hebben ingezet voor het fort.
Nu kan dat niet....en komen ze in een zelfde pakket.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen met gemengde gevoelens naar de hele soap kijken maar het is buigen of barsten met alle gevolg voor een heel mooi museum en dito mensen, die het al die jaren draaiende hebben gehouden.
Ik hoop dat het toch nog goed komt voor de mensen die gedwongen moeten buigen om zo het beste er van te maken.
Duidelijk is dat de eigenaren geld willen zien, in de toekomst zie ik dit vaker gaan gebeuren ook bij andere forten, nu is de situatie in HvH ook wel een aparte, de overheid is geen eigenaar meer maar heeft wel baat bij behoud, de eigenaar wil geld zien voor een groot gebouw dat een museum beheert dat (te) weinig geld in het laatje brengt maar wel nationale historie in beeld brengt.
De crisis is ongetwijfeld deel in deze situatie maar een licht oplopende huur verhoging was beter geweest ipv een verveelvoudiging ervan.
J"één van de betere stuurmannen aan de kant....:-x"K.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Krantenknipsels

Bericht door Janus X »

KWD schreef:Daar kan ik mij helemaal in vinden, Helden van toen waren ook niet allemaal van die lievertjes
maar ja er kan er maar één de slechterik zijn op dat moment en als held komt het nou eenmaal
raar over als je later een slechterik blijkt te zijn.

Klaas-Willem

Klopt, de overwinnaar van een oorlog maakt ook altijd de geschiedenis he ;)

Stel dat Duitsland de oorlog zou hebben gewonnen (wat uiteraard niet is gebeurd) en zij zouden de geschiedenis hebben geschreven dan hadden we denk ik nooit van Hollocaust gehoord.
Maar dan hadden we denk ik wel ruim geinformeerd geweest over de Amerikaanse kampen vol Jappanners of de Russische goelagg.
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Krantenknipsels

Bericht door Janus X »

ducatim901 schreef:Het probleem met zo een (opgedrongen) situatie waar iets of iemand in komt waar plotseling een derde partij ook mee gaat draaien en dat er (nog) niet duidelijk is over het hoe en wat, alleen dat er een ander management komt met andere prio's dan voorheen (geld verdienen om de gedane "investeringen" eruit te halen), dat het heel erg aftasten is.
Er zijn altijd mensen die zo niet gewend zijn te werken, dat is vaker zo als je gedwongen in een nieuwe situatie komt.
Splijtzwammen genoeg, de een wil dit en de ander zo, vroeger werd de derde partij (met afwijkende ideeen) gewoon gemeld over het hoe en wat, veel kennissen zijn zo bij het fort weggegaan nadat zij zich hebben ingezet voor het fort.
Nu kan dat niet....en komen ze in een zelfde pakket.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen met gemengde gevoelens naar de hele soap kijken maar het is buigen of barsten met alle gevolg voor een heel mooi museum en dito mensen, die het al die jaren draaiende hebben gehouden.
Ik hoop dat het toch nog goed komt voor de mensen die gedwongen moeten buigen om zo het beste er van te maken.
Duidelijk is dat de eigenaren geld willen zien, in de toekomst zie ik dit vaker gaan gebeuren ook bij andere forten, nu is de situatie in HvH ook wel een aparte, de overheid is geen eigenaar meer maar heeft wel baat bij behoud, de eigenaar wil geld zien voor een groot gebouw dat een museum beheert dat (te) weinig geld in het laatje brengt maar wel nationale historie in beeld brengt.
De crisis is ongetwijfeld deel in deze situatie maar een licht oplopende huur verhoging was beter geweest ipv een verveelvoudiging ervan.
J"één van de betere stuurmannen aan de kant....:-x"K.

Ja je hebt zeker wel gelijk Jack!
Maar dat die nieuwe huurder er geld uit wil gaan genereren dat zal hem toch zwaar vallen denk ik.

De meeste forten e.d. die als museum een geschiedenis van een bepaald gebied vertellen die zijn meestal allemaal gesubsidieerd, en de medewerkers zijn ook meestal vrijwilligers.
Dus proberen er een kosten dekkend plaatje van te maken dat lukt niet want daar komt te weinig publiek op af.

Dan kan je 2 dingen doen:
1. Accepteren dat je er nooit geld uit kunt verdienen, misschien maximaal quit spelen maar dan houd het ook op.

2. Je kan het fort gaan hoereren en er allerlei vage dingen in beginnen.
Voorbeelden: Sauna's, Hotel, Aquarium, een klim avontuur, of een combinatie van allerlei dingen of ze maken er appartementen van.

Allemaal nood grepen om geld te verdienen en winst te maken, als het zo moet dan hoefd het van mij eigenlijk niet hoor!
Ik vind dat dan zo een verschrikkelijke aantasting van het object.

En ik vind ook altijd dat als je iets daarmee doet als vrijwilliger of als bestuur in zo een organisatie, je dat ook uit oogpunt van het fort of bunker moet doen en niet ten behoeve van zelf verrijking.


Maar ik hoop dat de mensen van het Fort Aan Den Hoek Van Holland het probleem uit de wereld krijgen en dat ze snel weer gewoon verder kunnen met hun verhaal en het volk weer kunnen laten zien hoe het in die tijd daar was en wat er allemaal gebeurd is!
Misschien een expo over de vlucht van de Oranjes vanaf Hoek v. Holland ?

Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Krantenknipsels

Bericht door KWD »

Ramon Schreef,
Maar ik hoop dat de mensen van het Fort Aan Den Hoek Van Holland het probleem uit de wereld krijgen en dat ze snel weer gewoon verder kunnen met hun verhaal en het volk weer kunnen laten zien hoe het in die tijd daar was en wat er allemaal gebeurd is!
Je Gebeden zijn gehoord Ramon en van al die anderen denk ik ook !
Het zou eigenlijk toch niet mogen om zo je erfgoed te verkwanselen in ieder geval beter dan alles maar te slopen vanwege economische vooruitgang (Servaas Bolwerk Utrecht). Het enige wat je overhoudt is een plek met een historische waarde of een aanduiding wat het ooit was of wat er ooit stond.

Gr Klaas-Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Krantenknipsels

Bericht door Janus X »

Misschien dat we die mensen daar moeten steunen en massaal op 28 en 29 September naar het fort gaan om ze een hart onder de riem te steken ;)
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”