Landfront , rest inland

De Stützpunktgruppe Schouwen.
peterms50

Re: Landfront , rest inland

Bericht door peterms50 »

op 51.724733, 3.935516 is wel wat te vinden.
peterms50

Re: Landfront , rest inland

Bericht door peterms50 »

Remco de Goede schreef:He Sjarel,

Ik heb een tijdje terug in het BRV diverse kaarten gefotografeerd van een aantal locaties die jij noemt (oa ook zonnemaire) volgens mij zijn er ook nog een aantal die je niet noemt. Ik zal van de week als ik tijd heb een en ander naar je mailen!

Bij Ellemeet is onlangs nog een tobruk gesloopt om plaats te maken voor een schuur. Waar jij er 2 gevonden hebt stonden er tot vorig jaar 3.

Neem aan dat je de tobruks bij dat versterkte huis (de Helle) ook gevonden hebt? http://www.bunkerfotos.nl/renesse.htm" target="_blank
Ha Remco, kan je dat ook naar mij mailen aub ?

grt, Peter
peterms50

Re: Landfront , rest inland

Bericht door peterms50 »

Vandaag bij de molen van Brouwershaven rond gelopen, vanaf de haven gezien voor de molen naar rechts, onderaan de dijk, niks te zien. Door gewandeld tot schapen veldje. Daar dijk op, over dijk naar molen gegaan, ook niks. Iets terug en dijk afgewandeld richting huisjes.
Daar in zijkant vd dijk een gat gezien, dus weer terug, geen beton te zien maar raar gat.
Gat loopt niet door.
Weer terug en rondje molen gedaan, niks gevonden.
Dus, wat deed ik fout ? ;)
Joop Schreuder †

Re: Landfront , rest inland

Bericht door Joop Schreuder † »

peterms50, hou er altijd rekening mee dat de huidige omgeving geheel afwijkend kan zijn van die in de periode 40-45.
Voor Zeeland en de Zuid-Hollandse eilanden geldt dit zeker nabij de dijken, deze zijn na de watersnood bijna allemaal aangepast. Zo ook op de locatie Brouwershaven, zie onderstaande. Dan loop je te zoeken naar reeds lang verdwenen objecten of op de verkeerde plaats.

Greetz,

Joop
Brouwershaven toen en nu.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
peterms50

Re: Landfront , rest inland

Bericht door peterms50 »

Zo dat is inderdaad een hele verandering, maar waar is de bunker zichtbaar op de oude foto ?

grt, Peter
peterms50

Re: Landfront , rest inland

Bericht door peterms50 »

Joop Schreuder schreef: 07 jan 2017, 11:52 peterms50, hou er altijd rekening mee dat de huidige omgeving geheel afwijkend kan zijn van die in de periode 40-45.
Voor Zeeland en de Zuid-Hollandse eilanden geldt dit zeker nabij de dijken, deze zijn na de watersnood bijna allemaal aangepast. Zo ook op de locatie Brouwershaven, zie onderstaande. Dan loop je te zoeken naar reeds lang verdwenen objecten of op de verkeerde plaats.

Greetz,

Joop

Brouwershaven toen en nu.jpg
Joop, waar zie ik de bunker in de oude afbeelding ?
Joop Schreuder †

Re: Landfront , rest inland

Bericht door Joop Schreuder † »

Geen idee, heb er zelf nog niet naar gezocht.

Greetz,

Joop
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Schouwen”