Vragen mbt R8743 en R8749 in Stp.Clingendael

De Stützpunktgruppe Scheveningen
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vragen mbt R8743 en R8749 in Stp.Clingendael

Bericht door AvB »

En bij de SK is de functie onzichtbaar gemaakt. Kun je ons dit nu vertellen? :D
Zou de term Festung Clingendael toch echt wijzigen. Weet niet wat het doel is van je plattegrond maar onjuiste informatie die weer gaat rondzweven is voor latere onderzoekers niet echt handig.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Vragen mbt R8743 en R8749 in Stp.Clingendael

Bericht door tim »

Moet natuurlijk zijn "stutzpunkt Clingendaal"
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
BunkerOwner

Re: Vragen mbt R8743 en R8749 in Stp.Clingendael

Bericht door BunkerOwner »

Ha!

Deze afbeelding is specifiek voor het onderzoek. Voor de samensmelting van de twee Stützpunkten, gedurende de eerste bouwfase, waar er nog gewoon sprake van 'de vesting Clingendael' of 'Stützpunkt Reichskommissar'. Dat is ook zeer eenvoudig aan te tonen.

Je schrikt overigens hoeveel foute informatie overal verspreid wordt soms. Ook in de bekendere boeken staan een hoop fouten, vaak overgenomen van fouten uit het BRV, welke vervolgens weer fout op de diverse sites verschenen zijn.

Er is een groot verschil in belangrijke data bijvoorbeeld. Bekende bunkerboeken zeggen wat anders dat het archief van Siedlung undund Bauten, welke weer niet overeenkomt met de communicatie binnen de SS top zoals opgetekend door in 't Veld, welke vervolgens weer niet overeenkomt met data in de kroniek van Lou de Jong.

Zit je dan... ;)
BunkerOwner

Re: Vragen mbt R8743 en R8749 in Stp.Clingendael

Bericht door BunkerOwner »

tim schreef:Hoi Guido, ik heb even gekeken.
Je moet de titel (Arendsdorp) veranderen naar verteidigungsstab.
De 645 is volgens mij 8747 (zou ik moeten nazoeken).
Een 625 is daar niet gebouwd, de 8710a is de 646.

Gr, Tim

Doe ik, thanks!
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Vragen mbt R8743 en R8749 in Stp.Clingendael

Bericht door tim »

Duitse kaarten/ lijsten kloppen ook niet altijd.
De 645 staat als 8748 op de kaart, terwijl in de bunker 8747 op de muur staat. Op die slechte baufortschrittskarte staat weer een ander nummer?
Woorden die in correspondentie worden geschreven zijn vaak een interpretatie vannde schrijver van het stuk.
Je komt zo wel meer gekke termen en uitspraken tegen, ik zou daar niet teveel vanuit gaan.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Vragen mbt R8743 en R8749 in Stp.Clingendael

Bericht door tim »

Hadden we deze al in de S.K. collectie?
25 3 45
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
BunkerOwner

Re: Vragen mbt R8743 en R8749 in Stp.Clingendael

Bericht door BunkerOwner »

Welke bedoel je?

Ik heb alleen de set Baufortshrittskarte waar ook 'de bekende' met heel Schevenibgen-Clingebdael erop. Zijn er ook bekend/beschikbaar uit '43 of '44 toevallig?

Dank voor alle nuttige info en tips so far!

Ps.: over de titels boven de Bpkt's: was meer even om ook voor de leken aan tegen waar het ligt. Zou van de meeste de feitelijke benaming (buiten bpkt/wn nummers) niet weten eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Vragen mbt R8743 en R8749 in Stp.Clingendael

Bericht door tim »

Ik bedoelde de aanduiding in de afbeelding hierboven ;) sani SK
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Scheveningen”