Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

De Stützpunktgruppe Harlingen (Kornwerderzand en Ameland)
Plaats reactie
pauldijkstra

Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

Bericht door pauldijkstra »

Hoi mensen,

Hierbij een artikel over bunkers in Harlingen. De krant stond er gister vol mee!

Groet,

Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Patrick

Re: Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

Bericht door Patrick »

dat wordt graven Paul. Kun je die man niet benaderen en vragen of ie zn foto's eens wil opduiken?
pauldijkstra

Re: Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

Bericht door pauldijkstra »

Patrick schreef:dat wordt graven Paul. Kun je die man niet benaderen en vragen of ie zn foto's eens wil opduiken?
Hoi Patrick,

Ik heb het momenteel redelijk druk en allerlei zaken aan mijn hoofd. Ik ben met 3 grote bunkerprojecten bezig waar ik eigenlijk al geen tijd voor heb. Uiteraard ga ik het wel in de gaten houden en eens een telefoontje doen hier en daar, maar om nou druk bezig te gaan met dit gebeuren, nah beetje 'tijd verspilling'.

Groet,

Paul
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

Bericht door Danny »

Ik vind het wel gaaf dat er steeds meer van dit soort initiatieven genomen worden. Hopen dat het die man lukt om toestemming te krijgen, dan gaat ik misschien wel een keer langs.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Patrick

Re: Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

Bericht door Patrick »

pdijkstra schreef:Ik heb het momenteel redelijk druk en allerlei zaken aan mijn hoofd. Ik ben met 3 grote bunkerprojecten bezig waar ik eigenlijk al geen tijd voor heb. Uiteraard ga ik het wel in de gaten houden en eens een telefoontje doen hier en daar, maar om nou druk bezig te gaan met dit gebeuren, nah beetje 'tijd verspilling'.
Was maar geintje joh. Ach ja, die Friezen zijn zo nuchter he. 8-)

Overigens: wees blij dat je nu nog ergens de tijd voor hebt. Bij een fulltime baan met een gezin wordt het steeeeeds minder :evil:
pauldijkstra

Re: Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

Bericht door pauldijkstra »

Patrick schreef:
pdijkstra schreef:Ik heb het momenteel redelijk druk en allerlei zaken aan mijn hoofd. Ik ben met 3 grote bunkerprojecten bezig waar ik eigenlijk al geen tijd voor heb. Uiteraard ga ik het wel in de gaten houden en eens een telefoontje doen hier en daar, maar om nou druk bezig te gaan met dit gebeuren, nah beetje 'tijd verspilling'.
Was maar geintje joh. Ach ja, die Friezen zijn zo nuchter he. 8-)

Overigens: wees blij dat je nu nog ergens de tijd voor hebt. Bij een fulltime baan met een gezin wordt het steeeeeds minder :evil:
Ik wil later parttime werken ;-) :p

He hou het rustig, ik was misschien een beetje gestressed toen ik het schreef.

Gr,

Paul
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

Bericht door tim »

voor de liefhebbers, hier een mooi duits kaartje van harlingen :)
bron: nationaal archief
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
jan lugtmeijer †

Re: Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

Bericht door jan lugtmeijer † »

Ik ben gek op zulke mooie kaarten. Thx Tim :D
Gebruikersavatar
bunkerpictures
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 feb 2008, 14:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

Bericht door bunkerpictures »

Ik was begin oktober met de Menno van Coehoorn Stichting mee op excursie naar Kornwerderzand. Was een leuk bezoek aan deze echte nederlandse stelling met die geweldige bunkers. Helaas kon ik niet alle kazematten en andere objeckten bekijken dus ik moet zeker nog een keer terug, ook om Den Oever te bekijken.

Omdat ik toch ik het hoge noorden was die dag ben ik ook even in Harlingen wezen kijken. Valt niet veel te zien omdat het geheel ondergewerkt is. Wel zijn er nog een paar tobruk's te zien.
667-02.JPG
Kazemat IV-31.JPG
Van beide locaties staan foto's op de website.

groet raphael
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
pauldijkstra

Re: Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

Bericht door pauldijkstra »

Hallo,
De bunker is onder tussen open, zo meldt de Leeuwarden Courant vandaag. Misschien ga ik morgen een kijkje nemen, ik houdt jullie op de hoogte!
[zie ook: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... gelse_Tuin" target="_blank ]
Groet,
Paul
Gebruikersavatar
Whampsy
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2008, 21:23
Locatie: Vlieland/Harlingen

Re: Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

Bericht door Whampsy »

Eindelijk, hij is open :D, ik hoorde het gister al op de radio. Ik was van plan om maandag ff te gaan kijken, lekker dichtbij mn doordeweekse woonplaats in harlingen.
pauldijkstra

Re: Harlingen wil opening 'Gefechtstand Engelsetuin'

Bericht door pauldijkstra »

Beste collega's,

Vandaag even wezen kijken in Harlingen. Het was vies en nat weer, en de bunker zelf vind ik niet direct een van de bijzonderste. Nabij de bunker ligt een tweetal tobruks die waarschijnlijk voor de nabijverdediging van deze bunker in Feldmässiger Ausbau was. Ik heb wat plaatjes geschoten en geprobeerd het complex in beeld te brengen.

Voor informatie over de bunker is deze site opgezet: http://www.gefechtstandharlingen.nl/" target="_blank

Groeten,

Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Harlingen”