Duits fotoalbum

De mensen achter fortificaties, zoals de architecten, bouwers, soldaten, bewoners, bezoekers en slopers.
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Duits fotoalbum

Bericht door Rene Ros »

Geachte lezer,

Ik heb alle foto's uit een fotoalbum van een Duitse soldaat online geplaatst op:
http://doccentrum.stelling-amsterdam.nl ... cier+Ammer

Het ging mij in eerste instantie om de foto's van Schiphol en Fort bij Aalsmeer. Maar ook andere locaties komen aan bod zoals het gebombardeerde Rotterdam (wo. de Veendam) en Vlb. Valkenburg. Maar ook onbekende locaties zoals barakken in de duinen. Gebouwen en gebieden in Rusland en Scandinavië? zijn lastig te herkennen...

Mocht je aanvullende informatie of correcties op de beschrijvingen hebben dan verneem ik dat graag. Als je een foto in groter formaat voor serieus gebruikt wilt hebben, stuur me dan gerust een e-mail met gemotiveerd verzoek.

Mvg,
René
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door AvB »

Leuk album Rene. Wel erg kleine previews ;)
In Rotterdam staat trouwens de Laurenskerk. De Eusebius staat in Arnhem en was er nog slechter aan toe.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Remco de Goede »

Mooie plaatjes!!
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Rene Ros »

AvB schreef:Leuk album Rene. Wel erg kleine previews ;)
Tsja, om te zorgen dat mensen voor gebruik netjes vragen. Eerste persoon heeft al gevraagd en gekregen.
Wat vind je van het watermerk!? ;-)
AvB schreef:In Rotterdam staat trouwens de Laurenskerk. De Eusebius staat in Arnhem en was er nog slechter aan toe.
Oeps, hoe haal ik die nou door elkaar? Is aangepast.

Mvg,
René
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Duits fotoalbum

Bericht door wattman »

Rene Ros schreef:om te zorgen dat mensen voor gebruik netjes vragen.
Al mijn fotomateriaal staat onder een Creative Commons licentie op internet, en gescand op groot formaat. Desondanks (want die licentie maakt dat niet nodig, want hergebruik staat volledig vrij) krijg ik regelmatig vriendelijke verzoeken voor hergebruik. Dus daar ligt het niet aan. 8-)
Gebruikersavatar
scolty
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2011, 23:46
Locatie: Groningen

Re: Duits fotoalbum

Bericht door scolty »

Leuke foto's inderdaad :D Foto 08-9, het is geen Ju 52, het lijkt me eerder een Ju 88. ;)
"Absence of evidence is no evidence of absence."
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Rene Ros »

wattman schreef:
Rene Ros schreef:om te zorgen dat mensen voor gebruik netjes vragen.
Al mijn fotomateriaal staat onder een Creative Commons licentie op internet, en gescand op groot formaat. Desondanks (want die licentie maakt dat niet nodig, want hergebruik staat volledig vrij) krijg ik regelmatig vriendelijke verzoeken voor hergebruik. Dus daar ligt het niet aan. 8-)
Verschil zal zijn dat ik geen auteursrechten op dit fotoalbum heb maar indien mogelijk wel bijdragen aan de aanschafkosten wil kunnen ontvangen. Bovendien ben ik een controlfreak die graag weet waar de foto's worden gebruikt. :-)

Mvg,
René
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Rene Ros »

A propos, op 2 juni (de dag dat de eenheid in Amsterdam aankwam) zal er een Nieuwsbrief StvA verschijnen over dit album met enige toelichting op de foto's. En een verband met een Joodse Amsterdammer die in Auschwitz omkwam.
Eventuele inzichten en verbanden tussen de foto's met historische gebeurtenissen enz. verneem ik dan ook graag ruim voor die datum.

René
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Duits fotoalbum

Bericht door wattman »

Rene Ros schreef: Verschil zal zijn dat ik geen auteursrechten op dit fotoalbum heb maar indien mogelijk wel bijdragen aan de aanschafkosten wil kunnen ontvangen. Bovendien ben ik een controlfreak die graag weet waar de foto's worden gebruikt. :-)
Bij mij kwamen die historische foto's ook niet gratis in de bus vallen... 8-) Alleen nog de tijd vinden om de nog resterende 95% te digitaliseren en ter beschikking te stellen. Daar zit bij mij de bottleneck.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door tim »

verder nog leuke Scheveningen dingetjes Hendrik? dan helpen we je wel een handje :D
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door AvB »

Veel van de ruines kan ik identificeren als Rotterdam. De rest is moelijk.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Rene Ros »

Dankzij Google Earth drie foto's kunnen localiseren bij paleizen in Potsdam:
http://doccentrum.stelling-amsterdam.nl ... el=potsdam

René
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Danny »

Hey Rene,

De foto's van Valkenburg kunnen voor mij wel interessant zijn. Is het mogelijk daar scannetjes van te krijgen? Ik denk dat ik ook nog wel wat foto's kan identificeren als zijnde Valkenburg of niet bij twijfel over de locatie.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Rene Ros »

Danny schreef:De foto's van Valkenburg kunnen voor mij wel interessant zijn. Is het mogelijk daar scannetjes van te krijgen? Ik denk dat ik ook nog wel wat foto's kan identificeren als zijnde Valkenburg of niet bij twijfel over de locatie.
Als je een foto in groter formaat voor serieus gebruik wilt hebben, stuur me dan gerust een e-mail met gemotiveerd verzoek.
Noem de nummers zoals genoemd in de catalogus om aan te geven in welke foto's je bent geïnteresseerd of aanvullingen op hebt.

Bvd,
René
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Dikkieturf »

Hallo René,

Zitten er foto's bij van Duitsers op forten?


Groet,

Dirk
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Plaats reactie

Terug naar “De Mens achter en binnen fortificaties”