eperleques

Algemene discussie over Franse fortificaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

eperleques

Bericht door tim »

hoi guys, ik ga over 2 weken een weekje naar frankrijk, eperleques.
omdat ik o.a. met mijn vriendin en dochtertje ga, moet ik m'n bunkertijd een beetje slim indelen.
zijn er buiten de objecten die in het boek van willemstad tot de somme staan nog andere intressante must see objecten in een straal van een kilometer of 40? (de bekende, helaas vieze complexen als todt en oldenburg heb ik al gezien)?


nog tips voor en goed boek over de omgeving? ik weet dat er een aantal chazette boeken over pas de calais zijn, maar mijn frans is helaas niet om over naar huis te schrijven :D

klaas, heb jij niet toevallig een pdf boek over dit gebied? :roll:
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Klasio †

Re: eperleques

Bericht door Klasio † »

Hoi Tim,

Ik heb geen pdf boeken hierover.... :cry: maar heb wel 'Frans Vlaanderen tijdens de Tweede Wereld Oorlog' van Despriet in de kast staan. Dit is een nederlandstalig boek en beschrijft niet alleen bunkers aan de kust, maar ook stellingen in het binnenland, zoals de V1 en V2 afvuurlocaties en bunkers. Boek mag je wel ff van me lenen, je weet mijn adres, de senseo staat klaar, kunnen we eventueel gelijk de ozi gps maps van dit gebied op je PDA zetten?

Groeten, Klaas
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: eperleques

Bericht door Ruud »

der bunkermann schreef: maar mijn frans is helaas niet om over naar huis te schrijven :D
Ha Tim, zal ik zorgen dat mijn woordenboek Frans-Nederlands bij Klaas komt ... mag je die ook lenen :D
Van het gebied Calais heb ik nog wel wat verslagen, kan ik desgewenst even op de mail zetten.
Fijne vakantie hé!
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: eperleques

Bericht door Remco de Goede »

La Coupole zou ik skippen als ik jou was, is echt drie keer niks. Wellicht de L479 in Brias en de L485 in Predefin zijn zeker wel het bezoeken waard!
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: eperleques

Bericht door tim »

hey ruud, een woordenboek heeft m'n moeder al voor me :) (ik zie mezelf nu al staan haha!), die verslagen zou ik graag van je ontvangen!
klaas, ik kom van de week effe een bakkie bij je doen, breng ik gelijk je westwall lectuur terug :D

remco, ik zal daar zeker effe gaan kijken!

gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Bart

Re: eperleques

Bericht door Bart »

Dag Ruud,

bekijk even onze site http://www.bunkers.be" target="_blank check even de kva B en C, indien je er iets ziet wat voor jou de moeite lijkt, mail me even en dan geef ik de coördinaten door.

Met vriendelijke groeten

Bart
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: eperleques

Bericht door Ruud »

ha bart,
bedankt ... maar het is tim die op vakantie gaat (is) naar frankrijk.
groeten, ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”