Theorieën over dood Hitler

Discussies over de tweede wereldoorlog.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door AvB »

Between 1885 and the First World War the population of Argentina doubled with the influx of three million European immigrants, 100,000 of whom spoke German.
Al ver voor de Tweede Wereldoorlog werd er daarom in Duitse stijl gebouwd.

Ik had het over kopstukken van het nazi regime. Dat was Joseph Mengele verre van.

Maar als je een klimaatscepticus bent vrees ik dat deze discussie zinloos is.
Nicht ärgern - Nur wundern!
BunkerOwner

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door BunkerOwner »

Wat heeft het feit of iemand 'klimaatscepticus' is te maken met deze discussie? Kijkend naar de feiten kun je niet anders stellen dan dat we nog steeds afkoelen, dus veel wat men roept is aantoonbaar onzin. Maar volgens mij staat dat los van deze draad ;) 8-)
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door AvB »

Dezelfde argumentatie wordt gehanteerd. Aangezien 97% van wetenschappers op dit gebied er over eens zijn dat de mens invloed heeft op het klimaat maar 3% niet, geloven sceptici die 3%. Zelfde geldt voor deze discussie over Hitler.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door WimVe »

hhhmm, we dwalen wat af.

1) zo lang de zeekaart van Piri Reis het vast land van antacrtica laat zien. Wat heden ten dage alleen lukt met sateliet techno, vermoed men toch dat er geen ijs lag toen. Dus klimaat zal wel up en downs hebben.

2) Hitler: de verklaringen melden dat niemand echt gezien heeft dat de twee mensen gewikkeld in vloerkleed, die verbrand werden op de bunker te Berlijn ook werkelijk Aldolf en Eva waren.
Dat geeft ruimte voor speculaties. Beter was geweest dat de russen een uitgebreide foto reportage naar buiten hadden gebracht. Inklusief forensisch onderzoek, gebit met name. En pas daarna de resten opruimen.

Ik kan mij ook haast niet voorstellen dat ze geen reportage gemaakt hebben. Voor zichzelf als bewijs.

We zullen het waarschijnlijk wel nooit te weten komen.
peterms50

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door peterms50 »

AvB schreef: 07 mar 2017, 13:36 Dezelfde argumentatie wordt gehanteerd. Aangezien 97% van wetenschappers op dit gebied er over eens zijn dat de mens invloed heeft op het klimaat maar 3% niet, geloven sceptici die 3%. Zelfde geldt voor deze discussie over Hitler.
die percentages zijn verre van correct!
een steeds grotere groep ziet in dat onze invloed zeer minimaal is....
peterms50

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door peterms50 »

AvB schreef: 06 mar 2017, 18:06 Alleen de Russen beschikten over de resten.
Gen. Vasily Khristoforov told Interfax in an interview published Monday that previously secret documents show that KGB chief Yuri Andropov, with prior consent from the Soviet Communist Party leadership, ordered a top secret operation to destroy the remains of Hitler, his wife Eva Braun, Nazi Germany's propaganda chief, Joseph Goebbels; and Goebbels' entire family.

Khristoforov said according to the documents, Andropov's decision to destroy the remains of the Nazi leaders and their family members was motivated by the fears of the KGB and Soviet Communist Party leadership that Hitler's burial site could become a place of worship for supporters of fascist ideas.
http://edition.cnn.com/2009/WORLD/europ ... r.remains/

Himmler is op een onbekende plek begraven. Ook Mussert werd in een anoniem graf begraven. Grafrovers hebben nog geprobeerd om zijn resten op te graven maar nemen de verkeerde resten mee. Dat is de reden.

We zullen nooit precies weten wat er met Hitler is gebeurd maar de bewijzen dat hij is gestorven voor het eind van de oorlog zijn groter dan de vele theorieën over zijn na-oorlogse leven.
Er zijn helemaal GEEN bewijzen! alleen een Russische foto met een dubbelganger.
peterms50

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door peterms50 »

AvB schreef: 07 mar 2017, 10:53
Between 1885 and the First World War the population of Argentina doubled with the influx of three million European immigrants, 100,000 of whom spoke German.
Al ver voor de Tweede Wereldoorlog werd er daarom in Duitse stijl gebouwd.

Ik had het over kopstukken van het nazi regime. Dat was Joseph Mengele verre van.

Maar als je een klimaatscepticus bent vrees ik dat deze discussie zinloos is.
Wie zegt nou weer dat ik dat ben ? ik maak alleen maar duidelijk dat je op het acht uur journaal niet persee de waarheid hoor !!(http://politiek.tpo.nl/2016/10/06/oud-h ... al-kijken/) . Maar vooral de gedicteerde waarheid. En zo is dat altijd geweest. Mensen dom houden en bepalen wat ze te horen krijgen. Zoek verder op het net en filter je gegevens. Neem zelf ook het hele nazi gebeuren goed door en trek dan conclusies.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door tim »

Dit is alweer een hele interessante discussie aan het worden :lol:

Zullen we een beetje bij het onderwerp blijven? Ander moeten we het topic omdopen naar "het grote conspiracy theorie topic" ofzo..
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door ErwinZ »

Dat is nou zo leuk aan conspiracy theories. Die worden juist in stand gehouden door instanties om de mensen bezig en dom te houden. Aldus de conspiracy tegenhangers. Of ga ik nu al een stap te ver?

Er zijn geen sluitende bewijzen dat Hitler is overleden in Berlijn noch dat hij gevlucht is. En die sluitende bewijzen gaan er ook niet komen. Voorlopig moeten we het maar doen met sensatie channel History Channel. Misschien wordt de schedel van Hitler binnenkort wel verkocht aan het uiterst realistische Pawn Stars.
peterms50

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door peterms50 »

Diegene die weg gevlogen blijkt vanuit Berlijn met Adolf werd nu dus ook via een andere weg onderbouwt. En het Denemakren verhaal is ook interessant.

Toch raar en boeiend dat we na die jaren nog steeds met zijn allen niet precies weten hoe het nou echt zit.

en daarom is ieder nieuw licht op de zaak de moeite vh volgen waard.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door ErwinZ »

peterms50 schreef: 08 mar 2017, 21:31Toch raar en boeiend dat we na die jaren nog steeds met zijn allen niet precies weten hoe het nou echt zit.
Daar ben ik het zonder meer mee eens, het blijft boeiend. Nu ben ik zelf niet zo van de conspiracies maar het is altijd leuk om ze even door te neuzen. Maar het is altijd gevaarlijk op het net. Wat je graag wilt vinden; ga je uiteindelijk ook vinden. Confirmation bias heet dat. Een interessante theorie om in het achterhoofd te houden.
BunkerOwner

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door BunkerOwner »

ErwinZ schreef: 08 mar 2017, 09:29 Er zijn geen sluitende bewijzen dat Hitler is overleden in Berlijn noch dat hij gevlucht is. En die sluitende bewijzen gaan er ook niet komen. Voorlopig moeten we het maar doen met sensatie channel History Channel. Misschien wordt de schedel van Hitler binnenkort wel verkocht aan het uiterst realistische Pawn Stars.
:D :o

Het probleem is dat er soms te snel aannames worden gedaan (links worden gelegd), en men de zaken die wel feitelijk aan te tonen zijn worden niet dieper uitgezocht... Als ze de schedel van Bormann nu opnieuw op de rode aarde zouden onderzoeken bijvoorbeeld, dan kun je zaken gaan bevestigen.
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door wattman »

Deze is ook leuk, hoe maarschalk Ney (de dapperste der dapperen) zijn dood voor het vuurpeloton in scene zette en ontsnapte naar de USA.

Dat is nog eens andere koek dan een arrestatie bevel tegen de verrader Himmler uitvaardigen,Göring van hoogverraad beschuldigen, je testament aan je secretaresse dicteren, een kogel door je hoofd schieten in een bunker, je kameraden vervolgens in de steek laten, en in een vliegtuig stappen.
Plaats reactie

Terug naar “De Tweede Wereldoorlog”