Fort Westervoort

Fortificaties onderdeel van bijv. de Nieuwe Hollandse Waterlinie en de Stelling van Amsterdam
fortwestervoort

Fort Westervoort

Bericht door fortwestervoort »

beste mensen,

ik heet robin en ik woon in arnhem. zo ver als ik me kan herinneren is er een bunker dat onder de brug naar westervoort ligt. :!: ik ben er door google earth achter gekomen dat het fort westervoort is. ik ben er een keer in geweest en voordat ik er weer naar binnen ga wil ik graag weten in welke linie het ligt en waar hij voor diende. :?: de cordinaten voor google earth zijn:

5158'17.63"n
50 57'20.31"o

als het goed is ga ik aankomende zaterdag weer naar binnen. 8-)

met vriendelijke groet,

robin
fortwestervoort

Fort Westervoort

Bericht door fortwestervoort »

is iemand van jullie in fort westervoort geweest?? (ik wel :D :lol: ) ga er als goed is weer naartoe. :)
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Fort Westervoort

Bericht door rony »

fortwestervoort schreef:is iemand van jullie in fort westervoort geweest?? (ik wel :D :lol: ) ga er als goed is weer naartoe. :)
Hallo waar ligt dat?
rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
fortwestervoort

Fort Westervoort

Bericht door fortwestervoort »

bij arnhem onder de brug over de ijssel die naar westervoort gaat.
ik heb ook de cordinaten ervan voor google earth
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: fort westervoort

Bericht door ducatim901 »

Beste Robin,
Fort Westervoort is gebouwd om een aanval over de rivier vanuit Duitsland af te slaan.
Verder zijn er enkele kazematten gebouwd maar deze zijn met de aanleg van de rijksweg (pleijroute?) allemaal gesloopt.
Het fort is nog maar een schim van het verdedigingswerk dat het ooit was.
Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
fortwestervoort

Re: fort westervoort

Bericht door fortwestervoort »

mijn moeder had nog op het internet gezocht er naar en zij kwam op dit uit.
een pagina van wikipedia van 5 zinnen er over. met verwijzing naar de ijssellienie
een pagina van wikipedia van de aan gelegde ijssellinie van de koude oorlog?!
en een foto van een kazemat die er bij stond. nu we het toch over de ijssellinie hebben ik weet waar 2 tankkazematten ervan liggen en nog een kazemat die bij iemand uit de grasmat in de tuin steekt.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Fort Westervoort

Bericht door rony »

fortwestervoort schreef:bij arnhem onder de brug over de ijssel die naar westervoort gaat.
ik heb ook de cordinaten ervan voor google earth
fortwestervoort,
Die zijn altijd welkom.
Gr
rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
fortwestervoort

Fort Westervoort

Bericht door fortwestervoort »

nog leuker is er is weinig over bekend en ik heb al gehoord dat het nu nog maar een schim is van wat het was.
fortwestervoort

Re: fort westervoort

Bericht door fortwestervoort »

imagesCAZEKW9C.jpg
imagesCAW6LTEJ.jpg
bunker_fort_westervoort[1].jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fortwestervoort

Fort Westervoort

Bericht door fortwestervoort »

de cordinaten zijn

51 58'17.63" N
50 57'20.31 O
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Fort Westervoort

Bericht door rony »

fortwestervoort schreef:de cordinaten zijn

51 58'17.63" N
50 57'20.31 O
Vriendelijk bedankt Robin, weet je toevallig ook of er tekeningen of texten in staan ?
Gr
rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
fortwestervoort

Fort Westervoort

Bericht door fortwestervoort »

in het fort,

ik weet alleen erg een jaartal maar ik ga er morgen/zondag (is niet geheel zeker) er naartoe. ik ga er zeker op letten en ik ga foto's maken. ik zet ze ook in mijn topic over het fort zelf. dus als ik er geweest ben kun je naar de foto's kijken in het topic
fortwestervoort

Re: Gevonden Fort Westervoort

Bericht door fortwestervoort »

de eerte keer dat ik er was ben ik er maar 2 minuten binnen geweest. (schrok ergens van en was erg bang.( was een jaar of 6. ik ben nu 15 reken maar uit.)) heb toen dus niet veel gezien. en ik ben een paar dagen lang hiermee bezig dus tips zijn welkom. :)
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Gevonden naamkaartje

Bericht door rony »

fortwestervoort schreef:de eerte keer dat ik er was ben ik er maar 2 minuten binnen geweest. (schrok ergens van en was erg bang.( was een jaar of 6. ik ben nu 15 reken maar uit.)) heb toen dus niet veel gezien. en ik ben een paar dagen lang hiermee bezig dus tips zijn welkom. :)
Als je alles eens goed hebt onderzocht voor de tweede keer laat dan maar eens iets weten!
Gr
rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
fortwestervoort

Fort Westervoort

Bericht door fortwestervoort »

Rony, ik moet je teleurstellen. De deur die nog open was zit nu ook dicht gelast. Heb wel wat foto's van de buitenkant. Heb nog geprobeerd naar de s-kazemat er van te gaan, kon er niet bij komen met de auto. Jaartal is 1864.
Plaats reactie

Terug naar “Fortificaties van 1812 tot 1922”