SF Flandres - B22 bis(?) (Les Dunes)

Algemene discussie over de Maginotlinie
Tom Oliviers

SF Flandres - B22 bis(?) (Les Dunes)

Bericht door Tom Oliviers »

Hallo iedereen, ik ben weer eens op dreef met bunkers online te zetten, deze keer ben ik de duinenzone van Bray-dunes aan het ondersteboven halen :D .

Hier is nog een Blok waar ik met de vraag zit welke nummer ie officieel kreeg? Hij ligt ten noorden van Blok 22, momenteel in mijn archief noem ik hem dan ook B22 bis, maar deze benaming is waarschijnlijk ook niet correct. Rechts van deze bunker ligt er nog een andere bunker met observatietoren, deze is helemaal verzand, enkel het topje van de toren zie je nog uit het zand steken. Iemand een idee hoe deze bunkers heetten?

Afbeelding
Deze bunker B22 bis is een omgekantelde observatiebunker. Hij lijkt wat op een Duitse Schnabelstand, maar het ruwe beton verteld ons dat het een maginot-gebouw is.

Afbeelding
Detail van de observatiesleuf.

Afbeelding
Eén van Bunkerfreak's eerste foto's in Frankrijk, daterend uit 2002. We zijn begonnen met Atlantikwall in Frankrijk aan de Belgisch Franse grens, en zijn nu, 8 jaar later, al tot aan Royan (streek van de Gironde) geraakt ;-)

Afbeelding
Binnenaanzicht in de observatiekamer. Toen dachten we dat dit een Duitse bunker was, vandaar alle moeite om hier wat foto's te gaan nemen :D

al doende leert men hee, wij hebben ook veel fouten gemaakt in het begin toen we de A'wall onderzochten. Nu ben ik weer veel aan het leren (ook met vele fouten) over de Maginot linie :D

met vriendelijke groet,
Bunkerfreak Tom
Plaats reactie

Terug naar “Maginotlinie”