SF Flandres - B20 (Les Dunes)

Algemene discussie over de Maginotlinie
Plaats reactie
Tom Oliviers

SF Flandres - B20 (Les Dunes)

Bericht door Tom Oliviers »

Blok 20 samen met een open bedding voor een 25mm veldkanon (deze bedding ligt in de buurt van B20)

Afbeelding
Buitenaanzicht van Blok 20. Helaas was in 2006 mijn intresse voor de ML nog niet zo groot, en heb ik er niet meer foto's van genomen (stupid me)

Afbeelding
De open bedding voor een 25mm veldkanon. weet er iemand de naam van dit blok? ook hier noem ik hem waarschijnlijk foutief B20 bis.

Afbeelding
Frontaanzicht met een hulzenput.

Afbeelding
Frontaanzicht in de duinen van Bray-dunes.

met vriendelijke groet,
Bunkerfreak Tom
Tom Oliviers

Re: SF Flandres - B20 (Les Dunes)

Bericht door Tom Oliviers »

Het gat onder die bedding is geen ruimte, dat is gewoon een stuk weggegraven fundering (kinderen?).
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: SF Flandres - B20 (Les Dunes)

Bericht door Janus X »

Tom Oliviers schreef:Het gat onder die bedding is geen ruimte, dat is gewoon een stuk weggegraven fundering (kinderen?).
Heej Tom,

Mooie foto's, nooit geweten dat het ML was :lol:
Nu wel stond ergens een kml'etje hier tussen, maar lijkt het nou zo of is dit werkje niet afgebouwd ?
Of hoort het maar een half dingetje te zijn ?

Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Tom Oliviers

Re: SF Flandres - B20 (Les Dunes)

Bericht door Tom Oliviers »

Hoi Ramon,

Zo hebben we er drie gevonden, alledrie zijn ze zo'n half-open bedding. Ik denk niet dat het de bedoeling was dat hier nog een dak bovenop kwam. Als je kijkt naar de afwerking op de muren, hier zie je ook niets betonijzer doorsteken wat erop kan duiden dat er nog een bovenbouw op moest komen.

Ik denk dat je dit best kan vergelijken met zo'n open bedding voor een 5cm Kwk van de Atlantikwall.

Bunkerfreak Tom
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: SF Flandres - B20 (Les Dunes)

Bericht door Janus X »

Tom Oliviers schreef:Hoi Ramon,

Zo hebben we er drie gevonden, alledrie zijn ze zo'n half-open bedding. Ik denk niet dat het de bedoeling was dat hier nog een dak bovenop kwam. Als je kijkt naar de afwerking op de muren, hier zie je ook niets betonijzer doorsteken wat erop kan duiden dat er nog een bovenbouw op moest komen.

Ik denk dat je dit best kan vergelijken met zo'n open bedding voor een 5cm Kwk van de Atlantikwall.

Bunkerfreak Tom

Oke dan Nice, weer wat wijzer thanx Tom

Gr, Ramon :)
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: SF Flandres - B20 (Les Dunes)

Bericht door rony »

sorry Tom maar ik zie geen enkele foto ?

Gr rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SF Flandres - B20 (Les Dunes)

Bericht door AvB »

Rony net als in de andere topics van Tom, hij heeft ze per ongeluk verwijderd van zn server dus ze zijn niet meer te zien!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: SF Flandres - B20 (Les Dunes)

Bericht door rony »

AvB schreef:Rony net als in de andere topics van Tom, hij heeft ze per ongeluk verwijderd van zn server dus ze zijn niet meer te zien!
Ok
toch bedankt voor het berichtje als hij het weet zal hij ze er vroeg of laat wel weer opzetten.

gr rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: SF Flandres - B20 (Les Dunes)

Bericht door rony »

Dag Tom

Ik heb wel enkele fotos van blokken van de ML ofdat dat dezelfde zijn als die van jouw dat weet ik niet.
Van blok 20of 21of 22.....versta ik niet veel ,misschien een beetje verduidelijken.

Gr
rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
Plaats reactie

Terug naar “Maginotlinie”