Herinrichting Boulevard Scheveningen

Fortificaties onderdeel van bijv. de Nieuwe Hollandse Waterlinie, Afsluitdijk en Rivierkazematten.
Vin1

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door Vin1 »

Inderdaad moeilijk te geloven dat het gewoon weggehaald wordt.
Zal waarschijnlijk geen andere keuze zijn geweest?
BunkerOwner

Re: Afbraak begonnen

Bericht door BunkerOwner »

wattman schreef:Ad info, zaterdag is een waardig afscheid geweest. Heden is de slopershamer gegaan in de gang en de Duitse bunker. Toch wel een vreemd gevoel. :cry:
Triest dat dit stukje geen invulling kan krijgen in de bestaande plannen. Dat is het nadeel van de regeldruk in Nederland. Had men hierop in kunnen spelen zonder meteen bergen extra werk te hebben, dan was dit waarschijnlijk blijven staan en een prachtige toeristische trekpleister op de boulevard geworden. Dood en doodzonde. :cry:
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door AvB »

Toch al mooi dat die S3 naar Vught gaat. En 3x3m een prachtige toeristische trekpleister?
Het is al mooi dat er zoveel (media)aandacht voor dit object was! Lekker weertje :)
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door Danny »

We kunnen inderdaad (helaas) niet verwachten dat iedereen zo'n grote passie voor beton heeft als de gemiddelde forumbezoeker hier ;)
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Vin1

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door Vin1 »

Daar heb jij weer een punt Danny. Helaas maar waar....
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door Remco de Goede »

Danny schreef:We kunnen inderdaad (helaas) niet verwachten dat iedereen zo'n grote passie voor beton heeft als de gemiddelde forumbezoeker hier ;)
Gelukkig niet, anders kon je niet meer lekker van je rust genieten als je ergens in een bos loopt te struinen, moet je ook eerst een uur wachten voor je een bunker kunt bezoeken ;). Maar het is jammer dat het gesloopt word, maar er zijn ergere dingen (sloop van eiland de Beer bv ;) )
BunkerOwner

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door BunkerOwner »

Daar hebben jullie ook weer gelijk in allemaal ;)
Toch is dit (in mijn ogen) wel een unieke ontdekking op erg unieke locatie.

Moet zeggen dat het er erg mooi en indrukwekkend uit zag met die Duitse soldaten erbij...
Joop Schreuder †

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door Joop Schreuder † »

kazemat Noord is nog over, daar zit ook een gang aan vast en welicht een Duits werk. Er is dus nog een kansje.
Al zou ik niet weten wat je er, na behoud, mee zou moeten aanvangen. De opstelling in de huidige vorm heeft van orgine geen tweede (nood) in/uitgang dus een bruikbare publieke functie zoals expositieruimte of museum is dan vrijwel uitgesloten.

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door tim »

ik ben het met joop eens,
er is wel toegezegd dat men gaat proberen voor kazemat zuid een plekje op de nieuwe boulevard gaat zoeken.
gelukkig blijft kazemat noord nog wel zo'n 20 jaar (of langer) op z'n plek zitten, totdat men de deltawet weer gaat aanpassen.

vin, leuk je hier te zien, en goed te horen dat alles naar wens was..
ik ben toch wel benieuwd naar jouw foto's, hoe meer foto's hoe beter :D
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Vin1

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door Vin1 »

tim schreef: vin, leuk je hier te zien, en goed te horen dat alles naar wens was..
ik ben toch wel benieuwd naar jouw foto's, hoe meer foto's hoe beter :D
gr, tim
Zo veel bijzonders is het niet hoor. Was toch erg druk om rustig te fotograferen. Als ik tijd heb, zet ik ze hier wel even op.
Weet je wel wie ik ben trouwens? Je hebt immers zoveel mensen langs zien komen ;)
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door tim »

hoho zo slecht is m'n gheugen niet! :D
donker haar, en je had je dochtertje bij je van een jaar of 9 met haar eigen fototoestel?
of haal ik nou toch dingen door elkaar
ik heb buiten de journalisten maar een stuk of vier mensen meegenomen naar de voorkant van de S-3, dus kan er nooit ver naast zitten :idea:
gr,tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Vin1

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door Vin1 »

hahaha, inderdaad je geheugen is zo slecht nog niet ;) .
Ik kon mij voorstellen dat je na die mensen massa niet altijd meer alles voor je kon halen.
Mijn dochter is inderdaad rond de 9. Ze is 8 jaar om precies te zijn.
Was nog link om naar de voorkant te gaan met al die mijnen daar :D

PS: Binnenkort probeer ik even de foto's te plaatsen.
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door wattman »

Ik ben vandaag nog even ter plaatse gegaan. Afgezien van een paar brokstukjes (en meer is het niet) van de Duitse VF, resteert alleen nog de S3. Van de gang zijn alle sporen verdwenen. Foto volgt nog.
pauldijkstra

Re: Afbraak begonnen

Bericht door pauldijkstra »

wattman schreef:Ad info, zaterdag is een waardig afscheid geweest. Heden is de slopershamer gegaan in de gang en de Duitse bunker. Toch wel een vreemd gevoel. :cry:
Hoi Hendrik,
Ik ken het gevoel, alleen dan niet specifiek met bunkers maar met mooie oude panden (oude winkels/huizen) die hier in de omgeving gesloopt zijn. De 'laatste dagen' van dichtbij meegemaakt. Ik kwam daar voor de sloop ervan vaak binnen enzo en dan krijg je een soort band (tenminste, dat kreeg ik).

Ik ben in middels wel benieuwd naar de foto van de S3 zonder gang en bunker...

Jammer, maar helaas, volgende keer beter. Kazemat noord misschien? ;-)

P. 8-)
Vin1

Re: Herinrichting Boulevard Scheveningen

Bericht door Vin1 »

Hierbij dan mijn fotoverslag van mijn bezoekje afgelopen zaterdag met mijn oudste dochter:

Wachtend achter het hek:
Afbeelding

Begin rondleiding:
Afbeelding

Ingang van de gang naar de bunkers:
Afbeelding

De gang:
Afbeelding

Tim doet zijn verhaal....
Afbeelding

In de Duitse bunker...
Afbeelding

Vergane glorie:
Afbeelding

Luik naar de Nederlandse S-3:
Afbeelding

Vluchtig kijkje in de S-3
Afbeelding

Onder begeleiding van Tim, kon ik ook nog even een blik werpen aan de voorkant van de S-3:

De monsters stonden al te wachten om hun werk te doen:
Afbeelding

Foto van de zijkant:
Afbeelding

Mijn oudste dochter met mij oude camera aan de slag. Jong geleerd, oud gedaan ;)
Afbeelding

Foto van de zij-voorkant:
Afbeelding

Zat aan de Duitse bunker. Ik weet niet wat het is, maar misschien heeft het iets te maken met de kachel?
Afbeelding

Nou dat was 'm. zoals al gezegt, niks vernieuwds dan wat al is laten zien.....
Plaats reactie

Terug naar “Fortificaties van 1922 tot 1940”