Bunkers in Oud-Beijerland?

Duitse stellingen in het achterland als versterkte steden, Stp.Gr. Moerdijk, De Vordere en Hintere Wasserstellung, Eendrachtstellung, Pantherstelllung en radarlocaties
Plaats reactie
Annelies

Bunkers in Oud-Beijerland?

Bericht door Annelies »

Onlangs vertelde iemand mij dat er een Duitse luchtafweer batterij in of bij Oud-Beijerland zou hebben gestaan.
Hij had het over bunkers met luchtafweergeschut op het dak.
Ik kan er niks over vinden, weet iemand hier meer vanaf?

Gr.
Annelies
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bunkers in Oud-Beijerland?

Bericht door Remco de Goede »

Wellicht een Pyramide met open bedding? Ik heb hier nooit wat van gehoord. En mn collega. een echte oud-beijerlander weet ook van niks..
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Bunkers in Oud-Beijerland?

Bericht door ducatim901 »

Ha die Annelies,
Er zijn twee bunkers gebouwd, waarschijnlijk eens voor de munitie of voor voedsel bij een school (gesloopt) en de andere is volgens de overlevering nog aanwezig en er is een huis opgebouwd, het zou kunnen dat dit de munitiebunker van de batterij is, misschien is de batterij gebruikt om Rotterdam te verdedigen tegen luchtaanvallen.
Of dit zo is??
Misschien heeft Joop wel eens gezocht in die richting (hij had dit al gedaan in de omgeving Rotterdam).
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Annelies

Re: Bunkers in Oud-Beijerland?

Bericht door Annelies »

Ha Jack,

Bedankt, er hebben dus inderdaad bunkers gestaan.
Het zou best kunnen dat het voor de verdediging van Rotterdam was, ben daar wel benieuwd naar.

Gr.
Annelies
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bunkers in Oud-Beijerland?

Bericht door Remco de Goede »

Jack,

Enig idee waar deze bunker (onder het huis) zou moeten liggen? BRV tekening staat zeker op je gecrashte HD ;)
pauldijkstra

Re: Bunkers in Oud-Beijerland?

Bericht door pauldijkstra »

Jack,
Ik heb nog wel een disk recovery programma voor je. Opzich zou ik ook wel eens naar je HD willen kijken, uiteraard geen garantie, maar er is vaak nog veel terug te halen.
Groet,
Paul
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Bunkers in Oud-Beijerland?

Bericht door ducatim901 »

Ik heb de situatiekaarten nog niet gedaan, weet dus niet waar ze hebben gestaan en staan.
HD probleem is met een beetje 50% opgelost, maar dit gaat over de Nederlandse documenten.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Joop Schreuder †

Re: Bunkers in Oud-Beijerland?

Bericht door Joop Schreuder † »

Beter laat dan nooit....

Bunkert is er nog. De bakstenen verblijfsruimte en uitkijkpost zijn wel verdwenen.
Er zijn bij mij zes Duitse werken bekend in de Hoekse Waard, onderstaande bunkert, vier kleine werken (bergplaats/Luftschutz) in het dorp Oud Beijerland. en de tobruk aan de Kil bij Strijensas. De werken in Oud Beijerland zijn waarschijnlijk allemaal gesloopt, enige tijd geleden is er bij graafwerk in een tuin nog wel een funderingsplaat aangetroffen.

Greetz,

Joop
Duitse bunker (Flakmessung oder FluWa) Hoekse Waard .jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Duitse stellingen in Nederland”