Treinversperring op onbekende locatie

Discussie over wapens en versperringen
macnail

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door macnail »

Hallo,
Ik heb mij maar even aangemeld om een reactie te geven:
In de jaren '70 heb ik heel veel gespeeld in het Fort Westervoort wat toen nog gewoon toegankelijk was. Kwam je vanaf Arnhem dan had je de hoofdbunker aan de rechterkant van de brug, deze was gewoon toegankelijk. Rechts van de hoofdbunker stond nog een bunker met grote, afgesloten deuren. Op hetzelfdeterrein stond rechtsvoor de hoofbunker nog en kleine bunker. Je kon via een tunneltje links van de hoofdbunker onder de weg en de spoorlijn doorlopen. Als je uit het tunneltje kwam was er rechts meteen een redelijke grote bunker wat wel een beetje leek op een huis, ook deze bunker was toegankelijk en stond in verbinding(ondergronds) met een andere bunker. Rondom het complete bunkercomplex was een gracht aangelegd waar wij toendertijd ook veel aan het vissen waren. Op de hoge gedeelten van het complex waren rondom diverse betonnen mitrailleursnesten gebouwd. Veel van de losse bunkers stonden met ondergrondse gangen met elkaar inverbinding.
Wij speelden toen hoofdzakelijk in de hoofdbunker die veel weg had van een oude boerderij. Rondom de ingang van deze bunker kon je heel goed de inslagen van granaatscherven e.d. zien.
De vloer was toendertijd al gedeeltelijk ingestort zodat wij ook toegang hadden tot de kelder. Een aantal bunkers waren toen al afgesloten in verband met instortingsgevaar.
Ik kan mij in ieder geval niet herrinneren dat op het terrein van Fort Westervoort ook maar iets stond dat leek op een huis/woning. Wat ik wel weet is dat een eindje verderop een woning stond waar een jachtwerf gevestigd was. Deze woning stond ongeveer 100-200 meter rechts naast de hoofdbunker.
Ik hoop dat jullie iets aan deze informatie hebben.
Gebruikersavatar
Hein Veld
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 aug 2015, 21:17
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door Hein Veld »

Westervoort - "Denkschrift über die Niederländische Landesbefestigung"
(Bericht arwanda1465)
IMG_3944.JPG
westervoort.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Maaslinie - Vak Schayk - 26 R.I - http://www.standhouden.nl
Wolfpack
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 nov 2015, 18:55

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door Wolfpack »

Wat ik mij altijd afvraag bij de laatste foto: zo'n hek kan toch nooit een trein tegenhouden als deze daar doorheen zou willen denderen? Of werd deze alleen voor personen gebruikt en maakte dit hek deel uit van een langere prikkeldraadversperring?
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door ErwinZ »

Is een serie van 3 hekken. De eerste was er waarschijnlijk alleen om infantrie tegen te houden.
Wolfpack
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 nov 2015, 18:55

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door Wolfpack »

Tnx Erwinz
Plaats reactie

Terug naar “Wapens en Versperringen”