Fort Casso

Algemene discussie over de Maginotlinie
Tom Oliviers

Re: Fort Casso

Bericht door Tom Oliviers »

Hoi Annelies,

weet je de openingsuren van dit werk? De laatste maanden gaan wij vaak naar de maginotlinie, en er zijn inderdaad veel PO's en GO's waar al het materiaal nog in zit !! (zelfs de verlaten werken zitten nog bomvol materiaal)

eigenlijk wel jammer dat de atlantikwall zo leeggeplunderd is, de maginot is echt een mooi voorbeeld van de meest intacte fortificatielinie die er nog is.

Mooie foto's !!

Tom Bunkerfreak
Annelies

Re: Fort Casso

Bericht door Annelies »

Bedankt Tom :)

Hier een link naar hun website en openingstijden al is dit geloof ik wel verouderd: http://www.fortiff.be/casso/index.php?p=37" target="_blank" target="_blank

Op de folder van vorig jaar staat het volgende:

Van 01-12 tot 15-03 het eerste weekend van de maand op 15.00 uur en iedere zondag om 15.00 uur
Van 15-03 tot 15-06 gedurende de week om 15.00 uur
Van 15-06 tot 15-09 om 10.00 uur, 14.00 uur en 16.00 uur.
Van 16-09 tot 15-11 om 15.00 uur

En dan nog wat info in het Frans wat ik niet snap.
Anders scan ik het foldertje straks nog wel even.


Gr.
Annelies
Tom Oliviers

Re: Fort Casso

Bericht door Tom Oliviers »

Haha, ik ken dat probleem met dat Frans spraakgebrek, ik loop daar al 10 jaar rond en ik snap nog steeds niet veel van die "taal" (spraakgebrek).

Dankje voor de openingstijden ;)

Bunkerfreak Tom
fortfreak5

Re: Fort Casso

Bericht door fortfreak5 »

Hoi Annelies,mooi verhaal,heb je nog meer forten gezien van de maginotlinie want ik heb er ook interessen in,ga van de zomer er weer heen,om foto,s van te maken,graag wat info waar ik het besten naar toe kan gaan.Groetjes Fortfreak.
Annelies schreef:Fort Casso, originele naam P.O. Rohrbach, is een Petit Ouvrage in de sector van Rohrbach.
Het fort is door de vrijwilligers die het fort nu beheren vernoemd naar de genie-officier Luitenant Casso, die in de jaren 60 de eerste generaal van de brandweer van Parijs was.

De officiele website van de vereniging: http://www.fortiff.be/casso/index.php?p=36" target="_blank" target="_blank
We hebben hier een uitstekende rondleiding gekregen in het Engels.
doordat we met maar 5 personen deelnamen aan de rondleiding hebben we het fort uitgebreid kunnen bekijken en fotograferen.
Hierbij een fotoverslag.
_MG_4238.jpg
_MG_4240.jpg
_MG_4242.jpg
_MG_4275.jpg
_MG_4254.jpg
_MG_4255.jpg
_MG_4262-1.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Maginotlinie”