Theorieën over dood Hitler

Discussies over de tweede wereldoorlog.
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Onduidelijkheid over feitelijke arrestatie Seyss Inquart

Bericht door wattman »

In dit verband, Duitsers en Zuid-Amerika maar dan in verband met de Koude Oorlog zijn de memoires van Erich Honnecker ook wel aardig: Hier ist alles Banane: Erich Honeckers geheime Tagebücher 1994 - 2015.
Voor de kenner zal ik de link met de bananen niet behoeven uit te leggen.
bob
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2015, 21:04

Re: Onduidelijkheid over feitelijke arrestatie Seyss Inquart

Bericht door bob »

maarten-stahlbeton schreef: 27 feb 2017, 13:04 Ik denk dat optie 2 en 3 juist zijn. De initiële arrestatie in Hamburg, waarna hij met vliegtuig naar Hengelo (Delden) is getransporteerd.
Hengelo? Dat "vliegveld" bestond volgens mij niet meer ten tijde van WW2. Het stadsarchief Enschede dateert de bovenstaande foto's op 30/4/1945 - 1/6/1945 (oftewel ergens in mei '45) op Vliegveld Twente. Dit lijkt mij gezien de opties en de grote open omgeving op de foto's dan ook de enige juiste plaats (Hengelo en Delden zien er duidelijk anders uit). Bovendien was Hengelo niet meer dan een weiland (en bestond vziw uberhaupt niet meer destijds).

De door de Canadezen aangelegde airstrip bij Delden - waar een Canadees HQ was gevestigd - was volgens mij ook maar een klein veldje.

Dus:

In Hamburg gearresteerd -> Naar Twente (Enschede) gevlogen -> Naar Delden getransporteerd.
Frank pronk
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mar 2013, 19:51

Re: Onduidelijkheid over feitelijke arrestatie Seyss Inquart

Bericht door Frank pronk »

Citaat:
Ik heb wel eens een andere docu gezien over een beierse enclave in zuid amerika. Nou dat is niet opgezet door een paar emigranten. Van huizen tot bierfest, muziekstation en taal is alles duits.
Dus als het anderen gelukt is te ontsnappen waarom hij niet ?
Blijkbaar heeft niemand van de getuigen echt gezien dat hij en/of eva de doden waren. Ze waren nl. ingewikkeld.
[/quote]

In Seizoen 2 van Hunting Hitler komt villa baviera ( ook wel Colonia Dignidad genoemd) ruim aan de orde. Een complete duitse nederzetting met een heel eigen infrastructuur die ontworpen is volgens militaire precisie.
Het is een vermakelijke serie die in mijn ogen geen bewijzen levert maar wel een aantal theorieën aannemelijk maakt.
Zoals bijvoorbeeld een Borman die als Juan Keller nog jaren in Zuid Amerika heeft rondgezworven.

Waarom die schedel dan ineens in Berlijn opduikt? Heel eenvoudig, om alle theorieën van een eventuele Duitse vierde rijk in zuid Amerika de kop in te drukken.
Wie zit erachter? waarschijnlijk dezelfde figuren die achter de nog altijd verdwenen panzer trein, goud en kunstschatten zitten.

Hunting Hitler is in mijn ogen niet doorslaggevend, maar het laat wel heel veel vragen en mogelijkheden open..... :D
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Onduidelijkheid over feitelijke arrestatie Seyss Inquart

Bericht door wattman »

In het verband Beieren en Zuid-Amerika, de dictator Alfred Stroessner van Paraguay https://nl.wikipedia.org/wiki/Alfredo_Stroessner , zoon van een Duitser uit Beieren, was niet alleen gastheer van uitgeweken kopstukken van het NS-regime http://www.volkskrant.nl/buitenland/oud ... y~a759296/ , maar hield er naar verluid ook een opmerkelijke hobby op na die gekoppeld zou zijn aan heimwee naar Beieren: het trambedrijfje van de hoofdstad Asuncion. Wat zeker is, is dat het met het trambedrijfje na de afzetting van Stroessne rin 1989 snel bergafwaarts ging.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door AvB »

Het topic is afgesplitst van Seyss.

Alle conspiracy theorieën staan hier op een rijtje.
https://en.wikipedia.org/wiki/Conspirac ... er's_death

Rusland schijnt ook niet veranderd te zijn in 70 jaar.
The theory that Hitler did not commit suicide but escaped with his wife, was deliberately promoted by Soviet government personnel as part of its policies of state-sponsored disinformation. This "myth" first being announced by Marshall Georgy Zhukov at a press conference on 9 June 1945 on orders from Soviet leader, Joseph Stalin.
There’s not a serious historian who would give the story any more credence than they would to Elvis Presley being alive and well and still hip-swinging in Tennessee.
Nicht ärgern - Nur wundern!
peterms50

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door peterms50 »

Hunting Hitler is uiteraard met een Amerikaanse sensatie saus overgoten. Maar kijk je daar doorheen hadden ze onlangs toch een groot gebouw dat van oranje baksteen was en aangesmeerd met beton, heeee waar kennen we dat van ?? het lag in een stuk met meer bouwsels en vindplaatsen. Dus denk dat je er wel wat aan kan hebben. Er zijn meer foto's van Hitler na de oorlog. Als er zoveel kopstukken naar zuid amerika ontsnappen, blijft Adolf dan wachten op de Russen in zijn bunker ? Ach wel nee, nooit.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door tim »

Allemaal aannames, ik denk niet dat als de mossad en CIA er niet in slagen dit op te te lossen ons het hier wel gaat lukken.
Het zal mogelijk voor altijd een raadsel blijven, leuk toch!

Gr, Tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door AvB »

Kopstukken? De volgende personen zijn in Neurenberg veroordeeld

Dönitz, Karl
Frank, Hans
Frick, Wilhelm
Fritzsche, Hans
Funk, Walther
Göring, Hermann
Hess, Rudolf
Jodl, Alfred
Kaltenbrunner, Ernst
Keitel, Wilhelm
Neurath, Konstantin von
Papen, Franz von
Raeder, Erich
Ribbentrop, Joachim von
Rosenberg, Alfred
Sauckel, Fritz
Schacht, Hjalmar
Schirach, Baldur von
Seyss-Inquart, Arthur
Speer, Albert
Streicher, Julius

Himmler had al zelfmoord gepleegd, net als Goebbels en Hitler.

Bormann overigens ook. Dat is in 1998 opgehelderd. http://www.independent.co.uk/news/dna-t ... 61449.html
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door WimVe »

AvB schreef: 06 mar 2017, 16:56 ...
Himmler had al zelfmoord gepleegd, net als Goebbels en Hitler.
Verschil zit hem in de bewijzen, dus de restanten.

Voor een beetje crematie heb je, voor zover ik weet, veel diesel/benzine nodig.
Waarom heeft het russische leger, amerikanen/ britten nooit de restanten onderzocht ? Er is een botrest in moskou die conform de berichten van een vrouw zou zijn.

Het gaat meer om de mogelijkheid dan een definitief antwoord.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door AvB »

Alleen de Russen beschikten over de resten.
Gen. Vasily Khristoforov told Interfax in an interview published Monday that previously secret documents show that KGB chief Yuri Andropov, with prior consent from the Soviet Communist Party leadership, ordered a top secret operation to destroy the remains of Hitler, his wife Eva Braun, Nazi Germany's propaganda chief, Joseph Goebbels; and Goebbels' entire family.

Khristoforov said according to the documents, Andropov's decision to destroy the remains of the Nazi leaders and their family members was motivated by the fears of the KGB and Soviet Communist Party leadership that Hitler's burial site could become a place of worship for supporters of fascist ideas.
http://edition.cnn.com/2009/WORLD/europ ... r.remains/

Himmler is op een onbekende plek begraven. Ook Mussert werd in een anoniem graf begraven. Grafrovers hebben nog geprobeerd om zijn resten op te graven maar nemen de verkeerde resten mee. Dat is de reden.

We zullen nooit precies weten wat er met Hitler is gebeurd maar de bewijzen dat hij is gestorven voor het eind van de oorlog zijn groter dan de vele theorieën over zijn na-oorlogse leven.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Frank pronk
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mar 2013, 19:51

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door Frank pronk »

AvB schreef: 06 mar 2017, 16:56
Bormann overigens ook. Dat is in 1998 opgehelderd. http://www.independent.co.uk/news/dna-t ... 61449.html
In 1972 zijn de botten in Berlijn opgedoken. De rode klei resten en de getuigenissen uit zuid Amerika betreffende Juan Keller laten toch een schaduw neer over de periode tussen 1945 en 1972.
Helemaal is bijzonder dat deze periode in de FBI documenten redelijk aannemelijke feiten produceert.

Persoonlijk denk ik dat men de botten heeft "opgegraven" in Berlijn om een heleboel fabels de wereld uit te helpen.
Is Bormann werkelijk in Berlijn gestorven? ik weet het niet, er zijn teveel open einden in het verhaal.
Zou Hitler ontsnapt kunnen zijn? ik denk het wel, is hij ook ontsnapt? geen idee.

Er gaan geruchten over een graf op een landgoed van de directeur van Mercedes Benz in Argentinië.

maar dit is wel de ultieme zoektocht, mooier dan de Davinci code, nog beter dan de Poolse pantsertrein.
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door svdb10 »

Frank pronk schreef: 06 mar 2017, 19:41 ...maar dit is wel de ultieme zoektocht, mooier dan de Davinci code, nog beter dan de Poolse pantsertrein.
Want? Of hij nu ontsnapt zou zijn (wat ik niet geloof) of gestorven in Berlijn; kans is vrijwel* 100% dat hij inmiddels dood is. In de niet-bestaande Poolse trein zouden dan tenminste nog vermiste kunstschatten kunnen zitten.

*Al zijn er ongetwijfeld minstens zoveel 'harde' bewijzen voor een geheim Nazi-onderzoeksprogramma waarbij men dankzij een geheim serum minstens 250 jaar oud kon worden :lol:

Wat mij betreft een onzinnige discussie; al weet iemand morgen het lijk van Hitler tevoorschijn te toveren, dan nog zijn er sceptici die zeker weten dat het om een dubbelganger gaat!
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Joop Schreuder †

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door Joop Schreuder † »

Sander, je weet maar nooit ;) ..

Geetz,

Joop
Nazi_zombie.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door svdb10 »

Død snø!
Of zoals iemand schreef op IMDB: "You just can’t go wrong with Nazi zombies!”" 8-)
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
peterms50

Re: Theorieën over dood Hitler

Bericht door peterms50 »

klopt ja, kopstukken zaten zat daar. Denk aan arts Mengele. Duitse manier van bouwen enz. Duitse dorpen, taal enz.
Zoals we nu over huidige nieuwsfeiten worden voorgelogen door het a.n.p. (denk aan milieu of klimaat gerelateerd) gebeurde dat toen ook. Echter was de info voorziening traag en minimaal (geen geld/ internet/ tv) dus werd het toen juist ''aangenomen'' voor waar. De laatste tijd echter duiken steeds meer feiten op dat eea wel eens anders gelopen kan zijn. Dus dan komt ook de opmerking van Stalin weer in beeld, hij melde Churchill dat ze Hitler niet hadden gevonden.
Plaats reactie

Terug naar “De Tweede Wereldoorlog”