Duits fotoalbum

De mensen achter fortificaties, zoals de architecten, bouwers, soldaten, bewoners, bezoekers en slopers.
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Rene Ros »

Dikkieturf schreef:Zitten er foto's bij van Duitsers op forten?
Ja, Fort bij Aalsmeer.

René
Arjan duke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2015, 11:47

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Arjan duke »

Rene,
Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar die foto's van Valkenburg. Waar kan ik ze terugvinden? Of kan ik ook een scan krijgen?

groetjes,

Arjan
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Rene Ros »

Arjan duke schreef:Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar die foto's van Valkenburg. Waar kan ik ze terugvinden? Of kan ik ook een scan krijgen?
Volgende week verschijnt een thema-nieuwsbrief StvA over het fotoalbum met veel bevindingen en informatie over het raadplegen van de foto's.
http://www.stelling-amsterdam.nl/nieuwsbrief/

Mvg,
René
BunkerOwner

Re: Duits fotoalbum

Bericht door BunkerOwner »

Hahaha, goed bezig René!!

PS: die afbeelding met die Apple, hilarisch...
Arjan duke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2015, 11:47

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Arjan duke »

Bedankt René, ik heb me gelijk aangemeld en kan niet wachten.
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Rene Ros »

Het fotoalbum waar deze draad mee begon is ook in de online catalogus te raadplegen. Deze aankondiging gaat over een ander album met veel meer foto's over verdedigingswerken en voor mensen hier ook interessant:

Na maanden scannen en beschrijven werd een mijlpaal bereikt en is het tijd om verslag te doen en verantwoording af te leggen over dit project. Tevens zijn alle foto's via het Internet ontsloten en raadpleegbaar, op de dag af precies 75 jaar nadat de eerste foto voor het album werd gemaakt.
Middels deze beperkte beschrijving met foto's hoop ik voor de meeste geïnteresseerden een goed beeld te geven van het fotoalbum en daarmee van de Nederlandse verdedigingswerken in 1940 door de ogen van een Duitse genie-officier.
Mijn dank gaat uit naar dhr. Vroom, Raymond Gaveel, Jan Vos, Wim de Natris en andere betrokkenen voor hun medewerking.
Lees deze nieuwsbrief op: http://www.stelling-amsterdam.nl/nieuws ... brief-426/
Overig kort nieuws op het Stelling Forum: http://forum.stelling-amsterdam.nl/

Het is niet bekend wanneer de volgende nieuwsbrief zal verschijnen.

Veel lees- en kijkplezier!
René Ros

Afbeelding
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door ErwinZ »

Mooi hoor!
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door svdb10 »

Leuke foto's. Maar zou toch goed zijn om de previews wat groter te maken; ik snap jouw argument dat je niet wilt dat mensen zonder toestemming de foto's gebruiken, maar andersom krijg jij nu ook geen betere feedback over de identificatie. Ik heb al een aantal foto's gezien waarbij het onderschrift volgens mij niet correct is, of niet complete (mn de foto's van Belgische verdedigingswerken). Maar met het huidige formaat van de foto's is het lastig te zeggen.
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Bas de Mos »

Gewoon watermerkje er in zetten dan :)
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Duits fotoalbum

Bericht door Rene Ros »

svdb10 schreef:Maar met het huidige formaat van de foto's is het lastig te zeggen.
Gewoon nummer van de betreffende foto's naar me mailen en je krijgt een groter exemplaar voor studie.

Mvg,
René
Plaats reactie

Terug naar “De Mens achter en binnen fortificaties”