Nieuw boek - Wandelen door Maassluis '40-'45

Boeken over de beide wereldoorlogen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Viking
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 sep 2008, 21:24
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Nieuw boek - Wandelen door Maassluis '40-'45

Bericht door The Viking »

WO2MS_Poster boek WO2MS.jpg
Het is even rustig geweest hier met bijdragen, maar ik heb zeker niet stil gezeten. Het was iets minder fortificaties, maar wel veel WO2, o.a. een Stolpersteine project en WO2MS lezingen.

Maar ik heb leuk nieuws te melden. Ik ben gevraagd door twee Maassluise boekhandels om een #WO2MS boek te schrijven die uitgegeven gaat worden ter gelegenheid van ‘Maassluis 70 jaar bevrijd’.

Het boek neemt de lezer mee op een wandeling langs plekken in Maassluis die belangrijk waren in de Tweede Wereldoorlog. Op deze manier komen heel uiteenlopende onderwerpen (ook beton) aan bod in korte hoofdstukken, geïllustreerd met veel historische foto’s.

Bijzonder trots ben ik op het feit dat niemand minder dan 'Ad van Liempt' mijn voorwoord heeft willen geschreven.

Eind april wordt het 1e exemplaar aangeboden aan de 1e burger van Maassluis Koos Karssen. Daarna is het boek te koop bij Boekhandel Koningshoek en Boekhandel Het Keizerrijk in Maassluis.

Gr. Gertjan 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Meer weten over Maassluis gedurende de bezetting? Kijk dan eens op: http://wo2maassluis.tumblr.com
M.S.Laarman
Donateur
Donateur
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:48

Re: Nieuw boek - Wandelen door Maassluis '40-'45

Bericht door M.S.Laarman »

Leuk onderwerp Gertjan! Ik zit wel eens te denken zoiets over Rotterdam te doen, met bijvoorbeeld alle gevorderde panden, bombardementen (niet alleen mei 1940), begraafplaats Crooswijk, ect.

Groet,

Maurice
Gebruikersavatar
The Viking
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 sep 2008, 21:24
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Nieuw boek - Wandelen door Maassluis '40-'45

Bericht door The Viking »

Dank voor het compliment. Als je dit over Rotterdam wil doen, mag je er wel even voor uittrekken? Daar waren wel een paar pandjes geconfisqueerd.

Gr. Gertjan 8-)
Meer weten over Maassluis gedurende de bezetting? Kijk dan eens op: http://wo2maassluis.tumblr.com
Plaats reactie

Terug naar “Boeken”