667 Zandvoort onder het zand vandaan gekomen?

De Stützpunktgruppe Zandvoort & Freie Küste tot aan Katwijk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

667 Zandvoort onder het zand vandaan gekomen?

Bericht door ducatim901 »

Verleden zaterdag ben ik naar het fort Benoorden Spaarndam geweest en daar werd mij verteld dat aan de Zeeweg van Bloemendaal naar Bloemendaal aan Zee (Zandvoort) een stuk (grondplaat) van de Antitankmuur vanonder het zand vandaan gekomen was, nadat ik nog even bij de V214 van IJmuiden was geweest ben ik naar Bloemendaal aan Zee gereden om het stuk op de foto te zetten maar ik vond "alleen maar" een vloerplaat van de 667 die de tankmuur/Walzkörpersperre/weg van Bloemendaal naar Bloemendaal aan Zee moest bestrijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door ducatim901 op 19 feb 2008, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: 667 Zandvoort onder het zand vandaan gekomen?

Bericht door Danny »

Dat is wel even wat anders als een bodemplaat van een antitankmuur. Weet je ook wat ze er verder mee gaan doen dan? Weer ondergooien of de sloophamer erop?
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: 667 Zandvoort onder het zand vandaan gekomen?

Bericht door ducatim901 »

Danny schreef:Dat is wel even wat anders als een bodemplaat van een antitankmuur. Weet je ook wat ze er verder mee gaan doen dan? Weer ondergooien of de sloophamer erop?
Zoals ik het nu aan zie denk ik dat het wel blijft liggen, de plaat ligt een meter of twee van het fietspad af, verder is het duin al weer beplant alles ziet er behoorlijk definitief uit, ondanks dat ik nog mijn twijfels heb of het echt de 667 betreft heb ik toch het idee dat het de restanten van deze bunker zijn.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Zandvoort”