DRINGEND: teken vandaag nog bezwaar aan tegen afbraak 3 bunkers in Kapellen

Algemene discussie over Belgische fortificaties
Plaats reactie
Wout Willems
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:15

DRINGEND: teken vandaag nog bezwaar aan tegen afbraak 3 bunkers in Kapellen

Bericht door Wout Willems »

Er worden drie Duitse bunkers (1917) van de Nordabschnitt te Kapellen bedreigd door afbraak.

Helaas pas last minute zelf te weten gekomen - bezwaar indienen kan maar tot (en met?) morgen 10 nov 2018.
Wie kan, graag snel bezwaar bezwaar aantekenen tegen het verdwijnen van die bunkers.
Bezwaar onderbouwen mag uiteraard, maar dat mag heel summier als je niet genoeg tijd er voor vindt.
Het belangrijkste is dat er daar voldoende bezwaren tegen komen.

Concreet: de aanvraag is te vinden op https://www.omgevingsloket.be/omvPublie ... fESimcv_lA.
Op dezelfde site (onderaan) kan je je bezwaar neerschrijven.

Hopelijk kunnen ze met voldoende steun behouden blijven...
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: DRINGEND: teken vandaag nog bezwaar aan tegen afbraak 3 bunkers in Kapellen

Bericht door rony »

Wa
arom staan die daar weer in de weg?
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: DRINGEND: teken vandaag nog bezwaar aan tegen afbraak 3 bunkers in Kapellen

Bericht door ducatim901 »

Rony,
Als je op de link klikt dan kun je lezen dat de eigenaar nieuwe opslag gebouwen wil neerzetten.
Volgens Tommeke gaat het ook nog om meer bunkers die mogelijk gesloopt kunnen gaan worden.
Ik heb geprobeerd om bezwaar aan te tekenen maar ik kreeg het niet voor elkaar.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: DRINGEND: teken vandaag nog bezwaar aan tegen afbraak 3 bunkers in Kapellen

Bericht door rony »

ducatim901 schreef: 11 nov 2018, 21:25 Rony,
Als je op de link klikt dan kun je lezen dat de eigenaar nieuwe opslag gebouwen wil neerzetten.
Volgens Tommeke gaat het ook nog om meer bunkers die mogelijk gesloopt kunnen gaan worden.
Ik heb geprobeerd om bezwaar aan te tekenen maar ik kreeg het niet voor elkaar.
JK
De link werkt niet op de gsm.
In alle geval bij mij toch niet.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Wout Willems
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:15

Re: DRINGEND: teken vandaag nog bezwaar aan tegen afbraak 3 bunkers in Kapellen

Bericht door Wout Willems »

De link werkt niet meer omdat de termijn voor bezwaren verstreken is, en vergunning nu in behandeling is. Binnenkort verschijnt er een nieuwe topic op het omgevingsloket, waarin besluit rond de aanvraag staat (goed- of afgekeurd dus) - je kan dat daar gemakkelijk kan vinden door op de overzichtskaart in te zoomen naar kapellen - er staan dan symbooltjes overal waar een aanvraag loopt of (in ander kleurtje) waar een besluit genomen is. Als het besluit is dat de sloop van de bunkers vergund is, heb je nog ca een maand om beroep daartegen aan te tekenen. Ik vrees wel dat dat enkel kan als je al eerst een bezwaar hebt ingediend; je protesteert dan omdat men je bezwaren niet degelijk heeft weerlegt dacht ik. Ik heb zelf een zeer uitgewerkt bezwaar opgesteld (maar door iemand anders met meer 'slagkracht' laten indienen). Moest er ooit iemand nog eens protest willen aantekenen tegen bunkersloop, let me know en dan stuur ik je dat door als basis/voorbeeld. Het spaart dan oa een hoop moeite in het opzoeken van wetteksten etc. Voor die 3 bunkers: ik volg het verder op, en moest men de sloop goedkeuren dat teken ik beroep aan - of laat dat dan in ieder geval toch doen.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: DRINGEND: teken vandaag nog bezwaar aan tegen afbraak 3 bunkers in Kapellen

Bericht door rony »

Bedankt Wout.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Plaats reactie

Terug naar “België”