B.P. 29 - Flagruko

Het Verteidigungsbereich Den Helder & Freie Küste tot Stp.Gr. Callantsoog
FitzChevalric
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:56

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door FitzChevalric »

Soms werd houten beschot geplaatst om in geval van verdedigen de kogels te dempen.
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door Ruud »

djeekob schreef:Er gaat zeker nog wel iets met de Fl250 gebeuren , maar wat ? Dat merk je vanzelf wel :)
Ik denk dat het ook wel mogelijk is , als wij . ( Ties ,Mart, Paul, en ik er weer bezig zijn , dat je een bezoekje komt brengen.
Dan kun je deze kolos van binnen ook een bewonderen :)

Groeten

Jacob
Het zou lek zijn een thema te bedenken, 'gewone' bunkermuseums zijn er intussen al zoveel. De bunker is mi prima geschikt,om je geheel te concentreren over luchtverdediging, zowel km als lw. Daarmee kan je je mooi onderscheiden van de andere musea en trek je ook een heel ander publiek.
G,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 218
Lid geworden op: 20 nov 2012, 19:54
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door Dominique »

Vandaag 1 april ben ik er even geweest.

Wat groot zeg.

Krijg echt een gevoel van hoe was dat vroeger :!:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Dominique op 02 apr 2013, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door AvB »

dominique schreef:Wat groot zeg krijgt!
Wat bedoel je precies? :)
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 218
Lid geworden op: 20 nov 2012, 19:54
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door Dominique »

AvB schreef:
dominique schreef:Wat groot zeg krijgt!
Wat bedoel je precies? :)


Sorry . vergeten :D.
ramondunen
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 apr 2013, 23:04

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door ramondunen »

Vandaag zijn de werkzaamheden gestart om van het FlakGruKo complex een toegankelijk geheel te maken.
Een groep vrijwilligers is begonnen met het vrijmaken van de entree van de FL250.
Een belangrijk detail is het oog voor de natuur,dit mag niet aangetast worden.
Een wandelpad over het complex is aangelegd door Landschap Noord Holland,hierop een aftakking naar
nu alleen nog de FL250. Dit word mogelijk in de toekomst uitgebreid,er liggen tenslotte meerdere bunkers.
Indien u vragen heeft kunt u contact opnemen via flakgruko@gmail.com of als u het wilt volgen dan kan dat via
facebook op Flak Gruko.
Hiervoor hoeft u geen account te hebben en niet in te loggen.

We willen proberen om de bunker op 4 en 5 mei voor het eerst open te stellen,belangrijk detail is dat er nog geen stroom in de bunker aanwezig is. Hier zal de komende periode aan worden gewerkt.

Mvg werkgroep FL250
Gebruikersavatar
scolty
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2011, 23:46
Locatie: Groningen

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door scolty »

Ik heb nog steeds afbeeldingen en een 3D model van de Flagruko in Den Helder, destijds gemaakt in opdracht van de stelling. Bij interesse, stuur maar een pb. Ik doe er verder toch niks meer mee.
Het model bevat details van onder andere de CV en de elektra.
Fl 250 103.jpg
FL 250 Huisduinen.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Absence of evidence is no evidence of absence."
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door WimVe »

ramondunen schreef:Vandaag zijn de werkzaamheden gestart om van het FlakGruKo complex een toegankelijk geheel te maken.
Een groep vrijwilligers is begonnen met het vrijmaken van de entree van de FL250.
Mvg werkgroep FL250
Mooi initiatief.
Maar is het een idee om de groep voor te stellen, de plannen / ideeën openbaar te maken ?
Ik heb de FB pagina gezien en mis dan dat begin. FB is makkelijk maar als je sponsors wilt trekken is een website met informatie beter.
ramondunen
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 apr 2013, 23:04

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door ramondunen »

Hallo Wim,
Het voorstellen word niet toegejuicht,het zijn verzamelaars en die blijven toch liever iets achteraf.
Ook zijn het mensen die niet perse met hun naam in de media willen,het enigste wat deze mensen willen is hun spullen op een daarvoor geschikte locatie tonen en bij iedere openstelling een ander thema opbouwen.
Dit schept variatie en nodigt iedere keer weer uit tot een bezoek omdat er weer andere spullen te zien zijn.
De nadruk zal liggen op het feit dat alle getoonde spullen met Den Helder te maken hebben.

Maar de bal is pas net gaan rollen en sommige dingen moeten nog vorm krijgen.

Ook vinden we het belangrijker dat er spijkers met koppen geslagen worden in plaats van dat er een hoop poeha gemaakt word en een prachtige presentatie en dat er daarna niks gebeurd,dit is in het verleden al diverse malen gebeurd en daar willen we niet mee geassocieerd worden.
Dit is een groep met de houding van; je moet het niet zeggen ,maar doen!
Misschien is dit helemaal fout,maar wij zijn van mening dat hoe hoger je klimt,des te dieper kan je vallen.

Als men het hier niet mee eens is dan horen we dat graag,we staan wel open voor kritiek,dit geeft je namelijk een bredere kijk op de situatie.

Mvg Ramon
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door XX_Alexander_XX »

Wat ik met de rondleiding van de SAMS bij stelling Den Helder heb gezien is de FL250 een zeer mooi en groot object waar je veel mee kan doen. Veel succes met de werkzaamheden aan de Fl250. Ben zeer benieuwd naar het resultaat.

Overigens ben ik het eens dat je naast een plan ook gewoon zaken moet doen en niet al te lang op detail niveau moet blijven nadenken zonder een schep in de grond te steken. :mrgreen:

Groet,
Alexander
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door Bas de Mos »

Met daar tegenover: als je iets doet, doe het dan goed ;) Misschien soms liever 2 keer nadenken hoe je iets goed/mooi/stevig/nuttig kunt maken. Beunerij bestaal er al genoeg. Zoals altijd is er weer een gulden middenweg tussen die twee.
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door XX_Alexander_XX »

uhmm ja met die strekking ben ik in principe wel eens maar bij wat goed is en wat niet kunnen hele discussies ontstaan :lol: . Ligt ook aan het budget wat je hebt, de beschikbare tijd etc etc. :D
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door WimVe »

XX_Alexander_XX schreef:uhmm ja met die strekking ben ik in principe wel eens maar bij wat goed is en wat niet kunnen hele discussies ontstaan :lol: . Ligt ook aan het budget wat je hebt, de beschikbare tijd etc etc. :D
Dat was ook het idee achter mijn "stelling": plan maken visie.
Meestal mijn je eerst een plan, dan planning en dat doe je met een budget. Pas dan een schep de grond in.
Laatst gewijzigd door WimVe op 06 nov 2015, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door XX_Alexander_XX »

Dan zijn we het denk ik eens. :D
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: B.P. 29 - Flagruko

Bericht door Ruud »

scolty schreef:Ik heb nog steeds afbeeldingen en een 3D model van de Flagruko in Den Helder, destijds gemaakt in opdracht van de stelling. Bij interesse, stuur maar een pb. Ik doe er verder toch niks meer mee.
Het model bevat details van onder andere de CV en de elektra.
Fl 250 103.jpg
FL 250 Huisduinen.jpg
Erg fraai, ben zeer benieuwd naar de andere aanzichten en doorsnedes.
G,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Plaats reactie

Terug naar “V.B. Den Helder”