Waterwerken van de Nieuwe Hollandse Waterlinie

Fortificaties onderdeel van bijv. de Nieuwe Hollandse Waterlinie en de Stelling van Amsterdam
sanpokerman

Re: Waterwerken van de Nieuwe Hollandse Waterlinie

Bericht door sanpokerman »

Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een foto van de helaas gesloopte plofsluis/ bunker aan het einde van de Erasmuslaan waar van de fundering foto's hierboven staan.
Ik ben namelijk bezig met een plannetje om dit unieke werk weer terug te brengen in beeld, althans het casco met daarin wel een eigentijdse functie.
Bij het Utrechts Archief zijn wel nog tekeningen terug te vinden maar foto's helaas niet.
Heeft iemand voor mij historisch beeldmateriaal hiervan?
Thnx!
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Waterwerken van de Nieuwe Hollandse Waterlinie

Bericht door Dikkieturf »

Ik doe ook even een poging om de foto hierop de krijgen, volgens mij gaat dit beter lukken.

Foto is uit het Utrechts Archief.

M.v.g.

Dikkieturf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Waterwerken van de Nieuwe Hollandse Waterlinie

Bericht door Dikkieturf »

Beste forumleden.

Na het beschrijven van een aantal forten wil ik nu graag een naslagwerk gaan maken over de waterwerken (inundatiemiddelen). Hierbij weer de bekende oproep. Mochten jullie kunnen en willen helpen stel dan foto's, tekeningen, beschrijvingen e.d. ter beschikking. Als het gereed is staat het uiteraard weer ter beschikking van iedere liefhebber.

M.v.g.

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Waterwerken van de Nieuwe Hollandse Waterlinie

Bericht door Dikkieturf »

Het naslagwerk: Waterwerken van de Nieuwe Hollandse Waterlinie is gereed.

M.v.g.

Dikkieturf.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Plaats reactie

Terug naar “Fortificaties van 1812 tot 1922”