Atlantikwall Platform website i.o.

Overige onderwerpen aangaande het forum
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door Remco de Goede »

Ben idd ook benieuwd, maar gezien de resultaten uit het verleden mbt samenwerkingen etc. verwacht ik hier helaas niet te veel van.
Maar het is altijd het proberen waard, ik persoonlijk (en dan spreek ik als beheerder van mijn eigen website) ben er een voorstander van.
Juttertje

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door Juttertje »

AvB schreef:Het Atlantikwall platform gaat over meer dan alleen Den Helder. Er is van plagiaat geen sprake geweest. Een inspraak bijeenkomst lijkt mij een positieve stap.
Hallo Arthur,

Ben me daar wel van bewust, maar de de site over den helder is (tot nu toe) wel de enige die offline is gegaan nav deze nieuwe site, vandaar dat ik daar naar refereer.
Maar wat voor Den Helder geldt geldt natuurlijk ook voor ander site's/regio's, bedoel daarmee dat ook andere site's een beetje onder hun vleugens geschoten zouden kunnen worden. (gaat dat gezegde zo??)
Misschien dat overleg/bijeenkomst met meerdere site-beheerders inderdaad een idee zou zijn om de bezien welke rollen alle site's kunnen/willen spelen, of iig om afspraken te maken.
Overleg is in deze goed, zeker om situaties als deze in de toekomst te voorkomen.

Of er plagiaat is gepleegd? geen idee, maar ik ben van goeder trouw, en ga er dus vanuit dat dat (mocht het zo zijn) het per ongeluk gedaan zou zijn, hoewel zoals ik al eerder aangaf het wel de indruk zou kunnen wekken indien er met dezelfde bronnen wordt gewerk.

Mvg,

Bas
Mars

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door Mars »

Geachte heer van Tongeren,

Voor alle duidelijkheid: ik reageerde zowel op dit forum als per mail, omdat u uw kritiek op de testversie van atlantikwallplatform.eu ook via beide wegen had geventileerd. Logisch zou ik zeggen - ik begrijp daarom uw gepikeerdheid over 'transparantie' niet. Afgezien daarvan wil ik het advies van René Ros ter harte nemen en verdere escalering te voorkomen. En u oproepen uw reacties voortaan per mail naar ons te zenden. Ik heb als eindredacteur v.d. site de historicus in kwestie gevraagd om (zoals eerder aan u gemaild) op uw inhoudelijke vragen in te gaan. Ik laat dat verder aan hem over. En beëindig bij deze de discussie met u op dit forum.

M.v.g.: Vladimir Mars, Bureau Lopende Zaken
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door PdK »

WimVe schreef: Maar dhr. Mars reageert formeel en netjes naar twee gemelde reacties, die van René en van Jan. Blijkbaar dezelfde reactie als in een privé email bericht. Daarmee wordt de discussie openbaar. Wat ik jammer vind is dat de reactie naar René al weer verwijderd is. Dit geeft NU een verkeerd beeld. Want als je iets laten de topic leest zie je eigenlijk alleen de discussie van Vladimir en jan die van René is er nu tussenuit, terwijl hij de discussie min of meer begon.
Wim,

De reactie van de heer Mars naar René was exact dezelfde als naar Jan, alleen dan ingekort. Privé heeft René deze ook ontvangen, waarom ik hem heb verwijdert. Mochten er ook reacties van René zijn verdwenen dan zijn deze door hem zelf verwijdert.

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door ducatim901 »

Beste Jan, Rene en Mars et Al.
Een goed overleg zou de zaak (het aanhalen van de banden) denk ik wel goed doen, zeker omdat dan
iedereen zijn zegje kan doen.

Verder is een overlapping van informatie op de diverse sites niet tegen te houden, iedereen probeert
op zijn manier een zo compleet mogelijk overzicht te geven van zijn interessegebied, en daar hoort
nu eenmaal een standaard verhaal bij.

Laten we maar zo zeggen dat een hobby bovenal veel emotie is, om volgens Hans Teeuweraans te
spreken, je moet niets opkroppen.......

Is het mogelijk dat de de datum en plaats van het overleg op het forum geplaatst kan worden, ik heb
wel interesse om er over mee te discussieren.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Mars

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door Mars »

Beste Jack/Ducatim901
Natuurlijk zal de uitnodiging voor zo'n bijeenkomst over de groeisite atlantikwallplatform.eu ook op deze site te vinden zijn!
M.v.g.: Vladimir Mars/Bureau Lopende Zaken
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door ducatim901 »

Dat zou mooi zijn Vladimir,
Op europees niveau is er al eens een site opgestart.
Nog algemener van opzet, maar na de opzet is er volgens nooit meer iets veranderd.
http://www.atlanticwall.polimi.it/" target="_blank" target="_blank
Diverse ''grote" namen uit de bunkerwereld hebben er aan meegeholpen, maar het "leeft" niet.
Over een ghost op het WWW gesproken.
Ik hoop dat de Aw Platform site een betere toekomst te gemoet gaat.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door Rene Ros »

PdK schreef:De reactie van de heer Mars naar René was exact dezelfde als naar Jan, alleen dan ingekort. Privé heeft René deze ook ontvangen, waarom ik hem heb verwijdert. Mochten er ook reacties van René zijn verdwenen dan zijn deze door hem zelf verwijdert.
Er was een grote mate van overeenkomst tussen de beide reacties dus ik heb geen probleem met het weghalen van een van die reacties. En tenzij ik hier slaapwandelend rondhing, staat mij niet bij dat ik iets heb verwijderd. :-)

Overigens hoop ik dat het duidelijk is dat ik mijn bericht hier niet plaatste om Lopende Zaken aan de openbare schandpaal te nagelen maar omdat hier veel andere personen zitten die waarschijnlijk ook in het lijstje van 'partners' voorkomen. Dat had ik er eigenlijk bij moeten vermelden.

Mvg,
René
Mars

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door Mars »

Conflict Jan van Tongeren - atlantikwallplatform.eu over plaatsing Wall-gegevens Den Helder bijgelegd

In een lang telefoongesprek tussen Jan van Tongeren (http://www.fortendenhelder.nl" target="_blank) en Drs. M. Peters (researcher atlantikwallplatform.eu i.o.) op dinsdagavond 14 december 2010 is de zaak uitgepraat. Van Tongeren bracht hierin aan de hand van enkele voorbeelden naar voren dat er sprake was van overname van gegevens op de ontwikkelversie van de platformsite die slechts bij hem bekend zijn en niet in andere bronnen staan. Incl. voorbeelden van overgenomen benamingen van stellingen of Widerstandsnesten, die door hem (en een collega) benoemd zijn, maar niet in officiële documentatie terug te vinden zijn. Peters heeft daarop het volgende geantwoord (ik citeer nu letterlijk uit zijn mailverslag aan mij als eindredacteur v.d. testsite om de nuanceringen juist weer te geven):

"(...) dat ik mijn informatie in eerste instantie ontleend heb aan het BRV-archief, Duits materiaal en literatuur. Vervolgens heb ik dat basismateriaal aangevuld met informatie van o.a. internet, om de huidige situatie in beeld te krijgen. Daarbij heb ik ook de site van Van Tongeren geraadpleegd. Daarop stond informatie die mijn basismateriaal aanvulde, onder andere de benamingen voor stellingen. Omdat ik het werk van Van Tongeren als gedegen en betrouwbaar kende, heb ik aangenomen dat deze benamingen historisch correct waren. Nu blijkt dat hij deze benamingen zelf, bij gebrek aan een historische bron, bedacht heeft. Ik heb die benamingen te goeder trouw overgenomen en hij zag die nu opduiken op onze site. Van Tongeren begreep de uitleg en gaat akkoord met mijn handelwijze. Wat hem betreft is de zaak nu duidelijk en uitgepraat. Hij gaat akkoord met het gebruik van de namen voor de stellingen en en de andere gegevens uit zijn site."

> Van Tongeren voegt hier in een mailtje van 15 dec. 2010 nog aan toe: "Dat wil niet zeggen dat dit een vrijbrief is om in de toekomst meer gegevens over te nemen. Dan graag toestemming vooraf."

Verder ging het gesprek over het feit dat zijn site fortendenhelder.nl ongevraagd op de lijst Websites en Atlantikwall-organisaties onder de knop Platform gezet was. Waarbij het onderschrift aldaar de indruk kon wekken dat zijn site had meegewerkt aan de inhoud van de site. Hetgeen niet het geval was. Ondergetekende heeft als eindredacteur op dit forum zijn verontschuldigingen daarvoor aangeboden, gezegd dat dit zeker niet de bedoeling was en opdracht gegeven deze url te verwijderen. Hetgeen direct gebeurd is en wel op 9 december j.l. Ondergetekende beschouwt deze zaak dan ook als afgehandeld.

w.g., Vladimir Mars, Bureau Lopende Zaken
eindredacteur atlantikwallplatform.eu i.o.
Gebruikersavatar
jvth
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 dec 2010, 09:59
Locatie: Den Helder

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door jvth »

Beste forum bezoekers,

De tekst zoals geciteerd door dhr. W. Mars, is een correcte weergave van het gesprek met de researcher.
En is de zaak voor mij naar behoren afgehandeld.

Morgen wordt het "Stil Protest" van mijn site gehaald.
Daarna zal ik de bunker informatie weer op de site zetten.
Er af halen is makkelijk, maar nu weer correct uploaden.

Jan van Tongeren
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door Danny »

Fijn om te horen dat deze zaak is uitgepraat. Ook fijn om te horen dat je site weer terug komt ;)
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
jan lugtmeijer †

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door jan lugtmeijer † »

Mooi dat het tot een ieders tevredenheid is opgelost.
Ik vind het echter zeer discutabel dat zelfbedachte stellingnamen overgenomen worden op een (wat toch de bedoeling schijnt te zijn) officiele Atlantikwall website.
Persoonlijk vind ik dat dus echt niet kunnen (raam raam deur bunkers.......)

Groet, Jan
Mars

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door Mars »

Beste Jan Lugtmeijer,

Ja, daar heb je een punt - het is eigenlijk ahistorisch - wellicht is dit anders op te lossen:
jan lugtmeijer schreef: (...) Ik vind het echter zeer discutabel dat zelfbedachte stellingnamen overgenomen worden op een (wat toch de bedoeling schijnt te zijn) officiele Atlantikwall website.
Ik zal dit met de researcher in kwestie opnemen.

M.v.g: Vladimir Mars. eindredacteur atlantikwallplatform.eu i.o.
Gebruikersavatar
jvth
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 dec 2010, 09:59
Locatie: Den Helder

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door jvth »

De heren Mars en Lugtmeijer hebben het bij het rechte eind.

De door mij benoemde Flak en Leuchtgruppe stellungen waren op een Duitse kaart officieel genummerd 1 t/m 6 (uit mijn blote hoofd).
Om het voor éénieder duidelijk te maken over welk W.N. of object het ging, heb ik de naam van de locatie er aan toegevoegd.

Mijn site is inmiddels on-line en heb de veranderingen aangebracht.

Bedankt voor de raadgevingen.

Met vriendelijke groeten,
Jan van Tongeren
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Atlantikwall Platform website i.o.

Bericht door Bunkertju »

Gelukkig, Jan (jvth)

Kunnen velen weer genieten van je website, waaronder ikzelf :D

Groetjes

Jan (Bunkertju)
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”