674 en 675 in Holland

Discussie over de Ständige Regelbau- en SK bunkers (bomvrije bunkers met wanden vanaf 2 meter dik gewapend beton).
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: 674 en 675 in Holland

Bericht door jopaerya »

Hierbij de tekening van de 675 uit St Nazaire ( Nz 57 en 65 ) deze hebben dus geen deur naar het verblijf
maar een krijpgat op een flinke hoogte . Zo kan heel de achterste ruimte gebruik worden als waterbak .
Leuk te zien de orginele oplossing op de tekening van Ron uit Langerak met de twee watertanks .

Tekening = Dirk Peeters

Groeten Jos
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
pauldijkstra

Re: 674 en 675 in Holland

Bericht door pauldijkstra »

AvB schreef:
pauldijkstra schreef:Exemplaar op Texel was niet voorzien van een nooduitgang, op 2 oktober 1991 door Rijkswaterstaat gesloopt...
Nooit ingetekend? Fotografisch bewijs?
Wel ingetekend alleen kan ik die tekening niet plaatsen om copyright redenen enzovoorts. Ook fotografisch bewijs, inclusief de resten na de sloop...
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: 674 en 675 in Holland

Bericht door ducatim901 »

Ha die Jos et Al.
Het verschil met de 675 is dat de hele ruimte (bij een 668 het manschappenverblijf) gebruikt is als Wasserbehälter.
De put en de pomp staan in wat bij de 668 de Gasschleusse is, ik heb een eigenaar gesproken die zijn bunker nog
steeds voor dit doel gebruikt (hij geeft er nu alleen plantjes mee water), alleen nu met een elektrische dompelpomp in
plaats van een Flettnerpomp.
De 675 in Nederland zijn anders van opzet, de pomp, de onthardingsbak (in St.Nazaire niet gezien) en de 1700l. Wasser-
behälter
in één ruimte zijn ondergebracht.
Bij de 674 in St.Nazaire is het weer een ander verhaal, wat daar de reden is dat ze (heb er één gezien) geen nooduitgang
hebben weet ik niet.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “St bunkers”