Kernwerk 634 - BRV A01

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Kernwerk 634 - BRV A01

Bericht door WimVe »

Zo weer eens wat anders.....

Kernwerk A01 - 634
Ook deze keer weer wat vragen tav het geheel. De BRV tekeningen zijn niet echt 100% correct.
A01_644_04-2.jpg
Vreemd genoeg is de koepel niet echt ingetekend maar gestippeld. Ik kan mij alleen voorstellen dat die al gesloopt was of anderzijds niet te betreden.
Daar zit ook meteen het probleem. Volgens Jos is de koepel een 40P8 met gietstalen onderframe.
1e vraag is nu : heeft iemand een tekening van beide ? Dus koepel en/of onderstel ?
2e vraag: op tekening staat een betonnen rand van 100cm hoog en een koepel top hoogte van 240cm boven het dak. Dat lijkt mij erg hoog. Heeft iemand een idee of dit kloppen kan
?
A01_644_05.jpg
Hopenlijk met de goede foto ....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Kernwerk A01 - 644

Bericht door PdK »

Ha Wim,

Als je bij het veld 'opmerkingen' leest op de BRV tekening staat er "koepelschacht niet op te meten, gedeeltelijk gevuld met zand en water." Dus dat verklaard waarschijnlijk de stippellijn.
Binnen het Kernwerk stond nog een 634 (brv nummer 59), waarvan wel de koepel tot in detail is opgemeten. Die zou volgens mij erg geschikt moeten zijn en zal ik je sturen.

Met vraag twee concludeer je eigenlijk dat er dus 1.40m staal boven het beton zou moeten uitsteken? Ik vind dit ook lastig schatten, maar de tekening van de koepel zal hopelijk helpen. En ook helpen foto's hopelijk, waarbij je de schietgaten goed kan zien.

Overigens heb je je waarschijnlijk vergist in het type. Nu staat er 644 i.p.v. 634.

Groeten, Peter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Kernwerk A01 - 644

Bericht door WimVe »

PdK schreef:Ha Wim,
Als je bij het veld 'opmerkingen' leest op de BRV tekening staat er "koepelschacht niet op te meten, gedeeltelijk gevuld met zand en water." Dus dat verklaard waarschijnlijk de stippellijn.
Binnen het Kernwerk stond nog een 634 (brv nummer 59), waarvan wel de koepel tot in detail is opgemeten. Die zou volgens mij erg geschikt moeten zijn en zal ik je sturen.
Met vraag twee concludeer je eigenlijk dat er dus 1.40m staal boven het beton zou moeten uitsteken? Ik vind dit ook lastig schatten, maar de tekening van de koepel zal hopelijk helpen. En ook helpen foto's hopelijk, waarbij je de schietgaten goed kan zien.
Overigens heb je je waarschijnlijk vergist in het type. Nu staat er 644 i.p.v. 634.
Groeten, Peter
Auw.
Hé er staat ook tekst op een tekening ?!

Ok nu gezien. Maar net daarboven staat: Type 644. Vandaar mijn 644.
Ik zal één en ander uittekenen. Maar het is weer zo'n tekening waar de details vanaf vliegen dus dat kan effe duren.

Mooie kleurenfoto. Als nu dus die betonrand 1m hoog is dan twijfel ik sterk aan de 1,4m van de koepelhoogte.
En dat is dan dezelfde als deze zeer mooie foto van de site van JanLu ??

Afbeelding

Petje af voor de slopers toch wel. Zo netjes er omheen....

Update:

In het kader van de herbouw / herinrichting van de atlanticwall :
40P8_Onderstel_05.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door WimVe op 08 apr 2011, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Kernwerk A01 - 644

Bericht door Ties »

Ik zou eerder zeggen, petje af voor hen die de bunker gebouwd hebben met deze koepel :lol:
Een grijs verleden...
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Kernwerk A01 - 644

Bericht door WimVe »

Zie update origineel bericht.
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: Kernwerk A01 - 644

Bericht door jopaerya »

Hallo Wim

Ik heb dit nog gevonden 40P8 , koepel (104 ton) = hoogte 3625 mm , onderstel (32 ton) = hoogte 4450 mm .

Groeten Jos
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Kernwerk A01 - 644

Bericht door WimVe »

jopaerya schreef:Hallo Wim
Ik heb dit nog gevonden 40P8 , koepel (104 ton) = hoogte 3625 mm , onderstel (32 ton) = hoogte 4450 mm .
Groeten Jos
Hallo Jos,

Dan zit ik er naast, ik zit met 361 op 444........... ;)
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”