FL43

De Stützpunktgruppe Schouwen.
Plaats reactie
peterms50

FL43

Bericht door peterms50 »

beste bunkeraars,

Vandaag weer eens gewandeld in Haamstede n omgeving. Tijdens de route door meeuwenduinen effe voor de FL43 gekeken, aan andere kant van wandelpad als de FL101 die -zeker nu- goed zichtbaar is. Ik heb op beoogde plek zeer veel grind gezien en stukken gestort beton (restanten) Maar geen bunker dus...
Weet iemand of hij er nog is ? zoja was ik verkeerd ? is hij de moeite waard ?
ik gebruik de kmz file 'schouwen' hiervoor en heb kmz files van relikte.de

alvast bedankt

grt, Peter
peterms50

Re: FL43

Bericht door peterms50 »

niemand ?
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: FL43

Bericht door Remco de Goede »

Welk type is dit? 501?
peterms50

Re: FL43

Bericht door peterms50 »

Ha Remco, weet ik dus niet met zekerheid te zeggen omdat ik hem niet aanschouwd heb ;-)

Maar wat ik daar inmiddels wel van weet is dat de aanduiding FL met daarachter 3 cijfers een 501 betreft. met 1 cijfer zijn licht gebouwde dag onderkomen.
FL101 is bijv 501 en de 102 en 103 ook. (voor dat gebied althans)

Meer richting strand en bos ligt de fl41 zoals je waarschijnlijk wel weet, zo een soort zal het logischerwijs dan zijn verwacht ik.
Op de beoogde locatie lag dus veel grind, dit kan van beton meng installatie zijn (of vulling nooduitgang?), lagen ook brokken beton als restant, dus geen puin van opblazen.

Ben jij er al eens geweest ?

grt Peter
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: FL43

Bericht door Remco de Goede »

Er is nog een topic over dit gebied, wellicht kan je daar iets vinden. Denk dacht Sjarel ook wel weet wat waar zit.
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: FL43

Bericht door Sjarel »

Je zit warm maar desalniettemin mis, iets verder de duindoorns in duiken ;)

Het type nummer weet ik niet zo 1-2-3. Maar de bunker stelt niet heel veel voor, gang met een enkele ruimte. Is erg verzand maar wel aardig om even doorheen te kruipen, houten deurpost nog aanwezig en er hangt bovendien een stickertje van een forumgenoot.

Ik stuur later nog wel de locatie toe, succes!
peterms50

Re: FL43

Bericht door peterms50 »

Sjarel, zeker iets naar beneden aan noordkant van die duin ?

dan wacht ik effe op kouder weer want liep nu ook weer teek over mijn hand..
peterms50

Re: FL43

Bericht door peterms50 »

Overigens is er weer een groot deel kaal gehaald door grote machines in opdracht van de gebiedsbeheerder. OA gebied achter de FL101, incl tobruk, ligt open en bloot nu.
De FL103 (type 501) en daarbij horende spl13 zijn wel slechter te bereiken, dat is daar de laatste jaren veel dichter begroeit geraakt.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: FL43

Bericht door AvB »

En hoe zit het met het aantal teken in het gebied nu?
Nicht ärgern - Nur wundern!
peterms50

Re: FL43

Bericht door peterms50 »

AvB schreef: 10 nov 2017, 15:29 En hoe zit het met het aantal teken in het gebied nu?
zie mijn bericht, liep er een over mijn hand, een zeer kleine. thuis gelijk douche en schone kledingset aan gedaan, geen teek in huid gevonden verder. Maar het is daar echt vergeven van die klote beesjes.
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Schouwen”