Algemene vragen

De Stützpunktgruppe Schouwen.
Tom Oliviers

Re: Algemene vragen

Bericht door Tom Oliviers »

Hallo Sjarel,

De dag dat we komen zou op zondag 3 oktober zijn, meestal vertrekken wij rond 5u30 in Antwerpen als we naar Frankrijk rijden, maar Schouwen is niet zo ver van Antwerpen, dus ik denk dat we rond 6u30 zullen vertrekken. Wij werken meestal van zons-opgang tot zons-ondergang, om de dag zoveel mogelijk te benutten zodat we niet teveel naar één bepaald Atlantikwall punt terug moeten. Als jij die 118A die dag kan openen, dan zeg je maar een uur en dan zorg ik dat we er staan he.

Die bunkers aan dat vliegveld in het duindoorn is geen probleem, we zijn ondertussen wel gehard met deze struiken, lees: de 15 KVA B, 15 KVA D1 en 15 KVA D2 sectoren in frankrijk, daar staan die planten ook waanzinnig groot en dichtbegroeid en ook de bunkers daar liggen er middenin! Enkel de bunkers terugvinden is vaak nog het moeilijkst... Ik heb al je gegevens bewerkt en opgeslagen in m'n google earth (waarvoor dank!), nadien Print-screen ik alle delen van Schouwen-duivenland en zet ik deze print-screens op men notebook, die ik dan bij heb. Ook alle Duitse kaarten, mijnenveldkaartje, moderne kaarten,... staan allemaal op die notebook, zodat ik altijd zoveel mogelijk terugvind ;-)

De punten die we zeker willen bezoeken zijn het vliegveld, de Battl gef stand en de bunkers rond de machtige 117 (heb trouwens nog nooit een 117 met een 78P9 pantserplaat als nahkampfraum-scharte gezien !!! :shock: )

Die 638 en de befehlstand ten noorden van het vliegveld zijn deze te bezoeken? ook de L 484 zou ik willen bezoeken als dat mogelijk is?

Hopelijk tot dan!

met vriendelijke groet
Tom Oliviers, Bunkerfreaks Antwerpen
jan lugtmeijer †

Re: Algemene vragen

Bericht door jan lugtmeijer † »

Tom Oliviers schreef:ook de L 484 zou ik willen bezoeken als dat mogelijk is?
Even netjes vragen aan de eigenaar van de camping waar de bunker op staat. Meestal geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Algemene vragen

Bericht door Remco de Goede »

De 638 staat ook op priveterrein maar heb hier nog nooit iemand gezien dus je kunt er zo naar toe lopen. Hij is wel op slot.
Tom Oliviers

Re: Algemene vragen

Bericht door Tom Oliviers »

Sjarel schreef:
oh en naar die luchtfoto's ben ik wel benieuwd heb je ze niet toevallig op de computer? :D
Hoi Sjarel, die luchtfoto's kan je terugvinden op: http://zldags.zeeland.nl/geo/" target="_blank bij "Historische luchtfoto's". website is wel traag, maar voor gratis luchtfoto's van 1970 heb ik dat er wel voor over. Soms is de kwaliteit alles behalve, maar soms zie je ook bunkers staan die je op huidige luchtfoto's niet meer ziet staan.

veel plezier, groetjes
Tom Oliviers

Re: Algemene vragen

Bericht door Tom Oliviers »

Voor de man die misschien die 118 kan openen: We hebben de dag dat we komen verplaatst naar een weekend: 16 - 17 oktober komen we pas, dan hebben we twee volle dagen de tijd om elk gebouw op schouwen te bezoeken. ;-)

groetjes
Tom
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Algemene vragen

Bericht door Sjarel »

Tom Oliviers schreef:Voor de mandie misschien die 118 kan openen: We hebben de dag dat we komen verplaatst naar een weekend: 16 - 17 oktober komen we pas, dan hebben we twee volle dagen de tijd om elk gebouw op schouwen te bezoeken. ;-)

groetjes
Tom
De Jongens :D die de bunker voor je kunnen opengooien, vinden dat ook goed, waarschijnlijk op zondag rond half 2 dan maar dat zien we wel dan.
Tom Oliviers

Re: Algemene vragen

Bericht door Tom Oliviers »

Dankjewel Sjarel !!

Ik laat later nog zeker iets weten!

Tom
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Algemene vragen

Bericht door maarten-stahlbeton »

Na een paar daagjes vliegveld vliegveld afronden zit ik nog met een vraagje.

Is kaart 13 toevallig verschwunden? Ik mis hem nog iig ;) In deze hoek ligt ook de FL41, tijdens ons bezoek was deze echter dicht, dus heb ik het type niet kunnen achterhalen. Heeft iemand het type toevallig?
Lord of the Ringstand
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Algemene vragen

Bericht door Sjarel »

maarten-stahlbeton schreef:Na een paar daagjes vliegveld vliegveld afronden zit ik nog met een vraagje.

Is kaart 13 toevallig verschwunden? Ik mis hem nog iig ;) In deze hoek ligt ook de FL41, tijdens ons bezoek was deze echter dicht, dus heb ik het type niet kunnen achterhalen. Heeft iemand het type toevallig?
Type zou ik ook zo 1,2,3 niet kunnen zeggen, maar de missende kaart heb ik nog wel :geek:
Foto van gemaakt wegens gebrek aan beter, hopelijk heb je er iets aan!

Sjarel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Algemene vragen

Bericht door maarten-stahlbeton »

Thanks Sjarel! Ik dacht dat deze kaart helemaal verdwenen was, je maakt me blij ;)

Iemand die toevallig nog iets weet over het type en de HKB?
Lord of the Ringstand
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Algemene vragen

Bericht door Sjarel »

Tijdens de dijkwerkzaamheden te Zierikzee is nabij de andere twee tobruks een derde bovengekomen. Weliswaar flink gehavend, maar toch een leuke vondst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Algemene vragen

Bericht door Ruud »

Zijn die uitsparingen voor de niet gemonteerde trap/kruk.
G,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Algemene vragen

Bericht door AvB »

Lijkt me wel. Leuke vondst!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Algemene vragen

Bericht door tim »

inderdaad de sparing voor de fest eingebaute auftritte..
zie voorbeeldje in Scheveningen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Algemene vragen

Bericht door ducatim901 »

Zeg Sjarel,
Is dat bij de monding van de haven van Zierikzee?
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Schouwen”