Voorschrift 77f

Fortificaties onderdeel van bijv. de Nieuwe Hollandse Waterlinie, Afsluitdijk en Rivierkazematten.
Gebruikersavatar
Martijn
Donateur
Donateur
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:31

Re: Voorschrift 77f

Bericht door Martijn »

In navolging van het voorschrift zelf ben ik nu ook bezig de tekeningen in de bijlagenbox digitaal te maken. Het eindresultaat moet 1 bestand worden (waarschijnlijk PDF) met daarin alle tekeningen.
Enige probleem dat ik nu heb is dat ik 1 tekening mis en de set dus niet compleet kan maken. De tekening die ik mis is #83 (schuilplaats voor een halve sectie W21-28; type IIIK). Is er iemand die die tekening wel heeft en bereid is mij een digitale versie hiervan te sturen zodat ik deze op kan nemen in het geheel?

Alvast dank!
V C.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."


Delain. 'We are the others'
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Voorschrift 77f

Bericht door Dikkieturf »

Hoi Martijn,

Ik weet vrijwel zeker dat ik hem heb. Wil je mij het typenummer sturen daar kan ik op zoeken.

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
Martijn
Donateur
Donateur
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:31

Re: Voorschrift 77f

Bericht door Martijn »

Waar ik een paar jaar geleden nog op zoek was naar een aantal tekeningen om mijn box compleet te maken heb ik inmiddels de box compleet. Sterker nog; ik heb een redelijk aantal tekeningen dubbel. Als er nog mensen zijn die 1 of meerdere tekeningen missen, stuur mij dan even een PB. Wellicht kan ik iemand er dan weer blij mee maken!
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."


Delain. 'We are the others'
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorschrift 77f

Bericht door AvB »

Wel interessant hoe die tekeningen zijn gaan zwerven. Je zou denken dat die boxen altijd compleet zijn gehouden.

Is de oplage bekend? Het lijkt of er van 77f minder zijn gedrukt maar Hindernissen kom je constant tegen.

Overigens staat er in de Militaire Spectator van 1933 een artikel over het VIS en in bijzonder deel 77f (VII). door H.J.H. van Tarel,
Kapitein der Genie, Leeraar Hoogere Krijgsschool/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Martijn
Donateur
Donateur
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:31

Re: Voorschrift 77f

Bericht door Martijn »

Exacte oplagen zijn waarschijnlijk niet meer te achterhalen. Dat sommige voorschriften vaker zijn uitgegeven dan andere neem ik wel aan. Zo zal bijvoorbeeld het Handboek Soldaat vaker zijn uitgegeven dan het Voorschrift Hoefbeslag.

Mooi artikel ook; goed gevonden! Diezelfde H.J.H. van Tarel is overigens enkele jaren later weer betrokken bij het ontwerp en de bouw van de kazematten bij Vreeswijk.
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."


Delain. 'We are the others'
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorschrift 77f

Bericht door AvB »

Met dank aan het uitstekende gedigitaliseerde archief van de Militaire Spectator. :)

Ja het was een kleine wereld van de genie in die tijd!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Plaats reactie

Terug naar “Fortificaties van 1922 tot 1940”